Gast Peerke Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Waarom Belgisch ? Omdat er een flesje Westmalle Tripel ingaat Benodigdheden: - zonnebloemolie - 250 gram champignons - 1 teentje knoflook - 2 bouillonblokjes tuinkruiden - 1 pakje schouderham (Aldi) - 1 theelepel mosterd (Lowensenf) - takje peterselie en paar stengels bieslook. - maizena om wat aan te dikken - peper en zout Bereiding: Snij de champignons in dunne plakjes Hak de knoflook zeer fijn Snij de schouderham in kleine vierkantjes Snipper peterselie en basilicum Giet olie in de pan, verhit deze. Voeg de champignons toe en bak deze aan. Prak ze met een spatel nog fijner en bak ze door. Voeg de knoflook toe en bak deze kort mee. Voeg de Tripel en water toe en breng aan de kook. Voeg de bouillonblokjes toe. Laat geheel 15 minuten doorkoken. Voeg daarna mosterd, ham, peterselie en bieslook toe. Op smaak brengen met peper en zou. Voeg naar behoefte maizena toe om wat aan te dikken en laat nog even doorkoken. Eet smakelijk ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 @Peerke goed dat je het opvoorhand zegt dat er een tripel in gaat. Als ik boodschappen doe met jou benodigdheden lijst ga ik niet dronken worden. Al bij al een goed recept . Een Nederlander die een ode brengt aan België. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik kook ook vaak met wijn of bier. Meestal is dat voor de kok bestemd, zonder om dat in het eten te kieperen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 @Peerke We moeten dringend eens samen komen he....gij maakt uw soep en ik mn chilli op het houtvuur...Damn dat wordt smullen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 @Peerke We moeten dringend eens samen komen he....gij maakt uw soep en ik mn chilli op het houtvuur...Damn dat wordt smullen.. 15-16-17-18/08 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Koolhydraten, vetten en eiwitten goed vertegenwoordigd. Prima SHTF maaltijdsoep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 15-16-17-18/08 Ik weet nog niet of het lukt.....zitten dan met 4 kinderen dus..... Ik zie nog wel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.