Tom Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Als je alles onder controle hebt wat betreft je BOV (Bug Out Verhicle) kun je maar beter geen Renault hebben. De kunstof delen smelten namelijk weg in de hete zon bij extreme hitte. De plastics zijn waarschijnlijk zo ontworpen dar ze later makkelijker te recyclen zijn bij de sloop, maar deze kwaliteit laat wel te wensen over, waarschijnlijk gemaakt van oude koffiebekers plastic of oud kunstof afval Denk niet dat het een smoes is om franse auto's af te kraken want er is een filmpje van! Zelf rij ik ook een Franse Mercedes, een Limousine van een goed frans merk. Heeft me nog maar 1X keer in Duitslands laten staan. Hier het probleem http://preppers.nl/forum/threads/9831-Nieuwe-auto-s-met-te-veel-elektronica-(gaat-kapot-of-is-te-stelen) Maar hier het bericht over de smeltende auto. De buitentemperatuur was 37 Graden Celcius. John Westbrook, een 48-jarige taxichauffeur uit Folkestone, geloofde zijn ogen maandag niet toen onderdelen van een Renault Megane begonnen af te brokkelen. Het voertuig stond al enkele dagen dichtbij het strand van het Italiaanse stadje Caorle geparkeerd. De Brit stelde verbijsterd vast hoe onder meer de lichten, de spiegels en de bumper door de brandende zon werden aangetast en wegsmolten https://www.youtube.com/watch?v=raRjdnSxnwY Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Gevalletje verzekering en een flinke deuk in de reputatie van Renault! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Vreemd verhaal, want het is op vele plekken al warmer geweest dan 37, met name in landen waar de Meganes veel rijden, o.a. Frankrijk. Uiteraard wordt het op zo'n plak asfalt warmer dan de schaduwtemperatuur, maar ook dat geldt voor verreweg de meeste parkeerplaatsen. Je ziet op het filmpje dat het kunststof vloeibaar is geworden, waarom zijn er niet meer meldingen van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Ding stond in de zon. Dan kunnen de temperaturen aardig oplopen. Zeker als het zwart gekleurde onderdelen betreft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijn Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 het kan ook zijn dat een gebouw in de buurt een bepaalde vorm had waardoor de auto in een brandpunt kwam te staan, hebben ze in Engeland ook last van. de "Walkie Talkie" toren http://www.autoblog.nl/nieuws/wolkenkrabber-in-londen-laat-autos-smelten-61383 lijkt me wel lastig uit te leggen aan de verzekering. hoewel het ook niet heel erg gek is. dat plastic zal toch wel een temperatuur moeten hebben gehad van zon 50 graden ( niet zomaar aannemen, dit is ook maar een gok, ik was er zelf niet bij namelijk ). de temperatuur vanwaar deobussen schijnen te ontploffen. in het Nederlandse zonnetje kan asfalt al zacht worden als de zon een paar dagen flink schijnt. heel gek is het ook niet, maar er had wel een waarschuwing gegeven mogen worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugger Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Waarvan is dat plastic gemaakt? Dit is wel echt extreem moet ik zeggen. Gelukkig is het hier in Oostenrijk nog niet zo erg. Wel raar voor e verkering, ja. Hoe zal dat gesprek gaan? "Wat is uw probleem meneer?" "Nou... Mijn auto is gesmolten..." "Ehh... Ik bel u zo terug". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Mijn donkerblauwe Dacia had nergens last van in Frankrijk terwijl de temperaturen op de dag opliepen tot 41 graden in de schaduw. Ik denk dat er meer achter dit filmpje zit. Vanwege het ontbreken van massale meldingen van dit soort voorvallen na een aantal hittegolven in landen waar de Meganes het meest rondrijden, vermoed ik dat ook. Bij de hitte testen van auto's gaan het er nog wel wat heter aan toe. Bv. de test van deze Chevrolet (over goedkoop plastic gesproken) daarbij loopt de interieur temperatuur al op tot 80(!) graden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Staat gewoon in de krant http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/4119006/2015/08/12/Auto-smelt-weg-door-hittegolf-in-Italie.dhtml En bij AD hebben ze het van http://www.express.co.uk/news/uk/597437/Killer-heatwave-Europe-car-melts-British-tourist En als je zoekt op Bits of the car were literally dripping off on to the road John Westbrook Komen zowat alle Britse kranten ermee. https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=&oq=Bits+of+the+car+were+literally+dripping+off+on+to+the+road++John+Westbrook&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4NDKB_nlNL594NL594&q=Bits+of+the+car+were+literally+dripping+off+on+to+the+road++John+Westbrook&gs_l=hp....0.0.2.461253...........0.HDxopVLsqoM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 bij de autospuiter gaat de auto na het spuiten een droogcabine in bij 60*C ...... 'k heb er nog nooit een met druipend plastic uit zien komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.