Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom het eten van varkensvlees slecht voor je is


Tom

Aanbevolen berichten

Ik ben een behoorlijke poos regelmatig in varkensstallen geweest, in Nederland, Belgie en Duitsland. Die doordringende stank, en gorigheid op sommige bedrijven vergeet ik niet snel meer. Waar aangevreten dode varkens in de hokken lagen, en soms zelfs met opzet opengesneden werden met de bedoeling als goede antibiotica voor de varkens die het opvraten. En het vieze (voor mij) is dat als ik varkensvlees bak, of ruik, het mij doet denken aan die stallen. Vooral kwa geur.

 

Ik geloof dat je alles kan en mag eten, alleen mijn voorkeur gaat uit naar kip/rund/vis

 

Dieren ruiken vaak niet prettig als ze worden geslacht, is bij mensen niet anders als ze de ingewanden eruit haalt.:( Varken (vooral het mannetje\BEER) heeft een behoorlijk penetrante lucht. Mijn vader was slachter en als kind heb ik behoorlijk veel op het slachthuis en bij slagerijen rondgelopen. Rund is wat beter te doen. Ook wanneer een slachter zich snijd en varkensvlees aanraakt, dan kreeg je behoorlijk zwerende wonden. Lamsvlees heeft ook een sterke geur.

 

Mijn voorkeur gaat ook naar Rund en Kip overigens.

 

Ieder kind zou als onderdeel van z'n opleiding meegenomen moeten worden naar slachterijen, boeren, en fabrieken. Verder dan de kinderboerderij komen de meeste scholen niet. Daarnaast zou algemene warenkennis en hygiëne een verplicht vak moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Al die commentaren over eten wat niet goed voor je zou zijn, maar ondertussen wel roken en alcohol drinken(niet allemaal natuurlijk).

Er gaat ook geen dag voorbij op het forum, dat ik me weer eens op mn koppie krauw:confused:

 

Ik begrijp die redenatie nooit.

 

Als je rookt of drinkt zou het geen zin meer hebben om gezond te eten, te sporten en andere gezonde dingen te doen?

Ik denk dat iedereen wel eens zondigt op een gezonde levensstijl en dat lijkt me niet een reden om meteen alle gezonde dingen overboord te gooien.

 

Deze discussie heb ik ook wel eens in een sauna gehad, die mensen vonden ook dat als je rookt het nutteloos was om naar een sauna te gaan, te sporten of gezond te eten. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die redenatie nooit.

 

Als je rookt of drinkt zou het geen zin meer hebben om gezond te eten, te sporten en andere gezonde dingen te doen?

Ik denk dat iedereen wel eens zondigt op een gezonde levensstijl en dat lijkt me niet een reden om meteen alle gezonde dingen overboord te gooien.

 

Deze discussie heb ik ook wel eens in een sauna gehad, die mensen vonden ook dat als je rookt het nutteloos was om naar een sauna te gaan, te sporten of gezond te eten. :confused:

 

Bijna iedereen hier op het forum is zich aan het voorbereiden op dingen die mis kunnen gaan, dan zou je min of meer ook kunnen verwachten dat mensen ook een beetje investeren in zichzelf op langere termijn. Mensen die gezonder leven zijn hebben veel minder kans om ziek te worden en als je dan kijkt naar het budget, zou bij mensen met een kleiner budget zou het logisch gevolg zijn om daarop als eerste te besparen echter in de praktijk... Uiteindelijk doet ieder wat men wil en af en toe zondigen moet kunnen... maar na verloop krijgen mensen met ongezonde leefgewoontes vroeg of laat de rekening gepresenteerd. en ok, er zijn uitzonderingen van mensen die boven de 90 worden met elke dag een sigaar een een borreltje maar ik denk niet dat deze mensen het meerendeel van de bevolking vertegenwoordigen.

 

Soms stel ik me toch de vraag wat als iemand een volledige uitrusting aanschaft tegen verschillende ziektes maar de longen nog maar een paar jaar te gaan hebben. is dat dan een goede investering? Doet me denken als men weet bv dat men van bepaalde dingen te eten (allergie ofzo) echt de racekak krijgt maar het echt zo lekker is voor die persoon dat men voor en na het eten een paar imodiums neemt om toch maar die smaaksensatie te kunnen ervaren... maar dan iets extremer.

 

In het algemeen eten mensen dingen omdat ze het 'lekker' vinden, en kijkt men zelden naar de mogelijke negatieve gevolgen. ik heb eerder al eens een stukje gepost betreffende de gelijkenis van de activiteit van neuronen bij verslaving en lust...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna iedereen hier op het forum is zich aan het voorbereiden op dingen die mis kunnen gaan, dan zou je min of meer ook kunnen verwachten dat mensen ook een beetje investeren in zichzelf op langere termijn. Mensen die gezonder leven zijn hebben veel minder kans om ziek te worden en als je dan kijkt naar het budget, zou bij mensen met een kleiner budget zou het logisch gevolg zijn om daarop als eerste te besparen echter in de praktijk... Uiteindelijk doet ieder wat men wil en af en toe zondigen moet kunnen... maar na verloop krijgen mensen met ongezonde leefgewoontes vroeg of laat de rekening gepresenteerd. en ok, er zijn uitzonderingen van mensen die boven de 90 worden met elke dag een sigaar een een borreltje maar ik denk niet dat deze mensen het meerendeel van de bevolking vertegenwoordigen.

 

Soms stel ik me toch de vraag wat als iemand een volledige uitrusting aanschaft tegen verschillende ziektes maar de longen nog maar een paar jaar te gaan hebben. is dat dan een goede investering? Doet me denken als men weet bv dat men van bepaalde dingen te eten (allergie ofzo) echt de racekak krijgt maar het echt zo lekker is voor die persoon dat men voor en na het eten een paar imodiums neemt om toch maar die smaaksensatie te kunnen ervaren... maar dan iets extremer.

 

In het algemeen eten mensen dingen omdat ze het 'lekker' vinden, en kijkt men zelden naar de mogelijke negatieve gevolgen. ik heb eerder al eens een stukje gepost betreffende de gelijkenis van de activiteit van neuronen bij verslaving en lust...

 

Helemaal met je eens dat je goed voor jezelf moet zorgen. :)

 

Ik denk dat mensen hierin alleen verschillende prioriteiten leggen en dat een ongezonde gewoonte niet meteen inhoudt dat je dan maar helemaal niets meer aan je gezondheid doet.

 

Het feit dat je niet op alle punten een tien met een griffel scoort hoeft natuurlijk al helemaal niet in te houden dat je dan ook maar moet stoppen met preppen. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens dat je goed voor jezelf moet zorgen. :)

 

Ik denk dat mensen hierin alleen verschillende prioriteiten leggen en dat een ongezonde gewoonte niet meteen inhoudt dat je dan maar helemaal niets meer aan je gezondheid doet.

 

Het feit dat je niet op alle punten een tien met een griffel scoort hoeft natuurlijk al helemaal niet in te houden dat je dan ook maar moet stoppen met preppen. :p

 

De vraag is natuurlijk of die prioriteiten steek houden ten opzichte dat mensen voorbereidingen treffen. Waarom zou je enerzijds je voorbereiden op iets terwijl je dat aan de andere kant dat zelf bemoeilijkt. 3 steps fw & 2 steps back -->Toch veel verloren energie, geld en tijd?

 

Ik ga ook niet geheel neutraal betreft roken. ik heb mijn vader zwaar zien aftakelen aan lonkanker en uiteindelijk zijn verzoek moeten inwilligen hem in te laten slapen. Dit gevolge van het roken en een gebrek aan hygiëne op de werkvloer in de tijd dat hij lasser was, waarbij hij regelmatig zijn safje rookte zonder z'n handen te (kunnen) wassen. Als ik nu mensen bijna hun longen hoor of zie uithoesten en toch nog een sigaretje opsteken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is natuurlijk of die prioriteiten steek houden ten opzichte dat mensen voorbereidingen treffen. Waarom zou je enerzijds je voorbereiden op iets terwijl je dat aan de andere kant dat zelf bemoeilijkt. 3 steps fw & 2 steps back -->Toch veel verloren energie, geld en tijd?

 

Ik ga ook niet geheel neutraal betreft roken. ik heb mijn vader zwaar zien aftakelen aan lonkanker en uiteindelijk zijn verzoek moeten inwilligen hem in te laten slapen. Dit gevolge van het roken en een gebrek aan hygiëne op de werkvloer in de tijd dat hij lasser was, waarbij hij regelmatig zijn safje rookte zonder z'n handen te (kunnen) wassen. Als ik nu mensen bijna hun longen hoor of zie uithoesten en toch nog een sigaretje opsteken...

 

Ik kan me goed jou aversie tegen het roken voorstellen vanwege jou ervaring.

 

Echter als iedereen die rookt, drinkt, te dik is, slechte conditie heeft, niet perfect gezond eet, etc gaat stoppen met preppen blijven er geen preppers over. :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...