Ga naar inhoud
GENEGEERD

De bruine rat (Rattus norvegicus) Vangen en eten van rat


Tom

Aanbevolen berichten

Gast ghostwhiper

Ik weet dat ratten dezelfde neigingen als mensen hebben op gebied van voedsel.

Vooral dingen als

pindakaas (vet en zout)

Chocolade(pasta) Eventueel gemengd met zonnebloem olie (vet zout zoet)

Vlees en vis (vet en eventueel zout)

Maar ook katten voer werkt naar het schijnt heel goed alleen ook daarmee nog niets gevangen.

 

Als aas heb ik al veel geprobeerd en ook te combineren maar Nog geen succes.

Om te zorgen dat mijn geur niet aan de vallen komt heb ik tuin handschoenen aan die buiten blijven hangen en die worden gebruikt als er vers aas op moet.

 

Aangezien de plaag hier uitgestrekt is en er ook al bloedonderzoek gedaan is waaruit bleek dat enkele ratten hondsdolheid bij zich dragen eet ik deze liever niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nou ik ben al een paar weken bezig een aantal ratten weg te werken alleen tot op heden krijg ik ze niet te pakken.

Heb nogal veel geprobeerd maar ze zijn zo wantrouwig en lopen niet in de klemmen strikken en levende vallen.

Denk dus maar niet dat je eventjes een rat vangt helaas.

 

Buks zou een optie zijn alleen te weinig ruimte en het is Nog steeds verboden

 

Vallen en strikken zal een rat niet snel inlopen als er voldoende ander voedsel voorhanden is. Je kunt ze het beste met gif doden (te koop bij Welkoop). Daarnaast zijn er jagers die fretten hebben en deze in een rattenhol loslaten, dan maakt de rat zich snel uit de voeten en kun je deze vangen\afschieten. Ze houden ook van maiskolven.

 

http://www.harelbeke.be/leefomgeving/milieu/ongedierte/ratten-bestrijden

 

Informatieve site over ratten en hoe ze denken\doen\leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ben tegen het gebrek van gif omdat ik niet wil dat er een kat uit de buurt een vergiftigde dode rat aan/opvreet.

Ik zou nooit een fret en rattenhol in sturen persoonlijk want ratten vechten ook nog wel eens terug.

 

Ik ga maïs proberen die kende ik nog niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

De straat waar dit artikel over gaat is nog geen 200 meter verderop.

Het speelt nu al een jaar of 3 en ze verspreiden zich nog steeds.

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/augustus/21/da_costastraat_is_rattenplaag_zat

 

 

We hebben een fors rattenhol tussen de schutting zitten die onder de betonnen fundering van de schuur gaat.

2 huizen verderop hetzelfde verhaal.

De eerste rat die hier gezien is is in het voorjaar van vorig jaar geweest en sinds een maandje of 2 ben ik zelf actief bezig om ze weg te krijgen.

Dat eten zit in vallen om ze levend te vangen dus niet op de klemmen.

De klemmen staan op bekende routes Door se tuin zonder enige vorm van aas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Invasie van de super ratten:

 

(De situatie in Engeland wordt hier beschreven).

 

 

Er zijn meer van dan ooit en ze zijn groter dan ooit.

En het is allemaal te wijten aan junk food in onze vuilnis bakken.

 

Knaagdieren kunnen groter worden net als de mens na de Industriële Revolutie.

 

Er zijn meer dan 80 miljoen van hen in het Verenigd Koninkrijk, minstens een per persoon en je bent nooit meer dan 30 meter van een rat verwijderd.

 

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2596603/Invasion-super-rats-There-theyre-BIGGER-And-junk-food-unemptied-bins.html#ixzz2xwzXbVOd

Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, iedere 30 meter binnenkort een superrat! (van een meter bij een meter).

@danielleslot

Wel goed lezen;

scientists at Leicester University recently warned that rats in areas with a plentiful food supply and few predators could one day evolve to be as large as sheep. Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2596603/Invasion-super-rats-There-theyre-BIGGER-And-junk-food-unemptied-bins.html#ixzz2yU1d8hnp

Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

 

Dus niet "binnenkort" maar misschien over tientallen jaren.

 

Maar ik zie dat je wel van een geintje houd dus speciaal voor jou een leuke video over ratten, helaas nog de kleine ;)

 

[video=youtube;-Ljt73Yo53o]https://www.youtube.com/watch?v=-Ljt73Yo53o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...