Ga naar inhoud
GENEGEERD

Artikel over preppen op ZeroHedge


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Duidelijk geschreven stuk. Hier en daar vooral toegespitst op de situatie in Amerika. wel interessant dat ook deze auteur ervan overtuigd is dat samenwerking de sleutel tot overleving is. Hier is nogal discussie over geweest op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik train veel, maar ik eet ook veel. trainen doe ik 5 dagen per week in de sportschool dan doe ik krachttraining kickboxing , ook ga ik regelmatig hardlopen en mountainbiken. is dat genoeg training het probleem is dat ik ook veel eet maar ik verbrand dit ook altijd weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik train veel, maar ik eet ook veel. trainen doe ik 5 dagen per week in de sportschool dan doe ik krachttraining kickboxing , ook ga ik regelmatig hardlopen en mountainbiken. is dat genoeg training het probleem is dat ik ook veel eet maar ik verbrand dit ook altijd weer

 

Daar is een simpel antwoord op. Als je vet op gaat slaan eet je iets teveel. Maar met zoveel beweging lijkt me dat niet snel gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk geschreven stuk. Hier en daar vooral toegespitst op de situatie in Amerika. wel interessant dat ook deze auteur ervan overtuigd is dat samenwerking de sleutel tot overleving is. Hier is nogal discussie over geweest op het forum.

 

Ach, staan er mensen vreemt te kijken als ik het met die man over samenwerken eens ben:confused:

 

Ik lees dat veel preppers vaak wel over samenwerken nadenken na een eerste 'verstop' periode.

Vaak gedreven door het simpele feit dat hun directe voedsel voorraad dan begint op te raken:mad:

Oei oei ik hoop niet dat deze zin al mensen tot een reply dwingt:p

 

Ik denk, en ja daar zijn er veel het niet mee eens, dat dit naief is het zal dan meer een kwestie van geluk zijn dat je uit die eerste periode komt en zelfs als je denkt jezelf redelijk tegen looters te kunnen weren.

(mensen met kasteel op minder dan 100-200 km rondom eindhoven die bewoners zoeken voor als tshtf en diie zelf voedsel drinken en een andere preppers spullen meenemen, dan kom ik graaag in contact me je/jullie)

En ik vind het kortzichtig, zolang je voor jezelf kan zorgen mag de rest dood vallen, maar zodra je hulp nodig hebt wil je wel over samenwerking nadenken?

Haha lekker kortzinnig, nee ik ga ook geen uitdeelpunt worden...

 

In een poging te voorkomen dat te veel of de meesten op hun tenen getrapt worden ik zeg NIET dat JIJ zo bent, maar ik hoor/voel deze gedachte wel in wat posts?

 

Zelfs als je bijna alles hebt en kunt, weet niet of dat voor velen is weggelegd?, dan nog moet je gewoon het geluk hebben om niet de verkeerde mensen of groep tegen te komen, of de domme pech dat je even ziek wordt of iets breekt enz.

 

Mijn mening is dat je kansen door een goede groep met verschillende expertises en backup veeel groter zijn.

En het lijkt mij vanzelfsprekend dat je zo'n groep moet maken voordat eea uit de klauwen loopt?

 

Ja een groep zal ook problemen geven, maar in tijden dat het slecht gaat zullen die overwonnen worden, waarschijnlijk zullen de meeste beseffen dat menings verschillen niet leuk zijn en je ergens bij neerleggen niet de eerste gedachte van een prepper is, daar zijn we allemaal iets te eigenwijs voor, maar dat dood gaan een slechter alternatief is. We leven op dit moment ook constant in groeps verband, ook al denken of zeggen we vaak van niet, en als we al individueel kunnen zijn is dat een verworven maar tijdelijke luxe.

 

Helaas ben ik nog steeds zoekende naar de juiste mensen op de juiste afstand.

Heb al een boel preppers gevonden waarvan ik graag meer zou willen weten en waarschijnlijk graag mee zou willen samenwerken, maar een te grote afstand maakt de vorm van samenwerking die ik voor ogen heb niet mogelijk.

En de kans dat we elkaar dan kunnen/willen helpen zal hooguit bestaan dat we elkaar, bij een zeer beperkte en tijdelijk ramp zoals overstroming of zo , opvangen in de woning van diegene die niet getroffen is.

Dat is een van de weinige scenarios waarbij juist de grote afstand een voordeel zal kunnen zijn.

 

Umm sorrie dat ik weer nogal off-topic ga.

 

Tja het leeft nogal:cool:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, staan er mensen vreemt te kijken als ik het met die man over samenwerken eens ben:confused:

 

Ik lees dat veel preppers vaak wel over samenwerken nadenken na een eerste 'verstop' periode.

Vaak gedreven door het simpele feit dat hun directe voedsel voorraad dan begint op te raken:mad:

Oei oei ik hoop niet dat deze zin al mensen tot een reply dwingt:p

 

Ik denk, en ja daar zijn er veel het niet mee eens, dat dit naief is het zal dan meer een kwestie van geluk zijn dat je uit die eerste periode komt en zelfs als je denkt jezelf redelijk tegen looters te kunnen weren.

(mensen met kasteel op minder dan 100-200 km rondom eindhoven die bewoners zoeken voor als tshtf en diie zelf voedsel drinken en een andere preppers spullen meenemen, dan kom ik graaag in contact me je/jullie)

En ik vind het kortzichtig, zolang je voor jezelf kan zorgen mag de rest dood vallen, maar zodra je hulp nodig hebt wil je wel over samenwerking nadenken?

Haha lekker kortzinnig, nee ik ga ook geen uitdeelpunt worden...

 

In een poging te voorkomen dat te veel of de meesten op hun tenen getrapt worden ik zeg NIET dat JIJ zo bent, maar ik hoor/voel deze gedachte wel in wat posts?

 

Zelfs als je bijna alles hebt en kunt, weet niet of dat voor velen is weggelegd?, dan nog moet je gewoon het geluk hebben om niet de verkeerde mensen of groep tegen te komen, of de domme pech dat je even ziek wordt of iets breekt enz.

 

Mijn mening is dat je kansen door een goede groep met verschillende expertises en backup veeel groter zijn.

En het lijkt mij vanzelfsprekend dat je zo'n groep moet maken voordat eea uit de klauwen loopt?

 

Ja een groep zal ook problemen geven, maar in tijden dat het slecht gaat zullen die overwonnen worden, waarschijnlijk zullen de meeste beseffen dat menings verschillen niet leuk zijn en je ergens bij neerleggen niet de eerste gedachte van een prepper is, daar zijn we allemaal iets te eigenwijs voor, maar dat dood gaan een slechter alternatief is. We leven op dit moment ook constant in groeps verband, ook al denken of zeggen we vaak van niet, en als we al individueel kunnen zijn is dat een verworven maar tijdelijke luxe.

 

Helaas ben ik nog steeds zoekende naar de juiste mensen op de juiste afstand.

Heb al een boel preppers gevonden waarvan ik graag meer zou willen weten en waarschijnlijk graag mee zou willen samenwerken, maar een te grote afstand maakt de vorm van samenwerking die ik voor ogen heb niet mogelijk.

En de kans dat we elkaar dan kunnen/willen helpen zal hooguit bestaan dat we elkaar, bij een zeer beperkte en tijdelijk ramp zoals overstroming of zo , opvangen in de woning van diegene die niet getroffen is.

Dat is een van de weinige scenarios waarbij juist de grote afstand een voordeel zal kunnen zijn.

 

Umm sorrie dat ik weer nogal off-topic ga.

 

Tja het leeft nogal:cool:

 

Grt

Kans

 

samenwerken?? dan moet je precies weten wat dat inhoudt.

samenwerken ook als je die ander niet mag, je woont er mee , je leeft er mee en je werkt er mee, je eet er mee etc etc je komt mekaar de neus uit.

het is niet zoals met een collega die je niet mag, nee het is simpelweg overleving met iemand die je niet mag, er is geen uitweg er is geen nooduitgang van die situatie.

het is prima als je nu al vrienden en familie hebt die ook preppen dat je kunt samenwerken, die mensen ken je tenminste nog enigzins.

 

ik moet er persoonlijk niet aan denken om met iemand der forumleden hier een shtf te overleven. (dat zal andersom ook vast zo zijn:o).

er is gewoon die klik niet, geeft ook verders niks, dit is een forum en niet 24/7/365 samenleven dus dan is dat prima.

als jullie daar anders over denken tja dat is jullie goed recht toch?:)

iedereen(dus ik ook)(waar je ook komt of waar je ook mee omgaat) meent ook van zichzelf een heel stabiel persoon te zijn, eerlijk en rechtvaardig, en goed en aimabel mens om mee om te gaan, praktijk is alleen anders..:)

 

ik zeg niet dat ik het in mijn eentje zal overleven, maar ik ga ook niet beweren dat als ik met meerdere mensen moet overleven dat we het dan wel redden.

de gedachte alleen al om naar ieders mening en ideeen te moeten aanhoren, daarop reageren en daarop een besluit gevormt moet worden zakt de moed me al in de schoenen.

ik wil niet voor een dictatortje werken,wil het ook niet zijn, ook niet voor een democratisch systeempje ik wil gewoon een solocratisch systeem waarin ik voor mezelf bepaal hoe en wat en in welke volgorde ik de dingen aanpak.

 

overleven heeft voor mij niet zoveel nut als ik het restant nagelbijtent en trillend van ingehouden spanning over zoveel onbenulligheid en onverstand moet aanzien.(dat is dan mijn mening he)

op een forum is het makkelijk om je schouders op te halen als een mening van een individu of van een groep me niet zint, maar als je er van afhankelijk bent dan is het alleen maar een bron van ergernis voor jezelf en voor de groep.

 

wil je het in een kasteel overleven dan?? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans; daarom zijn die meeting toch ;) kunnen we elkaar een beetje besnuffelen en evt over een tijd "prive" dates doen (dit is algemeen gericht)

 

DP; tuurlijk is zon forum anders, maar als je een groep mensen hebt is voor iedereen een EIGEN ruimte een noodzaak,

als echtparen met of zonder kinderen zich terug kan trekken en tijd voor zichzelf kunnen hebben is deze aanpak goed vol te houden

moet je dit na je eerste 1e internetdate? nee na een langere tijd met diepgaande gesprekken? ja dan kan het prima werken

 

en je hebt een gezamelijk doel namelijk overleven

in ww2 leidde dit ook tot "rare" combinaties van mensen omdat ze een gezamelijk doel hadden nl de moffen eruitschoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...