PrepNL Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Heya, Ik ben nu bezig met een BOB/GHB in elkaar aan het zetten, en ik had een vraag: Hoeveel water hebben jullie in de tas, en waar zit het in? Ik heb gekeken naar van die bidons enzo, maar die zijn al redelijk prijzig voor de inhoud. Nemen jullie gewoon 1 grote 1,5liter fles bronwater mee? Of meerdere kleine flesjes van bijvoorbeeld 0.5 Liter? Hebben jullie nog enige vorm van waterzuivering of desinfectie? Ik heb zelf CarePlus chloor druppels gehaald mocht het nodig zijn. Trouwens, ik heb ook nog deze NRG-5 noodrantsoenen voor in de tas. Hoe zijn ze? Het maakt met echt niet uit dat ze een beetje vies zijn, als je maar genoeg honger heb eet je alles wel. Het is ook niet het enige eten wat ik de tas heb of ga stoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 ik denk dat kleine flessen handiger zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PrepNL Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Niemand anders input? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deborahvv Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 hoi prep nl, in mijn bob zitten 3 flesjes van een halve liter en in de bob van de kinderen ook nog een half liter flesje, is mss niet veel maar met al de rest wat er insteekt is hij al vrij zwaar, moet ook nog te drasgen zijn natuurlijk, ik denk dat je met de chloordruppels al vrij goed zit om eventueel regenwater ofzo op te vangen en te zuiveren, de rest van mijn watervoorraad staat bij mn thuis voor een bug in, hoop dat je wat aan mn uitleg hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Als je een klein waterfilter hebt (bv de lifestraw, verkrijgbaar via de ANWB) kun je al gauw flink besparen op het aantal liters dat je mee wilt/kunt zuilen. Afhankelijk van de tijd dat je wilt leven uit de BOB, zou je kunnen overwegen een echt goed filter aan te schaffen. Een van de beste is onlangs met veel succes door Johnny Bravo getest. Het is de Katadyn Pocket. Niet goedkoop, wel een van de beste filters die verkrijgbaar zijn. Ik heb nooit NRG bars gegeten. Het verhaal gaat echter rond dat ze behoorlijk smerig zijn. Maar honger maakt rauwe bonen zoet. En je hebt veel Kcal voor de hoeveelheid plaats die ze innemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Ik heb in mijn GHB een pak van 2 liter water, en een lifestraw. Heb je meteen 1000 liter bij je Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Ik heb zelf altijd 2 flesjes van 0,5 liter bij me en een paar waterzuiveringstabletten. Als we langer weg moeten hebben we in onze BOB een waterfilter zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PrepNL Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Wat kost die lifestraw bij de ANWB? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Wat kost die lifestraw bij de ANWB? http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/eten-en-drinken/lifestraw.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Wat kost die lifestraw bij de ANWB? ik heb de sawyer 0.1 uit america laten komen. http://www.sawyer.com/wheretobuy.html via ebay kwam ik bij: Intents Camping Gear, maar er zijn ook anderen. Kosten inclusief douane +/- 79 Euro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PrepNL Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Ah, Ik denk dat ik die lifestraw er maar bij ga halen, erg handig en een stuk beter dan die chloor druppels. En nu ook tijdelijk met 50% korting... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gekkehenkie Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Deze is ook handig voor in de BoB De berkey sport kan 160 keer gevuld worden met vervuild slootwater. Lijkt mij vriendelijker in het gebruik dan de lifestraw. zie link: http://www.basicwaterfilter.com/nl/outdoor-waterfilters/59-sport-berkey.html Als je op youtube zoekt, kan je ook reviews vinden van dit product. Prijs vind ik ook meevallen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bob de prepper Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 ik heb 2x 0.5l water bij me en een blikje aquarius voor snelle energie. verder zit er een (lege) veldfles in mijn GHB om evt nog een liter water mee te kunnen nemen aan de riem. dit alles is bedoeld voor een max gebruik van 48 uur. vandaar ook nog extra waterzuiveringstabletten toegevoegd. groet, Bob Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Deze is ook handig voor in de BoB De berkey sport kan 160 keer gevuld worden met vervuild slootwater. Lijkt mij vriendelijker in het gebruik dan de lifestraw. zie link: http://www.basicwaterfilter.com/nl/outdoor-waterfilters/59-sport-berkey.html Als je op youtube zoekt, kan je ook reviews vinden van dit product. Prijs vind ik ook meevallen.. Hey Gekkehenkie, ga lekker ergens anders reclame maken voor je waterfilter! Of koop hier advertentieruimte! Dit is je tweede bericht hier en heeft dezelfde inhoud als je eerste bericht in een ander topic hier op preppers.nl Mods?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 @ Bob das een goeie de aquarius, ik heb zelf dextro energy is iets lichter dan een blikje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Ah, Ik denk dat ik die lifestraw er maar bij ga halen, erg handig en een stuk beter dan die chloor druppels. En nu ook tijdelijk met 50% korting... Oh, thanx: dat van die 50% korting wist ik niet! Ik heb ooit een draadje gelezen van iemand die dit soort zaken als (verjaardags)kado gaf (sorry, weet niet meer wie dat was). Vind dit filtertje voor deze prijs daar een uitgelezen mogelijkheid voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PrepNL Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Bedankt Iedereen, ik denk dat ik voor 2x 0,5L flesjes ga, een Lifestraw, chloor of Jodium Druppels, en een blikje energydrink. Ook wil ik iets hebben om water in te kunnen koken.... Heeft iemand nog een idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Hey Gekkehenkie, ga lekker ergens anders reclame maken voor je waterfilter! Of koop hier advertentieruimte! Dit is je tweede bericht hier en heeft dezelfde inhoud als je eerste bericht in een ander topic hier op preppers.nl Mods?! Je haalt me de woorden uit de mond, heb op zijn eerste berichtje ook gereageerd... Leuk zou zijn mochten links plaatsen pas na 100 posts ofzo kunnen, zijn we van dit gespam zo verlost. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wild Rover Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Hi Prepnl ik heb deze http://www.amazon.com/Vargo-Titanium-Hexagon-Wood-Stove/dp/B007GF9NJQ is opgevouwen iets van 5 mm by 10cm-10cm zit dus zelfs in mijn EDC. Moet je nog wel iets van een pannetje, mok regelen natuurlijk. Helaas heb ik daar nog geen opvouwbaar iets voor gevonden.. Zou ook wel even oefenen zie de tread over de rocketstove ervaring blijft belangrijk. Rover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.