Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontruiming wijk - ben jij er klaar voor?


Gast

Aanbevolen berichten

3 uur geleden, MamaM zei:

 

Interessant draadje. 'De gemiddelde prepper' hmz...bestaat die dan? 😉

Maargoed, 'wat heb je echt nodig' is eigenlijk ook lastig. Eerder noem jij @Blauwbaardzelf volgens mij dat je met kinderen en 'op stel en sprong' weg, toch aan andere dingen denkt (koffers met kleding, knuffels, afleidende schermpjes etc) dan dat je met je mes wat takken van een boom kunt halen voor een beschermend afdakje in het bos. 

 

Ik zie wel wat in het drie(??)slagstelsel van @Info_junky waarbij je afhankelijk van de beschikbare tijd tasje A, A-B, of A-B-C meeneemt. Ik heb nog nooit nagedacht over 'je moet NU weg, of je nu bloot bent of niet'. Ik zag mezelf altijd nog wel schoenen aandoen. En een jas. Ofzo.

Een reserve-iets op andere plekken zoals @Perry noemt, is ook nog niet zo'n gek idee. Ik werd getriggerd door de knuffels voor de kinderen van Blauwbaard. Zoiets dus (jaja, ik weet het, zelfs dezelfde knuffel is niet de eigen knuffel, maar toch. Beter dat je die door je schoonouders/buren/vrienden laat langs brengen voor je kinderen dan dat ze compleet andere knuffels van neefjes moeten knuffelen toch).
En als je het hebt over backups: naar aanleiding hiervan ga ik ook eens nakijken hoe het zit met de backup van alle foto's. Of die toch ook extern worden opgeslagen of alleen op de backup drive in huis 🤔 Heb je die foto's echt nodig? Nee, natuurlijk niet. Heb ik veel te veel foto's waar ik me 'ooit' nog eens doorheen wil werken? Ja. Word ik erg verdrietig als alle visuele herinneringen van de afgelopen X jaar in de fik vliegen terwijl het makkelijk extern opgeslagen had kunnen zijn? Ja.

Het is een heel mooi draadje :)

Het laat je nadenken over je prepz en wanneer en tevens wat van toepassing is in elke situatie.

Nu heb ik in mijn to go vehicles, alsmede in huis, meerdere tassen en/of tasjes klaarstaan. De vraag vanuit dit topic is wat nuttig is om in dit scenario mee te nemen. Een goede vraag waarover nagedacht dient te worden.

Net zoals mijn weekendje Scheveningen, is in mijn ogen een simplistische back to basic voorbereiding de beste. De wereld vergaat niet. Ik behoef niet voor langere tijd de onzekere weg op te gaan en alhoewel er enkele ongemakken zijn van het huis verlaten, kan je er vanuit gaan dat het wel weer goed zal komen.

De knuffel is in dit geval misschien wel belangrijker dan een tas vol tools.

Mooi topic om te brainstormen en onze gedachten even over te laten gaan 

Daarbij... In alle vier de windstreken op, heb ik spullen klaarliggen om onderweg in een noodgeval op te kunnen halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Echt een mooi draadje, om op nieuw alles te bekijken, en op orde te brengen naar vernieuwde inzichten.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ik moet die stukje nog bijwerken, daar voor is het nu te laat 23:39

 

Ja ik heb ook verschillende tassen maar het is de kunst, één of twee tassen tot de belangrijkste te maken daar de spullen in doen die niet gemist moeten worden.

Jullie hebben allemaal belangrijke dingen aan gehaald dat moeten we overnemen, en niet uitstellen.

 

Misschien is het handig een lijstje te maken van dingen die je nog moet doen en later weg strepen als ze gedaan zijn, die stok achter de deur zijn we allemaal nodig.

 

Mijn stok is de belangrijkste dingen in één of twee tassen verdelen.

Wat ik nodig ben is een hele goede tweedelige rugzak, de kleinste combinatie deel heb ik dan altijd bij mij als we weg gaan, de andere waar de spullen in moeten om te overleven voor een langere tijd, dat is best ingewikkeld.

 

Deze 120 L rugzak bestaat geloof ik nog niet, de te koppelen twee keer tien liter rugzakjes is te klein voor mij, ik zou het zelf moeten maken, en dat is een hele klus, en zou het met de hand moeten maken, de naaimachine die we hebben gevonden is te licht.

Het grote deel (wat we nog niet hebben) dat moeten we nog aan te schaffen:

Betere slaapzakken,

Matrasjes,

Kleding,

Microvezel gezicht washandjes

Verzorgingsmiddelen,

EHBO,

Voedsel,

Waterfilters,

Een heel goed mes geschikt voor Bushcraft, 

Is nog niet af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je jezelf af vragen waarom je weg moet.

want elke situatie is verschillend.

 

vannacht in de schilderswijk hadden de mensen heel weinig tijd en de meesten hadden enkel een pyama aan.

het is een overweging om over dit soort zaken goed na te denken,

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...