Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Fruit bomen gezond onderhouden, vruchten laten geven op het dakterras in Marokko in ruime potten

Recommended Posts

21 uur geleden, Sjuul zei:

@Abdars,

Ja, er spelen een heleboel andere zaken mee, met gezond zijn, of worden, of blijven.

Aanleg, is er zo eentje, ook al kan je daarover van mening verschillen....

Wat is aanleg?

Familie geschiedenis.... wat betreft ziektes, bijv.

Verslavingen ook....

Medicatie gebruik? 

Ik heb altijd wel gesport, ik fiets graag.

Mijn 'probleem'  is, dat ik soms té fanatiek word.....

Ik vind het fijn, om mijn grenzen op te zoeken... dat is niet altijd heel lief voor mijn lichaam.

ook al heb ik er wel plezier in.

Pijngrens verleggen, zo iets.... 😉 

Met alle gevolgen...

Ik doe dagelijks gym oefeningen, rekken en strekken, spieren trainen, op een heel licht niveau.

straks begint het werken in de tuin weer, gelukkig!

Heb solo sporten gedaan en groepssporten.

Het gaat om het ozo belangrijke balans, he?

De hele dag op de bank chips eten is voor niemand gezond.

Maar koop ik chocolade, dan heb ik de zelfbeheersing van een drie jarige! hahaha

Het Moet Op!  Zelfs als ik daardoor bijna misselijk wordt... 🤣

De hele dag zitten, schijnt ook heel slecht te zijn, ze noemen het zelfs het nieuwe roken.....

Volgens mij is bij mij de boel wel aardig in evenwicht, mind, body and soul...

Dit zijn voor iedereen zware tijden, lief zijn voor jezelf is daarin, heel belangrijk.

Goed voor jezelf zorgen ook.

Niet té streng zijn.

Jezelf vergeven, ook......

Ja we hebben altijd wel ruimte over voor zoetigheid, voor meer groenten nee maar zoetigheid? Daar zijn we volgens mij nooit vol genoeg voor. 

sporten is erg belangrijk, zeker in onze tijd waarin we sowieso veel bewerkte voedsel consumeren, wat niet goed is voor ons lichaam. Allerlei gekke kwalen en ziekten etc. Men dient altijd te sporten, bewegen, en redelijk te letten zijn voeding. Zodat het in balans blijft.

Ach ja, we doen wat we kunnen en meer kunnen we niet doen. Ja vaak zitten is sowieso niet goed voor je, dus kantoor werk is aardig lastig als je niet vaak opstaat en een rondje loopt en sport etc. Ik moet een headset regelen uit NL die werkt via wifi zodat ik dus op het dak kan lopen als ik contact heb met onze Dell partners (resellers). Veel beter soms dan in plaats van slechts zitten op je stoel.

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eerst een praktische opmerking: volgens mij valt dit niet onder het subkopje 'dieren en vee', maar gewoon onder tuinieren. Misschien kan @Info_junky of @Paraatpaal dit wijzigen?   Dan inhoud

Hey MamaM, bedankt voor je lange reactie. Ik stel het op prijs.   ik heb deze topic hier geopend omdat ik koos voor tuinieren en na het klikken op tuinieren kreeg ik slechts de keuze vee. Da

Deze volgende foto’s hebben niets te maken met tuinieren, maar vind het leuk om te delen. Zonsondergang foto’s:    

Posted Images

@Abdars,

Ja, Ik denk, dat zelfs in de oertijd mensen op zoek waren naar zoetigheid; een bijennest leeg halen voor de honing..?

Sap aftappen van bomen om er een soort van kandij van te maken.....?  nectar uit bloemen zuigen....?

Ik eet bijna geen bewerkt vulling/voedsel,  mijn tante heeft haar hele leven gesport, zwemmen, handbal en zo nog wat sporten en was zich al bewust van chemicaliën in het voedsel voordat de massa daar van doordrongen was....

Toch heeft dat haar niet beschermd tegen ziek worden.....

Nog even over kinderen krijgen, als je zó veel kinderen wilt, dan kan je je eigen dorp beginnen!

Wordt wel een kostbaar plaatje, omdat je eerst zelf al die huizen moet bouwen...?

Een vrouwenlichaam heeft ongeveer een jaar nodig, om helemaal te herstellen van een zwangerschap, en dan weer opbouwen tot hoe de fysieke conditie, ongeveer, voor die tijd was,

dus dan moet je wel, samen met je vrouwen, goed kunnen plannen, hahhaha

Zwanger zijn is topsport bedrijven! 

Dat lijkt me een heerlijke situatie, om vanaf je dak, met mensen/ klanten te kunnen praten, zonder dat je vast zit aan een bureau plaats.

Heerlijk in het zonnetje, lekker glaasje mint thee erbij... 🙂 

Hier beginnen heel voorzichtig de struiken hun eerste groene puntjes te krijgen... maar, voor volgende week hebben ze al weer nachtvorst voorspelt....😒

Het weer is nóóit stabiel in Nederland. Gék wordt ik daarvan!  Zo irritant, je kan er nooit op rekenen, op vertrouwen.

• Leuk 1
7 minuten geleden, Sjuul zei:

@Abdars,

Ja, Ik denk, dat zelfs in de oertijd mensen op zoek waren naar zoetigheid; een bijennest leeg halen voor de honing..?

Sap aftappen van bomen om er een soort van kandij van te maken.....?  nectar uit bloemen zuigen....?

Ik eet bijna geen bewerkt vulling/voedsel,  mijn tante heeft haar hele leven gesport, zwemmen, handbal en zo nog wat sporten en was zich al bewust van chemicaliën in het voedsel voordat de massa daar van doordrongen was....

Toch heeft dat haar niet beschermd tegen ziek worden.....

Nog even over kinderen krijgen, als je zó veel kinderen wilt, dan kan je je eigen dorp beginnen!

Wordt wel een kostbaar plaatje, omdat je eerst zelf al die huizen moet bouwen...?

Een vrouwenlichaam heeft ongeveer een jaar nodig, om helemaal te herstellen van een zwangerschap, en dan weer opbouwen tot hoe de fysieke conditie, ongeveer, voor die tijd was,

dus dan moet je wel, samen met je vrouwen, goed kunnen plannen, hahhaha

Zwanger zijn is topsport bedrijven! 

Dat lijkt me een heerlijke situatie, om vanaf je dak, met mensen/ klanten te kunnen praten, zonder dat je vast zit aan een bureau plaats.

Heerlijk in het zonnetje, lekker glaasje mint thee erbij... 🙂 

Hier beginnen heel voorzichtig de struiken hun eerste groene puntjes te krijgen... maar, voor volgende week hebben ze al weer nachtvorst voorspelt....😒

Het weer is nóóit stabiel in Nederland. Gék wordt ik daarvan!  Zo irritant, je kan er nooit op rekenen, op vertrouwen.

Ja hoe ‘oer’ mensen eruit zagen, hoe groot ze waren, etc is speculeren uiteindelijk. Want niemand heeft ze gezien zoals ook dino’s door niemand is gezien, maar een beeld is geschetst over hun uiterlijk en manier van leven uit botten. Ik stond een keer lang geleden versteld, dat ze uit een gevonden vinger (bot) van een oude aap soort (waarvan sommige mensen geloven dat het de voorouders van de mens waren), hebben ze die aap soort van top tot teen afgebeeld en zijn vrouw en kinderen in een bos.. Dit uit een vinger botje. Ik denk dat men veel betreffende wetenschap en theorieën gaan fantaseren en zien in kwesties wat ze hopen en op basis van hun doel maken ze een schets etc.

ik zelf geloof in Adam als eerste mens, die geschapen is door God. En uit hem zijn echtgenote en uit hen vele vrouwen en mannen. En ik geloof dat Adam rond de 30 meter in lengte was in die tijd. En ze leefde veel langer. Ik denk dan dat zijn voedsel veel groter was dan onze voedsel. De bomen waren verschrikkelijk groot en we hebben nu nog steeds een aantal zeer oude bomen die gigantisch zijn, wat dan nog betreffende bomen die verloren zijn. En hoe groot waren de vruchten daarop? Gezien de muskieten en mieren zelfs gigantisch waren en land dieren 10,20,30 meter waren in grootte en zee dieren ook etc. Ieder gelooft wat hij gelooft, maar ik geloof zeker dat Adam zo groot was en daarmee ook de dieren en vruchten gigantisch waren in vergelijking met ons vandaag maar normaal waren in vergelijking met de grootte van de mensen in die tijd. Daarom zijn er geen dino’s meer want dat past niet in onze tijd, we zouden niet overleven. Maar we overleven wel op aarde met haaien, leeuwen, nijlpaarden, slangen, etc etc. Het was vroeger een hele andere wereld, een wereld van gigantische planten, dieren, insecten, fruit etc. Passend allemaal. In plaats van een steak van rund, een bronto steak haha.

maar goed, ik ben niet van complot theorieën, maar ik zou niet verbaast staan als veel info wordt verstopt voor de mens om waarheden te verstoppen en eigen claims te pushen om de mens voor de grote gedeelte aan een lijn te houden en wetten maken hoe ze het hun maar uitkomen.

maar goed. Dat is mijn beeld. Ja ik wil graag veel kinderen en gelukkig willen mijn vrouwen ook veel kinderen met mij dus dat zit goed. Uiteraard als dit geen schade toebrengt aan mijn vrouwen want voor een man is het fysiek makkelijk allemaal. Knallen en hup volgende knallen en daar zijn de vrouwen 9 maanden lang in moeite, pijn, kwalen en ook emotioneel. De man wordt financieel geraakt en ook mentaal als hij zorgt voor zijn vrouwen en meevoelt etc (wat vanzelfsprekend is). 

huizen bouwen is niet zoals in NL dat het zo duur is. Een huis van 150 vierkante meter: dus garage en erboven een etage van 150 meter, gebouwd incl verf etc, dus klaar zonder deuren, kost rond 20k. Twee huizen bouwen (rond 40k) en iedere vrouw heeft dan haar huis met garage en dakterras en een eigen tuin bv. En dan weer weer boven iedere huis een extra etage bouwen voor eventueel meer kids en dus meer ruimte nodig. Maar we gaan het zien. 

we hebben best wat ervaring gezien ik 5 kids heb, zeker ik en me Nederlandse vrouw gezien we al 4 kids samen hebben en we hebben laatst getest en ze is weer zwanger! Me Marokkaanse vrouw is 5 maanden zwanger en heb al een kind met haar dus ik verwacht een 6e en een 7e kindje. Een vrouw dien je zacht te behandelen voornamelijk in haar zwangerschap met haar kwaaltjes, want ze hebben hun man dan harder nodig. Anders zul je de zwangerschap ellendig maken en haar pushen naar depressiviteit en dat willen we niet hebben.

Ik ben gek genoeg niet een grote dan van thee. Ook niet van koffie, dus ik drink het soms. Of thee als we gezellig samen zitten. 

ieder land heeft zijn voor en nadelen. En ik denk als het daar warm zou worden en hier koud en altijd regenachtig, dat dit grote natuur rampen zal veroorzaken. NL bevind zich als een eiland op zee. Als het daar opeens heel vaak warm is zoals Marokko, wie weet overstroomt NL doordat het ijs smelt. En in Maroc zijn er al overstromingen met 1 keer een harde regen dag en nacht, laat staan iedere dag regenval. Alles is zoals het is met wijsheid en kennis, dat is wat ik geloof. En wij als mensen beseffen de gunsten die we hebben niet totdat het ons ontnomen wordt.

• Leuk 1
  • 4 weeks later...

@Abdars,

Oooh, mooi!

Zo zie je de zonsondergangen ( schrijf je dat zo? ;-)-)

hier, nooit!

Dank je!

We hebben hier weer twee dgn zon gehad, nu is er weer een ijskoude wind.....zucht.... Zo koud! 

In t Zuiden van Nederland is het 20 Graden, t noorden kom niet verder dan 10, s'nachts nog veel te koud!! 

Mooie foto's! 😊🙏

• Leuk 1

@Abdars,

Ooh, mijn appelboompje is nog in diepe winterslaap...

Mijn zwarte bes heeft al nieuwe blaadjes! Rozenbotel, blauwe bes en kruisbes hebben ook  blaadjes.....

Altijd die koude westenwind over mijn tuintje.....Niet leuk!

Ik hoop dat de peren, straks, heerlijk smaken. 

• Leuk 1
  • 2 weeks later...

@Sjuulhi Sjuul,

alles goed?

de peren groeien goed en de rest bloemt goed en de zonnebloemen zijn al een meter groot geworden. 

verder ben ik zoekend naar 5 hectare vruchtbare land dat genoeg grond water bevat. Hier verderop, 40km ongeveer van ons huis vandaan, kost het 4/5k per hectare. 

Ben benieuwd ernaar. Hoe gaat het thuis? 

• Leuk 1

@Abdars,

Hello, hallo!

Ooh, wauw, wij hebben hier nog nachtvorst,

en overdag 6 tot 8 graden....

Niks aan! Veels te koud om in mijn tuin bezig te zijn!

Harde noordwester wind = koud. 

Och, die hele gekte en het gerommel over dat virus en vaccin....?! Zeer onbetrouwbaar! 

Zeer ongeloofwaardig. 

Hondsdraf bloeit en gele dovennetel bijna! 

Dat zijn, wat Nederlanders, onkruid noemen, maar ze zijn beide medicinaal. 

Appelboom en de vlier beginnen blaadjes te krijgen... 

Bieslook groeit ook hard, brandnetel ook, lekker voor thee. 

Tis voor mij, wachten op mooi, zachter weer, meestal halverwege Mei..... zucht.... 

Heb koekblikken vol zaad, van vorige jaren; wilde bloemen, maar ja, nog te koud....

In mei, hopelijk.... 

Fijn, dat de planten, goed gaan! 😊

Hoop dat je een goed stuk grond kan kopen, met grondwater! 

Afwachten.... 

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...