GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Het is een zeer stevig en degelijk mes. Een prima formaat en goed te gebruiken in de dagelijkse handelingen. Hij is goed zelf te slijpen, hij wordt al scherp geleverd. Zelf nog even over de polijststeen gehaald om hem scheermes scherp te krijgen. Prijs kwaliteit verhouding is goed voor het geld krijg je een zeer degelijk mes. het enige nadeel wat ik vind is dat je met je wijsvinger tegen het lemmet aanzit. Er is geen stop die verkomt dat je wijsvinger het lemmet op kan glijden. Voor de rest eigenlijk niks om aan te merken hij ligt lekker op de hand. Een mooi detail vindt ik het rode fiberglas laagje wat tussen het staal en het handvat zit. Als je bekend bent met Boker dan ken je dit zeker dat word in elk fultang mes verwerkt van de ontwerper:Jesper Voxnaes Het kydex foedraal wordt geleverd met een Tek-Lok riemclip die je zelf moet monteren. Het mes zit stevig vastgeklemd, dus verliezen zal niet snel gebeuren.. prijs 132,95 Eigenschappen Lemmetlengte: 8,9 cm Totale lengte: 19,5 cm Dikte lemmet: 6,7 mm Hoogte lemmet: 4,2 cm Staalsoort: AUS8 Hardheid: 56 HRC Type snede: plain edge Afwerking lemmet: blank Materiaal handgreep: micarta Gewicht: 270 gram Foedraal: kydex Kleur: lichtgroen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Mooi mes. De rode liner is een kenmerk van de ontwerper:Jesper Voxnaes Niet alle Boker messen met een full tang, hebben dit. Prep ze, K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Mooi mes. De rode liner is een kenmerk van de ontwerper:Jesper Voxnaes Niet alle Boker messen met een full tang, hebben dit. Prep ze, K a n s Ohw hahaha ik hebdan alleen messen van hem ik heb 9 bokers met allemaal die rode lijn:D Fan van Boker? Ik heb het aangepast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ze hebben mooie messen, er zwerven er een paar hier in de familie rond, en ik heb nog twee modelen op een verlanglijstje staan K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ze hebben mooie messen, er zwerven er een paar hier in de familie rond, en ik heb nog twee modelen op een verlanglijstje staan K a n s Welke als ik zo vrij mag zijn? Ik heb pas de nanno nog besteld die ligt nu op me te wachten in NL Ben nu erg aan het lezen in de reviews van de boker creditcard knife Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik die gewoon het vliegtuig in kan nemen maar zal wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Zie: http://preppers.nl/forum/threads/8594-Review-Mes-Boker-MTT?highlight=Boker Fijn mesje, heb er voor elk kind een klaar liggen, de oudste mag er al mee oefenen... Ik wil graag nog deze: https://www.boker.de/en/fahrtenmesser/boeker/jagdmesser/120596.html De andere hou ik maar voor me.... Die cck krijg je niet door de beveiliging op een vliegveld, normaal gezien, en als je het probeert krijg je erg veel lastige vragen omdat je een wapen het vliegtuig wilt insmokkelen, niet slim ben ik bang... K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ben toevallig naar Boker en ESEE messen aan het kijken. Ik neig naar de ESEE 4 voor bushcraft/survival. Enig advies? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Pfff, het enige veschil dat ik van belang vind is dat het staal van esee, 1095 carbonstaal, redelijk snel 'roest' Verder zal het meer voorkeur zijn? ( ze maken allebij hele mooie en goede messen, boker heeft wel heel veel modellen tov esee) K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ben toevallig naar Boker en ESEE messen aan het kijken. Ik neig naar de ESEE 4 voor bushcraft/survival. Enig advies? Moet ik @Kans echt gelijk in geven ESEE heb ik 1 keer gekocht en gebruikt als vismes die was erg snel verroest Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 @DeltaFox mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Boker of anders Elk ridge heeft ook erg mooie messen maar dat zijn meer jachtmessen. Maar hebben ook buschcraft messen nie terg bekend merk in NL maar zeker de moeite waard om even te kijke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ok thnx voor jullie mening. Nog ff wat meer onderzoek doen. En bedankt voor de review 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ok thnx voor jullie mening. Nog ff wat meer onderzoek doen. En bedankt voor de review Als je Elk ridge hebt bekeken toevallig laat me weten wat je er van vind ik vindt ze erg goed en sommige erg mooi 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ik heb geen ervaring met dergelijke messen. Op dit moment ben ik mij aan het orienteren, maar ik wil best ff kijken en de specs vergelijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Ik ben erg tevreden met m'n Boker plus Bushcraft. Een ontwerp van Ray Mears wat hij niet gepatenteerd heeft, dus diverse fabrikanten maken dit model. De schede was ik niet blij mee, maar dat komt omdat dit waarschijnlijk een terugstuur gevalletje was. Ik heb hem dan ook gekregen. Dit heeft @Bandoeng voor mij opgelost in ruil voor twee flessen wodka. Een schede die ik horizontaal kan dragen (op de rug). Mooi uit het zicht en geen last van bij klauteren, klimmen, hurken en simpelweg gaan zitten. Ik hou niet zo van een mes verticaal aan m'n riem. Als ik een rugzak op heb, gaat hij gewoon daarin. De snede was ook niet naar m'n zin, heb ik een full Scandi van gemaakt. Ik heb niet zo heel veel ervaring met diverse type messen, maar vond altijd dat platte handvaten nogal irritant zijn als je er langer mee moet werken (blaren!). Erg blij met het ronde handvat van deze Boker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Ik ben erg tevreden met m'n Boker plus Bushcraft. Een ontwerp van Ray Mears wat hij niet gepatenteerd heeft, dus diverse fabrikanten maken dit model. De schede was ik niet blij mee, maar dat komt omdat dit waarschijnlijk een terugstuur gevalletje was. Ik heb hem dan ook gekregen. Dit heeft @Bandoeng voor mij opgelost in ruil voor twee flessen wodka. Een schede die ik horizontaal kan dragen (op de rug). Mooi uit het zicht en geen last van bij klauteren, klimmen, hurken en simpelweg gaan zitten. Ik hou niet zo van een mes verticaal aan m'n riem. Als ik een rugzak op heb, gaat hij gewoon daarin. De snede was ook niet naar m'n zin, heb ik een full Scandi van gemaakt. Ik heb niet zo heel veel ervaring met diverse type messen, maar vond altijd dat platte handvaten nogal irritant zijn als je er langer mee moet werken (blaren!). Erg blij met het ronde handvat van deze Boker. Ziet er goed uit, Zelf ben ik toevallig van morgen ook begonnen aan een schede. Met huid van een hert kijken of het wat word en anders ga ik toch een gewone leren maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Die Boker plus Bushcraft staat al een tijdje op mijn verlanglijstje .... goed om te lezen dat er mensen tevreden mee zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Die Boker plus Bushcraft staat al een tijdje op mijn verlanglijstje .... goed om te lezen dat er mensen tevreden mee zijn. Gewoon een heel simpel mes. Juiste lengte om met de duim te sturen en goed handvat. Stevig genoeg om mee te batonnen, maar daar wel wat aan de korte kant voor. Er een full scandi snede op zetten was best een hele klus met de hand en een simpele steen van de blokker. Hardheid 58 als ik het goed heb onthouden, 440C staal. Afgewerkt met 1200 watervast schuurpapier. Origineel zat er nog een kleine snede op, bijwerken vereist. De firesteel heb ik er niet bij gekregen. De schede hoor je meer commentaar over op diverse sites. De messen worden individueel genummerd. De mijne is nummer 863. Redelijk veel waar voor je geld, net boven de 60 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Mooie boker @Raycoupe Ik heb een paar Bark Rivers Aurora.... [ATTACH=CONFIG]9023[/ATTACH] En ja, ook in deze p!s kleur.... blaze orange black en green g10 en micarta... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Mooie boker @Raycoupe Ik heb een paar Bark Rivers Aurora.... En ja, ook in deze p!s kleur.... blaze orange black en green g10 en micarta... Vergelijkbaar type/gebruik. Op de kleur na ook leuke messen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
will Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @GuywithAplan Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik die gewoon het vliegtuig in kan nemen maar zal wel....... Niet aan te raden in de handbagage!!! ruimtebagage lukt vaak wel. Heeft mij een keer in de problemen gebracht in azie, nah probleem.... Toen ik op de lucht haven was moest ik door de bagage check. net op dat ogenblik realiseerde ik me dat ik de multitool nog in mijn rugzak had. ik wilde hem niet kwijt, dus ik dacht zeg maar niets. Even later stond ik bijna in mijn onderbroek, met 5 mannen in uniform om mij heen. you have a knife in your backpack......please come with us. Nog steeds wilde ik hem niet kwijt, dus ik maakte het mes in de multitool open legde het op de grond, ging er met de voet opstaan en brak het mes. Look, now i dont have a knife anymore lol, ze waren zooo verbaasd van mijn handeling dat ik door kon. En ik heb hem nog steeds. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 24 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @will dat is wel zonde maar een mooie oplossing zo heb je de rest teminste nog. maarja als je kwaad zou willen lukt het met de schroevendraaiers en vijl ook nog wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 24 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @prepass die kleuren zijn alleen maar handig minder kans om hem te verliezen als je bijv in het gras laat vallen always look on the bright side;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
will Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @GuywithAplan Ja klopt, daar kun je nog behoorlijk schade mee aanrichten. Dat verbaasde mij wel, maar ik dacht wegwezen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 @prepass die kleuren zijn alleen maar handig minder kans om hem te verliezen als je bijv in het gras laat vallen always look on the bright side;) Klopt inderdaad. Handig maar niet altijd even mooi..... function above fashion... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 25 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Klopt inderdaad. Handig maar niet altijd even mooi..... function above fashion... En niemand die het in zijn hoofd haalt om je roze mes stiekem in zijn zak te steken;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.