Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spionage (Geotagging) smartphonefoto's & meer


Tom

Aanbevolen berichten

Als u een mobiel heeft met GPS worden standaard de gps coördinaat bijgevoegd die de exacte lokatie aangeeft, dus als u die op het World Wide Web zet kan iedereen waar ook ter wereld uw lokatie vinden, het is bedoeld om uw leuke vakantie kiekjes makkelijk terug te vinden op de "kaart" maar dat wij dat niet altijd willen moge duidelijk zijn, bijvoorbeeld u zet een foto van uw BOL lokatie op deze site kan zelfs van een bloemenvaas binnen zijn en hopla de lokatie is bekend.

De duurdere camera's geven ook de hoogte weer

dus dat is extra naast de GPS lokatie weergave die al in ieder gps toestel zit (moderne GSM)

 

 

Ga maar eens naar YOUTUBE en klik op de zoekregel; geotagging dangers

 

Volgens wikipedia

 

Geotagging (ook wel geschreven als GeoTagging) is het proces om media te voorzien van een gps coördinaat. Onder media kan worden verstaan een foto, video, website, sms of RSS feeds. Meestal wordt geotagging gebruikt voor foto's. De GPS coördinaat die wordt toegevoegd bestaat meestal uit een lengte- en breedtegraad, maar ook hoogte, richting, nauwkeurigheid van de gps-meting kan via deze techniek vastgelegd worden

Voordelen

 

Het Geotagging biedt vele voordelen:

van media is duidelijk waar deze gemaakt zijn;

media kunnen gecategoriseerd worden op basis van plaats, provincie, land, etc;

andere foto's die dichtbijgelegen gemaakt zijn, kunnen snel opgezocht worden (via internet).

 

Sinds 2009 worden zoekdiensten van Google, Yahoo! en Bing beter in het herkennen van de locatie van de eindgebruiker. Als proef worden er geo-gerichte zoekresultaten geboden. Een goed voorbeeld hiervan Google News.

 

Nadelen

 

Het Geotagging biedt ook nadelen, zoals:

privacyredenen;

onbedoeld de locatie vrijgeven van kostbare goederen;

beroemdheid die de locatie van zijn vakantiehuis vrijgeeft

 

Hoe het werkt leest u hier

 

Ik heb dit dan ook standaard uit staan; op een nokia ga naar foto-toestel kies instellingen, kies dan lokatie info opslaan NEE

 

Nu we het toch over spionage hebben stel u heeft een appartementje in Parijs en op uw balkonnetje van uw Parijse lokatie gaat u kattekwaad uithalen wie ziet dat nu?

Antwoord: de gehele wereld, want iedeen kan inzomen op uw lokatie in parijs met de online 26 GIGAPIXELS CAMERA, online te bedienen

klik hier voor de Paris 26 gigapixels camera en ga inzomen vanuit uw luie stoel

 

En stel er is een grote demonstratie of de president van de VS houd een speech, u staat er helemaal tussenin lekker anoniem, maar toch staat u al op de foto en kan men zeer duidelijk op uw inzomen tussen de duizenden mensen.

Met de schuifbalk + naar - links op het plaatje, dubbelklikken op het plaatje.

 

Klik op de foto en ga maar eens inzomen

 

Toch we leuk het (be)spioneren, in het klein kunt u in Nedeland terecht bij de

de diverse spywebshops, kijk alleen eens waar tegenwoordig een kleine camera in verstopt kan zitten.

spywebshops

 

Dan nog van de site Xandernieuws de sombere toekomst hopelijk blijft het bij doemdenken;

Wereld verandert razendsnel in grote gecontroleerde digitale gevangenis

 

(Met dank aan mijn jongste zoon voor zijn technische adviezen en tips)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er is geen mens die dit soort camerabeelden gaat bekijken.

Dat kan een computerprogramma veel beter.

Deze kan ook iemands gedrag analyseren, en bijvoorbeeld alarm slaan als je te ver van je koffer wegloopt.

Ook kan men in principe het systeem laten zoeken naar bepaalde personen dmv gezichtsherkenning.

 

De camera in Parijs is in feite alleen een momentopname van misschien al heel lang geleden.

Er zijn bijna geen mensen te zien.

Het is eigenlijk minder erg dan Google streetview.

 

Ik heb eens een keer op de monitor mogen kijken van de bewakingscamera bij een bedrijf.

Dat ding kon bijna hetzelfde. En dat was al meer dan 15 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik kwam dit filmpje bij toeval tegen , ik ben niet zo goed met die moderne ''smart'' phones maar schrok hier eigenlijk van want

ik had eigenlijk ook niet bij die instelling op mijn telefoon gekeken (nu dus wel en gelijk verandert ) het gaat om het volgende (tenminste als ik het goed begrijp)

mensen zetten bij facebook hyves en twitter en op sites foto's gemaakt met hun telefoon handig en een leuke uitkomst.

Ware het niet dat men blijkbaar met een bepaalde instelling van een browser (of software ?? ) men de GPS data van dat plaatje zo kan uitlezen

dus zet jij een leuke foto van een meeting of iets privé op het net , dan kan een ander precies zien waar die foto is gemaakt (iets wat je niet altijd wilt :p )

Smartphone pictures pose privacy risks :

toch iets om even bij stil te staan en te checken :rolleyes: in ieder geval ik heb gps voor foto's bij mijn toestel uitgezet .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is de exif data (die locatie, tijden, auteur en andere gegevens bevat) ook makkelijk te manipuleren/aan te passen. Dat biedt ook weer mogelijkheden, vooral omdat bijna iedereen er vanuit gaat dat het zeer betrouwbare gegevens zijn. Er zit in bijna elk bestand een digitale footprint. Ook pdf's en MS Word documenten staan bomvol properties die informatie over de gebruiker/computer prijsgeven.

 

Zelfs je webbrowser is zonder cookies nog prima te fingerprinten (uniek te maken). Je kan het - veilig - testen op: https://panopticlick.eff.org

Mijn browserconfiguratie komt ca. 1 op de 3.000.000 keer voor, tel maar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...