Ga naar inhoud
GENEGEERD

Actie Homerun


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aahh bedankt voor de tip dat zal ik gelijk doen.

En ik heb werkelijk geen idee met het gewicht maar, er moet duidelijk wat uit.

Maar dan is nu de vraag wat? ;)

 

Het gewicht kun je redelijk eenvoudig bepalen als je een weegschaal hebt. Ga eerst zonder tas op de weegschaal staan. Ga vervolgens met de tas om op de weegschaal staan. Als je nu je eigen gewicht aftrekt van het totaalgewicht weet je wat je tas weegt.

 

Op de onderstaande link krijg je meer tips over het inpakken van je tas. Ook zie je daar wat staan over het maximale gewicht. Hier wordt aangegeven maximaal 1/4 van je lichaamsgewicht. Daarnaast staat er voor een ongeoefende loper een maximum van 15 kilo. Vorig jaar heb ik een wandeling gemaakt met een tas van 14 kilo op mijn rug. Zelf weeg ik 80 kilo. Theoretisch had ik er dus nog 6 kilo bij kunnen hebben maar na 30 kilometer lopen ga je het gewicht goed voelen. Probeer dus altijd zo licht mogelijk uit te komen. Laat die knuppel dus lekker thuis ;)

 

http://www.oppad.nl/?uitrusting=tips-rugzak-inpakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht kun je redelijk eenvoudig bepalen als je een weegschaal hebt. Ga eerst zonder tas op de weegschaal staan. Ga vervolgens met de tas om op de weegschaal staan. Als je nu je eigen gewicht aftrekt van het totaalgewicht weet je wat je tas weegt.

 

Op de onderstaande link krijg je meer tips over het inpakken van je tas. Ook zie je daar wat staan over het maximale gewicht. Hier wordt aangegeven maximaal 1/4 van je lichaamsgewicht. Daarnaast staat er voor een ongeoefende loper een maximum van 15 kilo. Vorig jaar heb ik een wandeling gemaakt met een tas van 14 kilo op mijn rug. Zelf weeg ik 80 kilo. Theoretisch had ik er dus nog 6 kilo bij kunnen hebben maar na 30 kilometer lopen ga je het gewicht goed voelen. Probeer dus altijd zo licht mogelijk uit te komen. Laat die knuppel dus lekker thuis ;)

 

http://www.oppad.nl/?uitrusting=tips-rugzak-inpakken

 

aahh u ook bedankt voor de tips.

en ik ga zeker rond kijken op de link.

(de knuppel was voor de show haha :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
En ik heb werkelijk geen idee met het gewicht maar, er moet duidelijk wat uit.

Maar dan is nu de vraag wat? ;)

 

Tsja wat gebruik je niet?

Zelf probeer ik niet meer dan 10 kg te pakken maar zit daar iets overheen.

Ik kan er wel makkelijk 10-20 km mee lopen.

Zie mn topic over de gear test daar staat precies wat ik er nu in heb zitten.

met zomerslaapzak heb ik zelfs niets aan de buitenkant hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja wat gebruik je niet?

Zelf probeer ik niet meer dan 10 kg te pakken maar zit daar iets overheen.

Ik kan er wel makkelijk 10-20 km mee lopen.

Zie mn topic over de gear test daar staat precies wat ik er nu in heb zitten.

met zomerslaapzak heb ik zelfs niets aan de buitenkant hangen.

 

 

ja dat blijft altijd de vraag.

want het probleem is ik weet niet hoelang ik er mee moet doen.

Want, als ik een Bug out moet doen dan ga ik er niet van uit dat ik over een weekje weer naar huis kan.

Maar ik zal zeker bij dat topic kijkwn voor ideeen.

ik heb nu ook mijn slaapmat (de camozak op de foto) aan de onderkant gehangen en dat maakt al een helehoop verschil :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun het loopt comfortabeler als je slaapzak en tent? Onder op hangt.

Zwaartepunt zo laag mogelijk houden ;)

op hoe veel kilo zit je nu?

 

Zwaartepunt van de last zo dicht mogelijk bij je eigen zwaartepunt voor meeste stabiliteit en comfort.

zwaartepunt te hoog moet gecompenseerd worden door onderrug,

zwaartepunt te laag moet gecompenseerd worden door schouders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun even een tip :o

 

Als jeje Self-inflatabel matje niet gebruikt ! Dan is het het beste dat je hem met het Ventiel open ergens neer legt of op z'n kant tegen een muur .Uit de zon.

Zo ok voor je slaapzak. Ophangen uit de hoes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homerun even een tip :o

 

 

 

Als jeje Self-inflatabel matje niet gebruikt ! Dan is het het beste dat je hem met het Ventiel open ergens neer legt of op z'n kant tegen een muur .Uit de zon.

 

Zo ok voor je slaapzak. Ophangen uit de hoes.

 

 

Aahh dank je wel voor de tip.

Van het matje wist ik nog niet maar als ik thuis ben doe ik het gelijk.

Dan nog even een vraagje daarover.

Moet het matje ook uit de tas/zak waar hij in zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahh dank je wel voor de tip.

Van het matje wist ik nog niet maar als ik thuis ben doe ik het gelijk.

Dan nog even een vraagje daarover.

Moet het matje ook uit de tas/zak waar hij in zit?

 

Ik heb mijn matjes allemaal uit de hoes en op z'n kant tegen de muur staan. Met het ventiel open.

Zo blijft het schuim optimaal.:o

 

Daar waar je de mat op begint te rollen ( Voeteneind ) daar heeft de mat het meeste te lijden kwa kwaliteits verlies. Dit omdat ie daar heel kort de bocht om gaat met het begin van oprollen.

En zodoende krijgt het schuim in de mat een soort negatief gedeelte. Dat is eigenlijk hetzelfde als je oa M90 slaapzak oprollen. Dat moet je ook niet doen. Gewoon erin proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn matjes allemaal uit de hoes en op z'n kant tegen de muur staan. Met het ventiel open.

Zo blijft het schuim optimaal.:o

 

Daar waar je de mat op begint te rollen ( Voeteneind ) daar heeft de mat het meeste te lijden kwa kwaliteits verlies. Dit omdat ie daar heel kort de bocht om gaat met het begin van oprollen.

En zodoende krijgt het schuim in de mat een soort negatief gedeelte. Dat is eigenlijk hetzelfde als je oa M90 slaapzak oprollen. Dat moet je ook niet doen. Gewoon erin proppen.

 

aahh dank je wel voor de tip :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...