chrisprep Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Ik kocht dit brandertje al een tijdje geleden op een rommelmarkt, de verkoper zei eerlijk dat hij geen idee had of het nog werkte of niet. Gisteren eindelijk eens getest, beetje coleman fuel erin, voorverwarmd, en dan niets :confused: Na wat speurwerk op google over dit type brandertje, vond ik de 2 meest voorkomende problemen, nl. de dichting van de brandstofdop kan lekken, waardoor de druk ontsnapt of de lont is aan vervanging toe; Bij de demontage van het brandertje was het probleem direct duidelijk, in mijn brandertje zat helemaal geen lont meer. Terug naar google, en ik vond een handleiding hoe men heel gemakkelijk de lont zelf kan maken, het moet enkel uit 100 % katoen zijn, met een ijzerdraadje in het midden van je lont kan je hem helemaal tot boven schuiven. Alles weer gemonteerd en tijd voor een 2 de test, en ditmaal yes, het werkt perfect,:o:o Het brandertje zit in een blikken doosje om te transporteren, en uitgeklapt doet dit eveneens dienst als potstand, het doosje heeft wel wat roest, denk het af te schuren en te spuiten in hittebestendeige verf, 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Prachtig! wat leuk dat je dit laat zien! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Wat een mooi ouderwets brandertje! Dit type met lont kende ik nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Voor mij ook een totaal onbekend brandertje . Fantastisch dat je het aan de praat kreeg . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Blijft mooi spul! Thx for sharing! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 Wat een leuk ding! Durf je te vertellen wat je er voor betaald hebt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 7 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2014 @Tanfana Wat een leuk ding! Durf je te vertellen wat je er voor betaald hebt? 10 euro, volgens een code onderaan zou het brandertje gemaakt zijn in 1952, dus met wat onderhoud werkt het na 62 jaar nog perfect, in die dagen maakten ze toch goed spul ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 7 december 2014 Delen Geplaatst: 7 december 2014 @chrisprep leuk en mooi opgelost. Ik heb zelf ook een 71 maar bij mij is het rubbertje van het overdrukventiel aan vervanging toe dus hij doet het niet zo geweldig op het moment omdat ie druk verliest. Denk er nog even over na of je het blik op die manier wilt behandelen. Mocht je het ooit willen verkopen dan zal het daardoor minder waard worden. Misschien is er een minder ingrijpende manier denkbaar om het blik te preserveren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.