Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke slaapzak?


Range

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Volgens mij kun je beter een rechthoekige wollen paardendeken nemen.

Die had ik vroeger ook in de auto liggen en heb er veel plezier aan gehad: lekker warm en heel fijn gewoven.

 

Groeten,

 

QF

 

Als er nog meer vormen van een wollen deken zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. Het is ook de bedoeling dat het een éénmalige aanschaf is en daarna klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Beste mede Preppers,

 

Er is op dit forum veel te vinden over welke slaapzak het beste is, en juist d.m.v. dit forum heb ik ook in mijn ogen de juiste keuze slaapzakken voor mij en mijn vrouwtjes gekocht. Ik ben sinds vandaag in het bezit van 2 Carinthia Defence 4 slaapzakken en 2 Carinthia Tropen slaapzakken dus voor elk klimaat ben ik eigenlijk wel voorbereid. Alleen mijn vraag is nu eigenlijk hoeveel kwaad kan het nu eigenlijk als ik die slaapzakken in hun compressie zakken bewaar? Ze nemen namelijk erg veel ruimte in beslag als ik ze uit de zak ergens zou ophangen.

 

Is het nu echt waar wat ze zeggen dat als je ze bewaard in hun compressie zakken dat er zoveel isolatie verloren gaat! of hersteld dit na een periode weer als je gaat kamperen?

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mede Preppers,

 

Er is op dit forum veel te vinden over welke slaapzak het beste is, en juist d.m.v. dit forum heb ik ook in mijn ogen de juiste keuze slaapzakken voor mij en mijn vrouwtjes gekocht. Ik ben sinds vandaag in het bezit van 2 Carinthia Defence 4 slaapzakken en 2 Carinthia Tropen slaapzakken dus voor elk klimaat ben ik eigenlijk wel voorbereid. Alleen mijn vraag is nu eigenlijk hoeveel kwaad kan het nu eigenlijk als ik die slaapzakken in hun compressie zakken bewaar? Ze nemen namelijk erg veel ruimte in beslag als ik ze uit de zak ergens zou ophangen.

 

Is het nu echt waar wat ze zeggen dat als je ze bewaard in hun compressie zakken dat er zoveel isolatie verloren gaat! of hersteld dit na een periode weer als je gaat kamperen?

 

Greetz

Peter

 

Dat valt wel mee met die Carinthia slaapzakken, voordat jij ze kocht hebben ze waarschijnlijk ook al maanden (soms jaren) in de stuffsack gezeten.

Het is natuurlijk beter ze in een schelpenzak oid te bewaren maar dat los bewaren is met name voor donzen slaapzakken.

 

Veelvuldig wassen is trouwens ook niet goed voor de isolatiewaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir ik denk dat ik het toch op safe ga spelen en ze uit de compressie zakken ga halen. Mijn Bol bevind zich namelijk niet echt in warme oorden dus ze moeten maximaal presteren.

 

@Stuudje als ik een zolder had had ik ze zeker daar wel kwijt gekund. Onder het bed heb ik niet over na gedacht heb een hoogstaande boxspring dus ga eens ff kijken of ik ze daar kwijt kan en anders ga ik eens even in het huis opzoek naar een mooi plekje.

 

Greetz

Peter

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...