Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Stroom naar de andere kant van de weg


12gauge

Aanbevolen berichten

Maak eens een putdeksel open en kijk hoe groot het riool is, meestal zijn ze niet groot genoeg om er door te lopen.

Erdoor kruipen doet geen mens meer, dat gaat tegenwoordig allemaal met robots.

Ik neem aan dat het maar een tijdelijk iets is totdat je die 800 ballen bijelkaar hebt?

Als dat zo is kun je best wel even een grondkabel door het riool leggen, het liefst nog in een extra buisje.

Wel van te voren even checken of ook echt de aardlek uit slaat bij kortsluiting, al zal je door 220 volt niet zo snel het loodje leggen het is wel een heel vervelend gevoel zeker als je in het water staat.

Of je het nu aftapt van een lantaarnpaal, door de grondboort, of door het riool trekt er zal altijd een risico zijn, als je pech hebt zal je dat uiteindelijk veel meer kosten dan die 800 euro.

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen, maar dat is je eigen keus.

 

Kun je niks met de bank regelen?

 

riool loopt alleen aan deze kant vd weg helaas

nee ik wil gelijk iets permanents leggen, puur om het simpele feit dat mobiele stroomdraad aparaten nog wel eens pootjes krijgen of bij iemand in de auto springen

en ja zo zijn er al heel wat verdwenen overal zeker als je er een ding met zonnepaneeltje neerzet schreeuwt dat jat mij ik lever geld op

 

er gaat trouwens geen 220v door heen maar +-9 v ;)

daarbij is dit alleen om een oplossing te zoeken, daarna kan ik overleg gaan voeren met alle betrokken partijen met een plan

ik ga niet zomaar lukraak stroomtappen of vanalles in de grond stoppen

zonder plan kun je niet bij een weg eigenaar en de gemeente aanbellen dus ben ik nu in de fase van research daarna plan opstellen daarna benodigde papieren/toestemmingen regelen

 

en iets met de bank regelen? de enigste schuld die ik heb is mn hypotheek en de rest is allemaal cash betaald bij aflevering

en dat wou ik heel graag zo houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kan mijn inziens niet zomaar met draden over grond/weg die niet je eigendom is. Doe je dat wel zonder vergunning dan ben je aansprakelijk voor alle schade en gevolgschade, wat wel eens dik kan tegenvallen omdat verzekeringsmaatschappijen zich in een dergelijk geval wellicht terugtrekken.

 

Zomaar onder een weg door spuiten raad ik in elk geval af, tenzij je hiervoor een vergunning krijgt en een erkend aannemer inschakelt (die ook aansprakelijk is voor de eventuele schade) en garant staat voor de professionele uitvoering van de werken volgens de regels van goed vakmanschap.

 

Ik heb er geen idee van welke schade 9v kan aanrichten aan mensen/dingen maar zomaar met elektriciteit door een riool lopen lijkt mij ook geen optie omdat je misschien onderhoudsmensen in gevaar kan brengen of door het ontstaan van een vonk kan zorgen voor het ontploffen van eventueel rioolgas. Het is al voldoende dat iemand een paar liter benzine/ether/verdunner/verfreiniger in het riool loost om een ontploffing te kunnen veroorzaken. Juridisch wordt het een hele klus om in dat geval de verantwoordelijkheid te bepalen. Het gemakkelijkste slachtoffer is degene die zorgde voor de kabel en de vok. Aantonen waar stoffen geloosd werden is een stuk moeilijker.

 

Als je de middelen hebt voor paarden, het huren/kopen van een weide, de voeding en medische kosten van paarden, dan is het toch een deel van het plan dat je budget voorziet voor onderdak en beveiliging. De meeste ideale oplossing lijkt mij te werken met PV panelen, gekoppeld aan een batterij. In periodes van weinig zon, sneeuw, bewolking zal wellicht nog een andere oplossing nodig zijn. Al vermoed ik dat je paarden bij dergelijke omstandigheden gestald worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan mijn inziens niet zomaar met draden over grond/weg die niet je eigendom is. Doe je dat wel zonder vergunning dan ben je aansprakelijk voor alle schade en gevolgschade, wat wel eens dik kan tegenvallen omdat verzekeringsmaatschappijen zich in een dergelijk geval wellicht terugtrekken.

 

Zomaar onder een weg door spuiten raad ik in elk geval af, tenzij je hiervoor een vergunning krijgt en een erkend aannemer inschakelt (die ook aansprakelijk is voor de eventuele schade) en garant staat voor de professionele uitvoering van de werken volgens de regels van goed vakmanschap.

 

Ik heb er geen idee van welke schade 9v kan aanrichten aan mensen/dingen maar zomaar met elektriciteit door een riool lopen lijkt mij ook geen optie omdat je misschien onderhoudsmensen in gevaar kan brengen of door het ontstaan van een vonk kan zorgen voor het ontploffen van eventueel rioolgas. Het is al voldoende dat iemand een paar liter benzine/ether/verdunner/verfreiniger in het riool loost om een ontploffing te kunnen veroorzaken. Juridisch wordt het een hele klus om in dat geval de verantwoordelijkheid te bepalen. Het gemakkelijkste slachtoffer is degene die zorgde voor de kabel en de vok. Aantonen waar stoffen geloosd werden is een stuk moeilijker.

 

nogmaals ik ga niks zonder vergunning/toestemming doen eerst maar een plannen maken

 

Als je de middelen hebt voor paarden, het huren/kopen van een weide, de voeding en medische kosten van paarden, dan is het toch een deel van het plan dat je budget voorziet voor onderdak en beveiliging. De meeste ideale oplossing lijkt mij te werken met PV panelen, gekoppeld aan een batterij. In periodes van weinig zon, sneeuw, bewolking zal wellicht nog een andere oplossing nodig zijn. Al vermoed ik dat je paarden bij dergelijke omstandigheden gestald worden

 

als mensen van die mobiele stroomapparaten af konden blijven waren dat goede oplossingen maar deze worden bijzonder vaak gejat

zeker de duurdere varianten

en neen onze paarden staan echt zelden op stal (ziekte enzo)

rest van het jaar zitten ze lekker buiten in de natuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat wat in je schuur hangt (van die max 20km) werkt als ik het goed begrijp op 9 volt.

 

Is een grotere accu neerzetten geen oplossing met een schakeling die van 12 volt 9 volt maakt?

 

Voor weinig ampères verkopen ze dat voor weinig in de autoshop: http://www.autospul.nl/index.php/138/omvormers-verdeel-stekkers-accu-lader

Achtste product van boven.

 

Je heb wel een zwaardere nodig neem ik aan, maar dat moet toch te vinden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel te duur zijn en of je er een vergunning of toestemming van de eigenaar voor krijgt weet ik niet.

 

Maar de glasvezel provider Regfiber gebruikt de techniek van borstelen. Zo hoef je niet te boren. Klein geultje aan de ene kant en de andere kant van mijn tuin en woppa!

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mobiele stroomapparaat minder mobiel maken? je uitleven op n omkisting, die aan n boom ketenen en/of in beton verankeren ofzo? dat je het 'zomaar ff meenemen' zodanig ontmoedigt dat ze liever die van je buren meenemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mobiele stroomapparaat minder mobiel maken? je uitleven op n omkisting, die aan n boom ketenen en/of in beton verankeren ofzo? dat je het 'zomaar ff meenemen' zodanig ontmoedigt dat ze liever die van je buren meenemen?

 

hooguit als je m in een auto opsluit met alarm erop dat werkt nog wel, voor de rest werkt vrij weinig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@12gauge Hoe ver is de afstand van omvormer naar het schrikdraad apparaat?

Want als die op 9 volt werkt is er na 10 meter draad nog iets van 5 volt over vanwege de weerstand in de kabel.

Nu kun je een flinke dikke kabel leggen maar iets zegt me dat je geen formaat tuinslang wilt neerleggen.

230 volt wisselspanning kan over Veel langere afstanden gebruikt worden.

 

Ik zou kijken wie de eigenaar van de weg is en overleggen of je er een kabel onder Door mag boren.

Geef ook bij de gemeente aan dat die kabel er ligt met tekeningen want het gebeurt vaker dan je denkt dat er bij graafwerk een niet op kaart gezette kabel ligt en doormidden gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...