deimos Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Leren sheath in rawstyle voor brute forged Kampman mes, ik heb geprobeerd de sheath in de zelfde stijl te maken als het mes. De schede is gemaakt van 4 mm dik tuigleer zonder gebruik van machines, garen, of nieten ALLEEN leer dus en een geweerknopje voor de sluiting. De zijkant van de schede is dicht gemaakt met leren pluggen, de beltloop en de firesteel zijn bevestigd aan de strap en dus afneembaar. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Welkom op dit forum! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deimos Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 thx ik hou het al een tijdje in de gaten hoor maar was met de ontwikkeling van mn sheaths en riemen nog niet klaar (als dat al ooit lukt) maar nu kan ik ze wel laten zien denk ik. Ik probeer waar mogelijk leer te gebruiken en zo min mogelijk ander materiaal, verder als het om de een of andere reden nodig is zal ik om te naaien een syntetic seniw gebruiken omdat niets sterker is dan dat, en koper of messing als er toch al metaal aan moet, verder gebruik ik normaal geen machines, waardoor er een used look ontstaat en als vet gebruik ik vet op basis van amandelolie of bijenwas. waar mogelijk zal ik dus in of aan of met leer monteren. Laat maar ns horen wat je ervan vindt. gr jos Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Hoeveel Nederlanders kennen het woord "schede" nog, in de betekenis van hoes voor een mes? Â Welkom @demos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 thx ik hou het al een tijdje in de gaten hoor maar was met de ontwikkeling van mn sheaths en riemen nog niet klaar (als dat al ooit lukt) maar nu kan ik ze wel laten zien denk ik. Ik probeer waar mogelijk leer te gebruiken en zo min mogelijk ander materiaal, verder als het om de een of andere reden nodig is zal ik om te naaien een syntetic seniw gebruiken omdat niets sterker is dan dat, en koper of messing als er toch al metaal aan moet, verder gebruik ik normaal geen machines, waardoor er een used look ontstaat en als vet gebruik ik vet op basis van amandelolie of bijenwas. waar mogelijk zal ik dus in of aan of met leer monteren. Laat maar ns horen wat je ervan vindt. gr jos Prachtige sheat eerlijk waar! Ook de messen van Igor zijn fantastisch uiteraard! Kortom knife en sheath om trots op te zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 heel mooi gemaakt, die lederen pluggen had ik nog nooit gezien, maak je die ook zelf ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deimos Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 @Chris ja de pluggen maak ik ook zelf,het is n pokkewerk om ze erin te krijgen maar ik vind het resultaat wel mooi.het is de bedoeling dat het de LOT look krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Geweldig @deimos Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Stoer! Heel erg mooi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Mooi @deimos. Die plugjes wil ik wel een keer proberen, ken ik niet. Misschien tutorial er voor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Bij het zien was er een WOW ! Mooi gedaan, een tutorial in deze post ga ik op zeker volgen Kudo @deimos Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deimos Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 ik moet voor mn eigen kampman nog n schede maken .daar zal ik wel een tutorial bij maken .. denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Heel erg mooi mes. Zo maak ik ze het liefst. Ruw en woest. Hoewel ik liever bruin leder zie vind ik deze schede zeer mooi gemaakt. Top!! Een post naar mn hart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.