Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/18/26 in alle zones

  1. Ik heb de wijsheid niet in pacht integendeel (Dank U Dick voor de uitspraak) Daarom heb ik in het verleden een aantal dingen opgezocht met betrekking tot Juridische Zaken en het preppen. Wet Wapens en Munitie; deze circulaire komt ieder jaar wel of niet aangepast weer online, die zijn vanaf de begindatum (vermeld in de circulaire) van kracht. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-19854.html Hierin staat alles wat je wil weten over alle wapens die je kan bedenken. WWM (Wet Wapens en Munitie) voor dummy's als het niet te krijgen is bij de in Nederland erkende wapenhandels, dan is het zeer waarschijnlijk illegaal. Jagen en Jacht (dan wel stropen) http://www.allesoverjagen.nl/ Er mag in Nederland alleen gejaagd worden met vuurwapens (hagel of kogel) niet met luchtbuksen, pijl en boog of noem het maar op (daar kom ik zo op terug). Er mag alleen met een jachtakte (jachtvergunning) gejaagd worden, zonder valt onder stropen. Vissen (binnenwater en op zee) http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/vissen_doe_je_zo/ Dit is een 2ledig onderwerp; Voor particulieren geld; vissen? altijd de vispas mee (deze is verplicht, in het gunstigste geval krijg je een boete voor vissen zonder pas willen ze lullig doen om een of andere reden kunnen ze er stropen van maken. Het is voor particulieren altijd sportvissen, om welke reden je het ook doet, soms mag je vangst wel mee in andere gevallen niet. Sportvissen doe je altijd met een hengel. Bedrijven mogen daarintegen met de juiste vergunningen wel met netten en of fuiken vissen. Stropen. http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/strafrecht/wetboek-van-strafrecht/35-stelen-strafbaar-diefstal-stropen-verboden-straf.htm Artikel 315Stroperij 1.Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft: 1°. stroperij gepleegd met behulp van vaartuigen, wagens, trek- of lastdieren; 2°. stroperij gepleegd onder een of meer der in artikel 311, eerste lid, onder 2°-5°, vermelde omstandigheden. 2.Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1°, 2° en 4°, vermelde rechten kan worden uitgesproken. Hier onder valt dus vissen met fuiken, konijnen vangen met strikken, en een duif van je goot afschieten met een luchtbuks. Nu kan er over wetgeving een heleboel gezegd worden, sterker nog je kan hele forums erover volschrijven maar dat doe ik niet. Het is iedere Nederlander verplicht om de wet te kennen en na te leven. Onwetendheid is geen excuus voor vervolging. Hierbij heb ik jullie een zeer beknopte aanzet gegeven om VERDER jezelf in te lezen in alle onderwerpen. En een persoonlijke noot; Dames en Heren, ik weet dat pre en post shtf verschillende dingen zijn. zolang ons huidige bestand draait hebben we gewoon ons aan de regelgeving te houden. En aangezien dit een NEDERLANDS forum is, hebben wij ons aan de Nederlandse wetgeving en richtlijnen te houden. Wil je dingen oefenen? Dat kan prima. Ga kleiduiven schieten voor bewegende doelen oefening. Strikken mag je maken om de werking te doorgronden, je mag er alleen niet mee jagen dus breek ze na de bouw en lestijd gewoon weer af. Ik wil graag afsluiten met de volgende quote; Kennis weegt niks.
    1 punt
  2. Tja wat zal het zijn ruim 6000 verschillende Pfas verbindingen mbt voeding en drinkwater . En die zijn echt niet allemaal schadelijk . Kijk die zooi in pesticiden ligt natuurlijk voor de hand . De verbrande teflon uit een pan weten we ook intussen wel dat er een vogeltje dood aan gaat . Veel van die stoffen zijn gewoon inert en kunnen wel ophopen in een lichaam . Maar het is niet bewezen dat dit ook schadelijk is in de praktijk . Er zijn wel allerlei theorieën over . Echter Vaak worden ze niet eens opgenomen in het lichaam maar via de bekende weg gewoon weer uitgescheiden . Bovendien blijkt het net als plastic of petflessen helemaal geen eeuwige chemicaliën te zijn . De natuur had gewoon een tijdje nodig om op die stoffen over te schakelen. Uiteraard waren er geen bacteriën 100 jaar geleden die deze stoffen afbraken . We hebben die stoffen zelf pas een kleine honderd jaar geleden uitgevonden / gemaakt en pas een aantal decennia flink in gebruik genomen . Hetzelfde als van bepaalde kunststoffen en Pet kunstof, blijken er intussen ook allerlei bacteriën te bestaan die bepaalde vormen van pfas afbreken. Kijk het is gewoon waar ( net als met zoveel) dat we vroeger dachten het ultieme middel uitgevonden te hebben en achteraf blijkt het toch niet zo heel gezond en zelfs kankerverwekkend in bepaalde vormen . Maar je moet je ook niet gek laten maken door de eenzijdige beeldvorming van de media en sociale media . Blijf wel bij de feiten. Ik weet niet of iemand de recente bevindingen mee heeft gekregen van snoep groenten. Snoep komkommer en snoeptomaatjes. O o wat zijn die gezond. Ik geloof dat ze op 1 snoeptomaatje resten van 7 verschillende soorten pesticiden hebben ontdekt. Ook pfas soorten maar ook hormoon verstorende en kankerverwekkende soorten . En wij maar afvragen waar al die nonbinaire kids vandaan komen 🤪 met andere woorden doe gewoon normaal en trap niet in al die onzin en doe al helemaal niet mee aan al die onzinnige gezondheids trends . Die blijken stuk voor stuk . Achteraf toch niet zo heel gezond. Er bestaat geen een levende organisme zonder mrna 😂. Bij Een normaal vaccin wordt ook het mrna aangesproken . Een mrna vaccin slaan ze gewoon het stukje over van eerst het lichaam te besmetten met een dode of verzwakte vorm van een bepaald ziekteverwekker waarmee het lichaam ook via het mrna boodschappen doorgeeft om bepaalde eiwitten aan te maken . Het is gewoon meteen mrna met die gewenste boodschap. ik sta er ook niet achter hoor , omdat ik de overheid niet vertrouw en omdat het nog steeds niet goed uitvoerig getest was . Maar wel even tijdens de Corona doorgedrukt werd . Ik vindt het niet passend om een lichaam met dergelijke technologie en nano technologie te programmeren. Als ik denk hoe knullig we aan het klimaat en natuur hebben geknutseld . Das toch uiteindelijk ook geen een van allen op de gewenste manier uitgedraaid en heeft vaak een averechts effect gehad. Nu met dat knullig en experimenteel herprogrammeren van lichaamscellen, verkies ik toch ook de zijlijn. Maar het is ook niet zo een dolle boel zoals men het op socialmedia schetst. en dus eet geen met vitamine of proteïne verreikte producten of mini fruit of groente. Maar gewoon normaal eten klaar ! En blijf logisch nadenken , B.V. als je een aardbei in de winter koopt dan snap je toch ook wel dat die niet bij een boer van het land af komt 😋. En als je mooie grote aardbeien zonder vlekjes en dergelijke koopt. Besef dan dat die wel genetisch gemodificeerd en gekweekt moeten zijn met allerlei pesticiden om vraat van andere beestjes tegen te gaan. En nogmaals elk levend organisme heeft mrna en dna natuurlijk . Plant dier schimmel bacteriën. Dus Ook een aardbei 🍓 maar wij de consument bepalen het allemaal zelf hè . Die aardbeien met vlekjes en die kleine aardbeien zijn allemaal vies zogenaamd, die willen we niet . Maar dat zijn juist de lekkerste en gezondste 🤓 Zelfde als met die kippen en eieren dat moet zo goedkoop mogelijk. Maar iedereen snapt dat als je duizenden kippen op elkaar zet , dat er heel snel ziektes rond kunnen gaan en ze daarvoor beschermd moeten worden . Maar als je een paar euro meer moet betalen bij een poelier of hobby boer dan hoeven we ze niet . En al helemaal niet als je ze zelf moet slachten . Nee die moeten kant en klaar in een plastic bakje zitten vol met zooi als kleur geur en conservering stoffen.
    1 punt
  3. hey, ik ben op zoek naar een organisatie die een bushcraft weekend organiseert waar ook jongeren worden toegelaten. weet iemand waar ik die kan vinden? p.s. niet zo'n kinder ding waar je leert hoe je brood moet bakken en paddenstoelen moet zoeken ofzo;)
    1 punt
  4. Er zijn ook kringloop winkels online. Ik was in het verleden fervent kringloopster en nam ook geregeld spullen mee om "voor het geval dat" te gebruiken. Vandaag heb ik een paar uur gezocht naar een kook/warmte bron in huis. Zodoende dat ik op dit forum terecht ben gekomen.
    1 punt
  5. Mijn boer heeft de kippen vrij van de grond lopen. Pfas komt via de regenwormen in de kippen.
    1 punt
  6. Eens zien. stichting bushcraft houdt enkele keren per jaar een weekeind in Nederland. In Belgie heb je nu ook 1 keer per jaar Bushcraft Belgium weekeind. En dan zijn er in verschillende provincie's ook nog bushcraft groepen Altijd wel iets te doen http://bushcraftexperience.weebly.com/agenda.html
    1 punt
  7. http://www.bushcraftnederland.nl/Links.html op bovenstaande link staan meerdere bedrijven die bushcraft ontmoetingen en weekends regelen. Tevens staat er ook een forum op deze site die heel veel informatie over bushcraft bevat
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...