shooter Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 Ik heb de Care Professional EHBO kit gekocht, vrij compleet lijkt me maar toch het idee dat hij wel uitgebreid kan worden, iemand tips ? Inhoud van de Professional EHBO set Steriel kompres 5x5 cm,5 stuks Niet-verklevend Kompres 10x10 cm, 4 stuks Steunwindsel 7,5 cm x 4,5 m Hydrofiel windsel 7,5 cm x 4 m, 2 stuks Wondpleisters 25x72 mm 10 stuks Wondpleisters 60x100 mm, 10 stuks Vingerpleister, 2 stuks Knokkelpleister, 2 stuks Blaarpleister 5x5 cm, 2 stuks Snelverband 12x12 cm, 2 stuks Hechtpleister, rol 2,5 cm x 5 m Hechtstrips (5) Naald & spuit 0,6x25 / 5 ml, 6 stuks Dentale naald 0,4x35 Infuusnaald (Canula IV) 125 ml/min Hechtdraad & naald 75 cm/nylon Bloedlancet, 5 stuks Vinyl handschoenen 2 paar Alcoholdoekjes, 10 stuks Eerstehulpschaar (groot) Pincet Veiligheidsspelden (6 stuks) Scalpel Driekantige doek Mond-op-mond kapje Reddingsdeken Thermometer (digitaal) Artsenverklaring Tekentang IJspak Burnsoothe brandwondenverband 10 x 10cm Schort voor eenmalig gebruik Oog & wondspoeling 15ml, 2 Vingerlingen, 4 stuka Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 hoever gaat je medische kennis? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 redelijk compleet maar je mist nog: ofroad brancard outdoor rontgen aparaat mobile operatie unit paar leuke verpleegsters en waar ga je de stuka voor gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 redelijk compleet maar je mist nog: ofroad brancard outdoor rontgen aparaat mobile operatie unit paar leuke verpleegsters en waar ga je de stuka voor gebruiken Weinig medische kennis, alle moeilijke medische dingen (spuiten enzo) zitten in een appart zakje met een tekst voor de dokter die je hoopt tegen te komen, het is in ieder geval steriel. Ik moet nog een EHBO cursus gaan doen, dat wel. De dingen die jij noemt Partizan zijn natuurlijk vanzelsprekend, daar ben ik mee begonnen, dit was het volgende item op de lijst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Niemand aanvullingen ? Ook de medisch geschoolden hier niet ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 je zou eens kunnen kijken naar een set spalken al of niet opblaasbaar horen er echt bij ze zijn er voor alle voorkomende gevallen,hand,arm,been enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Ontsmettingsmiddel voor wondverzorging kocher: tangetje dat via een kliksysteem dicht kan blijven ontsmettingsalcohol: voor materiaal of bv om de hechtingen te ontsmetten voor dat je deze er uit haalt. steriele setjes waardat al kompressen en een pincet voor wondverzorging inzitten, al heb je ze in alle soorten en maten zalf voor wondverzorging, spierpijn,... etherdoekjes: voor het verwijderen van kleefresten van wondpleister alcholgel: voor ontsmetting van de handen klein zaklampje: je moest maar eens in het donker zitten direct schoot er me niets meer te binnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Stuwband Infuussysteem Zakken nacl 0,9% met of zonder glucose Medicatie, in tabletvorm,injectievloeistof Hechtset Sport tape spalken gipsverband talkpoeder Isolatie dekens Als er nog meer in me op komt laat ik het je weten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 26 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2012 Wow, ik heb een grotere EHBO tas nodig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenny34 Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 Je kunt op Evac.nl (onder het kopje verbanddoos/ehbo sets) een lijst vinden van alle verbanddozen, richtlijnen en spullen die erin horen. Een verbanddoos zonder Oranje Kruis richtlijnen vind ik niet waard en mag officieel ook niet binnen een BHV. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 Hoi Jenny34 , Wij stellen dan ook spullen zamen die je in een shtf kunt gebruiken en niet bij een ongelukje bij het klimrek dus BHV ed is pas het begin;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Bij de Zeeman (goedkoper dan die van Hansaplast) vond ik vandaag 'zilver' pleisters, deze ontsmetten ook gelijk, net als de ouderwetse Betadinepleisters..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Stuwband Infuussysteem Zakken nacl 0,9% met of zonder glucose Hechtset spalken gipsverband Als er nog meer in me op komt laat ik het je weten! Hoe kom je hieraan als je niet in het medisch circuit zit? Ik heb bij de apotheek gevraagd naar een hechtset en schone injectienaalden (wordt ook vaak op vakantie geadviseerd mee te nemen toch?), maar ik kon ze niet bij hun krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Hoe kom je hieraan als je niet in het medisch circuit zit? Ik heb bij de apotheek gevraagd naar een hechtset en schone injectienaalden (wordt ook vaak op vakantie geadviseerd mee te nemen toch?), maar ik kon ze niet bij hun krijgen. Lotte zie pm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Hoe kom je hieraan als je niet in het medisch circuit zit? Ik heb bij de apotheek gevraagd naar een hechtset en schone injectienaalden (wordt ook vaak op vakantie geadviseerd mee te nemen toch?), maar ik kon ze niet bij hun krijgen. als je bij de sticky van medische artikelen bestellen kijkt kan je een heel mooi setje kopen, hun verkopen gewoon aan particulieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 @12gauge, ik hen idd al wat gevonden waarschijnlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kets_One Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Wat is jullie ervaring met militaire medische kisten? Soms is wat er in zit verlopen. Is dat erg? Zoiets als dit: http://militaria4you.nl/paginas/artikel-details.php?id=1096 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 leuk spul maar heel erg aan de prijs! vergeet niet dat veel van dit spul alleen voor de verzamelaar bedoelt is, vandaar de hoge prijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 11 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Weet iemand of er ook EHBO cursussen zijn voor schotwonden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 het zou mooi zijn als je wat strippen pijnstilling..brufen 200mg en/of diclofanac/voltaren daar zit ook een lichte onstekingsremmer in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/medic/combatkit-medic-chestrig.html kijk eens..nog meer ruimte voor de ehbo/zhkh spullen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Weet iemand of er ook EHBO cursussen zijn voor schotwonden ? ik heb ze nog niet online gezien. wel heb ik info erover kunnen downloaden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/medic/combatkit-medic-chestrig.html kijk eens..nog meer ruimte voor de ehbo/zhkh spullen Ja, zoiets wil ik ook nog hebben, liefst een platevest met ruimte voor kogelwerende platen en veel ruimte voor zakjes (ehbo, magazijnen, borstholter enz.) Als mijn ge-prepte voorraden op zijn moet ik toch naar buiten, andere mensen overtuigen dat ze me moeten voeden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Ja, zoiets wil ik ook nog hebben, liefst een platevest met ruimte voor kogelwerende platen en veel ruimte voor zakjes (ehbo, magazijnen, borstholter enz.) Als mijn ge-prepte voorraden op zijn moet ik toch naar buiten, andere mensen overtuigen dat ze me moeten voeden Ehm, dus je bedoelt je richt je wapen op iemand en zegt dat ie jou moet onderhouden? LOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 zoiets ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.