Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eerste BUG IN test


imq101

Aanbevolen berichten

Dit is precies waarom ik een mede prepper in de buurt probeer over te halen om als ie niet meer naar z'n familie kan in geval van... dat ie dan hier komt. Zo is er altijd iemand om de voorraad te bewaken en kun je ook nog eens een oogje dicht doen.

 

ja das mijn grootste zorg eigenlijk,bedoel alleen is maar alleen je kan maar zoveel in je uppie doen.Dit baart me enorme zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het testen van een BUG IN is ten alle tijden nuttig om te doen @imq101 :D

Zo kom je weer op nieuwe ideeën uit en tegen uitdagingen aan die je weer moet zien op te lossen.

Beter nu teveel testen als er later achter komen dat bepaalde zaken toch niet zo handig zijn als van te voren verwacht.

Soms vind ik het persoonlijk wel jammer dat een aantal mensen hier op het forum wel mooie spullen hebben aangeschaft maar dat ze het eigenlijk nog niet geprobeerd en getest hebben of het ook daadwerkelijk allemaal werkt in hun situatie.

Nu lijkt bijvoorbeeld 100 liter water een hoop om in voorraad te hebben maar met twee personen is dat dan ook echt wel binnen de 2 weken weer op maar waarschijnlijk nog veel eerder omdat ik nog aan de krappe kant zat met ongeveer 3,5 liter per persoon/per dag.

 

Voor ons persoonlijk is een bug in niet helemaal handig omdat onze woning daar op praktisch oogpunt niet zo geschikt voor is en wonen/kiezen wij graag voor een soort van BOL-principe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het testen van een BUG IN is ten alle tijden nuttig om te doen @imq101 :D

Zo kom je weer op nieuwe ideeën uit en tegen uitdagingen aan die je weer moet zien op te lossen.

Beter nu teveel testen als er later achter komen dat bepaalde zaken toch niet zo handig zijn als van te voren verwacht.

Soms vind ik het persoonlijk wel jammer dat een aantal mensen hier op het forum wel mooie spullen hebben aangeschaft maar dat ze het eigenlijk nog niet geprobeerd en getest hebben of het ook daadwerkelijk allemaal werkt in hun situatie.

Nu lijkt bijvoorbeeld 100 liter water een hoop om in voorraad te hebben maar met twee personen is dat dan ook echt wel binnen de 2 weken weer op maar waarschijnlijk nog veel eerder omdat ik nog aan de krappe kant zat met ongeveer 3,5 liter per persoon/per dag.

 

Voor ons persoonlijk is een bug in niet helemaal handig omdat onze woning daar op praktisch oogpunt niet zo geschikt voor is en wonen/kiezen wij graag voor een soort van BOL-principe :)

 

Ik heb qua water bijna 200 liter in huis maar heb tijdens m'n eerste test ontdekt dat water heel erg hard gaat. Nu heb ik daarvan wel geleerd, manieren ontdekt om minder te verbruiken, maar toch. Je drinkt het, je kookt ermee, je wilt wat afwassen, een wasje doen, je wilt je toilet zo'n 1 keer per 24 uur kunnen doorspoelen etc etc... Nu wonen we gelukkig in een land waarin het nogal eens regent. Bij mijn tweede test in januari hoop ik dan ook op regen, of nog beter, sneeuw of ijzel. Kijken of ik dat met dikke vuilniszakken, duct tape en paracord op het balkon kan opvangen en in een bak kan laten lopen om later te filteren en te gebruiken. Maar nu ik dit tik bedenk ik me bijvoorbeeld alweer dat ik dus nog op zoek moet naar een metalen opvangbak want een plastic emmer gaat natuurlijk kapot vriezen... Beter ondervonden voordat je 't nodig hebt dan te laat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Nou de week zit er op,moet zeggen dat het erg meegevallen is.Dacht dat ik op een hoop problemen zou stuiten,behalve dat ik iets moet doen aan de kachel kan ik niets bijzonders vinden.

Extra aangeschaft deze week is :zibro kacheltje

petrolium lampjes

2 kuub kolen

even nagedacht over een extra mes zag ergen een heel topic over een esee5,nog even doorgespit maar man man wat een geld.behalve dat mes valt het

dus nog mee,al moet ik zeggen dat eigenlijk de ultime test eigenlijk in de winter zou moeten plaats vinden,even nog over stookolie :dure zibro of goedkope stookolie wat zeggen jullie??

nu maar eens verder met mijn BOB wat eigenlijk meer een INCHbag aan het worden is.

 

ben een mens van weinig worden,hopelijk hadden jullie niet een uitgebreid verhaal verwacht,das niet wie ik ben,maar als jullie nog iets willen weten vraag maar raak.

 

imq101

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Nou de week zit er op,moet zeggen dat het erg meegevallen is.Dacht dat ik op een hoop problemen zou stuiten,behalve dat ik iets moet doen aan de kachel kan ik niets bijzonders vinden.

Extra aangeschaft deze week is :zibro kacheltje

petrolium lampjes

2 kuub kolen

even nagedacht over een extra mes zag ergen een heel topic over een esee5,nog even doorgespit maar man man wat een geld.behalve dat mes valt het

dus nog mee,al moet ik zeggen dat eigenlijk de ultime test eigenlijk in de winter zou moeten plaats vinden,even nog over stookolie :dure zibro of goedkope stookolie wat zeggen jullie??

nu maar eens verder met mijn BOB wat eigenlijk meer een INCHbag aan het worden is.

 

ben een mens van weinig worden,hopelijk hadden jullie niet een uitgebreid verhaal verwacht,das niet wie ik ben,maar als jullie nog iets willen weten vraag maar raak.

 

imq101

Testen zoals dit is altijd goed. Dan weet je wat je ongeveer kan verwachten en het woord preppen betekent niets voor niets voorbereiden.

Voorbereiden doe je dus ook door dit soort tests te doen. Chapeau en kuddo ;)

 

Ik lees de laatste tijd teveel over INCH bags. Eerlijk gezegd vind ik dat in principe het domste wat je kan doen, tenzij je een goede uitleg hebt waarom je hiervoor kiest...

Wat is de reden dat je voor een INCH kiest? Voor hoeveel dagen is de INCH en hoe zit je 'ontsnappingsroute'/vluchtplan er uit?

Ga je met de auto ( met het risico binnen 500 meter vast te zitten in de file)? Ga je met de brommer/scooter/fiets (waardoor ik het nog enigszins zou begrijpen behalve als je onderweg genoodzaakt bent dit vervoermiddel om wat voor reden dan ook achter te moeten laten)?

Of ga je met de benenwagen (slechts een enkel aantal kilometers of door heel Nederland naar PH)?

Ben reuze benieuwd naar je antwoorden en keuzes hierover....

Link naar reactie
Delen op andere sites

eem inch is vooral meer gericht op het sustainable wezen minder vreten maar meer gereedschappen zodat je alles wat je niet mee draagt in the field kan maken,

voedsel moet je gaan jagen en vissen op youtube heb je sargefaria die is heel erg bezig met een homestead en tools om het langer vol te houden.

leuke serie video,s :) de moeite waard .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...