shooter Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Ik vond dit: http://www.grandpappy.info/hshelff.htm Weet niet wat het waard is maar het is zeker interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Geweldig, thx. Ik had al eens zitten zoeken naar een studie waar het behoud van voedingswaarde uit bleek, maar toen niets gevonden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Het blijft dus erg lang goed, potten idem, wel verplicht donker bewaren, daar zijn blikken weer niet gevoelig voor. Granen zijn ook perfect houdbaar, las ergens wel dat om hun kiemkracht te behouden je ze niet zuurstofloos moet opslaan. Moet daar nog meer over uitzoeken.. Dus we hoeven ons over houdbaarheid niet druk te maken, ik ben zelfs bang dat de houdbaarheid met de huidige ontwikkelingen totaal niet van belang zal kunnen blijken te zijn...... Of zijn er mensen die een jaren lange voorraad hebben aangelegd? Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Granen zijn ook perfect houdbaar, las ergens wel dat om hun kiemkracht te behouden je ze niet zuurstofloos moet opslaan. Hier een artikel van iemand die het uitgeprobeerd heeft: http://foodstorageandsurvival.com/sprouted-wheat-experiment/ Conclusie: Zelfs met zuurstofabsorbeerders behouden ze na jaren hun kiemkracht nog, en lijken zelfs beter te groeien dan die wat zonder zuurstofabsorbeerders in tupperware opgeslagen waren. Edit: Artikel is op 6 Februari 2009 geplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Dat is goed nieuws RB! Bedankt voor het linkje.. Weer een zorg/uitzoek actie minder Jammer dat er niet bijstaat wanneer de kiem test gedaan is, 2002 opgeslagen dus als de kiemtest recent is gedaan 10 jaar opgeslagen? Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 Dat is een mooi artikel en goed om de bevestiging te horen nu kan je zowiezo meer inslaan zonder je zorgen te maken dat de houdbaarheid rond 2018 verloopt en is goedkopen dan die kant en klare noodpaketten en evenlang tot langer houdbaar. Thankx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shooter Geplaatst: 6 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2012 Goh, mijn 21e bijdrage en nu al iets zinnigs...ik ga vooruit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 6 september 2012 Delen Geplaatst: 6 september 2012 wij kijken niet naar datum wij ruiken/proeven/kijken naar het produkt Groet Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 7 september 2012 Delen Geplaatst: 7 september 2012 wij kijken niet naar datum wij ruiken/proeven/kijken naar het produkt Groet Jolanda Heel verstandig. Zo gebeurde dat 'vroeger' ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.