Gast tom666 Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Deze week heb ik 2 houtvuren van 80 jaar kunnen bemachtigen. Deze zijn gemaakt destijds rond brussel en dienden oorsprongkelijk als atelierverwarmer met vette kolen. Nu heb ik er 1 in stock staan en 1 in mn rustruimte buiten geplaatst; Man , wat een warmte...deze stoof is volledig gemaakt uit gietijzer en is heel simpel door de gietijzeren ringen op elkaar te plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Welk is de naam van zo een kachel Tom,heb ook wel zin voor zo een kachel. grtn verkenner. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 @tom666 ziet er goed en degelijk uit man hoop dat je er veel plezier van gaat hebben 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Ziet er leuk uit en nog zeer functioneel ook. Toen ik de titel las dacht ik aan een soort van olympisch vuur wat 80 jaar niet uit was gegaan. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Dat dacht ik dus ook... een vuur dat 80 jaar niet gedoofd is. Ziet er gaaf uit zeg! Meer info is gewenst! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Hahahahah nee nee vuur is brandt niet al 80 jaar; Nee..nog eens navraag gedaan bij mevrouw waar ik het haalde en is aangekocht in de jaren 1930. Komt van de fabriek in Haren bij Vilvoorde. Het merk is een RENO HAREN. Ik vond er eentje te koop op 2dehands in een staat waar ik niet over oordeel......http://www.2dehands.be/bouw/verwarming-radiatoren/kachels/3-kacheltjes-om-op-te-181152981.html Ik heb er dus 2..eentje opgeschuurd en met vuurvaste verf een zwarte schijn gegeven. Het ander is een kleiner maar zelfde model en staat in mn prepkelder. Misschien dat ik het volgend weekend proper maak. Voor dit kleinere vuur ga ik een nieuwe onderste brandrooster maken want de originele is volledig doorgebrand. ( komt omdat in origine vette dikke kolen werden gestookt in deze vuren). Een rooster is makkelijk zelf te maken met rond ijzer van diam 12 mm. Brandt niet kapot met gewoon houtstook. Ik zoek dit weekend eens verder op vuur om een exacte datum of serie nr te vinden .... Info volgt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JeVB Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Hoi, Wij hebben er ook zo een staan in de garage van het huis dat we kochten. Gebruik je dit om hout te stoken? Of enkel kolen? Is het bruikbaar om in een living te plaatsen denk je? Alvast bedankt om te antwoorden moest je dit topic nog opvolgen. Mvg 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hansvdm Geplaatst: 28 september 2023 Delen Geplaatst: 28 september 2023 Ik heb ook zo een Reno kachel in bezit van mijn vader. Is nu ongeveer 50j oud en nog in goed staat. Enkel de bovenste ring had ik graag vervangen. Iemand een idee waar ik daar kan aangeraken? Alvast bedank gr Hans 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.