driehart Geplaatst: 17 april 2015 Delen Geplaatst: 17 april 2015 @Piroska Mooi project. Goed gedaan. Wat de lijnolie betreft. Dat werkt prima. Eerste laag gekookte lijnolie verdunnen met terpentine tweede laag puur gekookte lijnolie Wat het onderzoeken waard is om een derde laag aan te brengen met gewone (niet gekookte lijnolie). Hier zitten oa gommen in en droogt zeer slecht, waardoor je denk ik een betere afdichting krijgt omdat het, zeker naar de voorbehandelingen niet verder intrekt. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat. Succes. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 17 april 2015 Delen Geplaatst: 17 april 2015 meestal als ik hout vernis doe ik dat met een 1/1 mengsel van bootvernis en lijnolie.. geeft me "best of both worlds".. hoewel ik niet weet hoe bootvernis om gaat met de hitte van een oven.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2015 meestal als ik hout vernis doe ik dat met een 1/1 mengsel van bootvernis en lijnolie.. geeft me "best of both worlds".. hoewel ik niet weet hoe bootvernis om gaat met de hitte van een oven.. Het is niet echt van belang hoe bootvernis omgaat met hitte van een oven want de buitenkant van mijn oven blijft gewoon koel tijdens het stoken. Alsnog ga ik voor de lijnolie met terpentine, maar het zal nog even duren want de oven moet door en door droog zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 maart 2021 Delen Geplaatst: 21 maart 2021 Weer een topic voor @Sjuul het ik het idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.