Ga naar inhoud
GENEGEERD

In verwachting


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Even je corrigeren: Neem juist WEL een automaat. Serieus, NOOIT zulks in manueel nemen, qua betrouwbaarheid en qua terrein rijden op vele vlakken is een automaat te prefereren. Kijk naar al deze die professioneel terrein rijden om maar iets te noemen.

 

Wat sleutelen betreft, geldt dit ENKEL voor het niet elektronisch geregeld gedeelte... Een Defender is LR, als je iets betrouwbaar zoekt, ga je moeten gaan voor iets anders...

 

Had ik het geld er voor en was ik in jouw situatie, ik kocht een Toyota HDJ78 of zo met de 4.5TDV8 en automaat, liet die uitrusten met andere steekassen en lockers, andere bumpers, lier enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Even je corrigeren: Neem juist WEL een automaat. Serieus, NOOIT zulks in manueel nemen, qua betrouwbaarheid en qua terrein rijden op vele vlakken is een automaat te prefereren. Kijk naar al deze die professioneel terrein rijden om maar iets te noemen.

 

Wat sleutelen betreft, geldt dit ENKEL voor het niet elektronisch geregeld gedeelte... Een Defender is LR, als je iets betrouwbaar zoekt, ga je moeten gaan voor iets anders...

 

Had ik het geld er voor en was ik in jouw situatie, ik kocht een Toyota HDJ78 of zo met de 4.5TDV8 en automaat, liet die uitrusten met andere steekassen en lockers, andere bumpers, lier enz...

 

 

Dit ga ik even onderzoeken.

In bijna alle reviews van deze Rubicon staat dat deze wagen aan te raden is manueel omdat de automaat in het terrein te begrenst is en niet het gewenste effect met zich meebrengt.

Inderdaad geldt het sleutelen enkel voor het niet elektronisch gedeelte (hoewel ik daar veel ervaring mee heb door mn werk) maar het leuke aan deze is dat er niet zo heel erg veel elektronica in zit.

Ok je hebt de ecu die de motor begeert maar das alles..zonder die ecu kan je nooit Europese normen halen (het defender verhaal) en betaal je je blauw.

 

En de Toyota hmmmm mn oog vind deze niet mooi...maar ok..elk zijn zin natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Te begrensd is en niet het gewenste effect met zich mee brengt" ? Ik zou niet weten hoe...

 

Smaak is natuurlijk individueel... Maar ik lees dat je eigenlijk een terreinwagen wilt waar er een pak personen mee kunnen vervoerd worden... Niet gemakkelijk en zeker niet goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Te begrensd is en niet het gewenste effect met zich mee brengt" ? Ik zou niet weten hoe...

 

Smaak is natuurlijk individueel... Maar ik lees dat je eigenlijk een terreinwagen wilt waar er een pak personen mee kunnen vervoerd worden... Niet gemakkelijk en zeker niet goedkoop.

 

De begrenzer van de automaat zou parten spelen in het terreinwerk. Er wordt sterk aangeraden voor de manuele 6-bak te gaan. Ik ga dit zeker verder onderzoeken en bij enkele experts te rade gaan.

Bwa..qua grote wagen voldoet die zeker. Ik moet gewoon plaats hebben om elke 2 weken mn kindjes te gaan halen in Gent. Mn huidige vrouw ziet het voorlopig toch niet zitten om met een jeep te rijden.

Anders nam ik deze op lichte vracht of zo...

Deze beslissing zal wel komen na een aantal gesprekken waar we alles eerst eens goed bekijken. Maar de ruimte van een lang chassis heb ik zeker nodig voor al hetgeen ik doe in mijn vrije tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzeer benieuwd naar de reviews als je hem straks hebt.

 

Dat je de stabilisatie los kan gooien is zeer handig voor meer wieluitslag. Bdw automaat geeft meer koppel op moment dat je het nodig hebt in het terrein.

Maar als je de juiste versnelling kiest ben je er ook.

 

Heeft die jeep een echt chassis, of is het geintregeerd in de carrosserie. En zijn de assen onafhankelijk geveerd of een live beam?

 

 

(Rumble zeer geintesseerd daar ik jaren 4x4 terrein cursussen gegeven heb, maar nu even niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzeer benieuwd naar de reviews als je hem straks hebt.

 

Dat je de stabilisatie los kan gooien is zeer handig voor meer wieluitslag. Bdw automaat geeft meer koppel op moment dat je het nodig hebt in het terrein.

Maar als je de juiste versnelling kiest ben je er ook.

 

Heeft die jeep een echt chassis, of is het geintregeerd in de carrosserie. En zijn de assen onafhankelijk geveerd of een live beam?

 

 

(Rumble zeer geintesseerd daar ik jaren 4x4 terrein cursussen gegeven heb, maar nu even niet.)

 

Deze heeft inderdaad een ladderchassis...dus niks in de carrosserie gewerkt. De stabilisatie losgooien is inderdaad ook heel interessant .

Hmmm nu wordt het niet makkelijk te kiezen tussen automaat of handgeschakeld... De reviews zijn niet zo denderend over de automaat in het terrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 'begrenzer' van wat? Koppel? Snelheid? Wie heeft je dit gezegd?

 

Hoe dan ook, het blijft iets van de Chrysler group, dus het oogt mooi, maar is NIET gemaakt om lang mee te gaan zonder kosten.

 

Ik zal de review nog eens opzoeken waar dit staat.

Tja lang meegaan hangt volledig van jezelf af he..

De motor maak ik me geen zorgen in.

De rest is kwestie van behandeling;

Ik ga geen 40.000 € gaan uitgeven om mijn wagen af te beulen tot op het bot he.

Ik zeg het ..dat machien zal verzorgd worden even goed als een klein kind dat alles nodig heeft.

Slechte wagens worden niet meer gemaakt.

De Chrysler groep is overgenomen door de Fiat groep en die gaan echt geen gek figuur slaan in de autowereld.

De Wrangler heeft zijn dienst al meer dan bewezen en is zeker zijn naam waard.

Het concept draait nu 70 jaar mee...dat wil heel wat zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...