Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Ik kwam op youtube filmpjes tegen over Tiny houses. Toen dacht ik meteen dat ziet er erg leuk uit en lijkt mij een ideale BOL. Voordelen: -goedkoop -zelf te bouwen -offgrid Nadelen: -klein (duhh) Dit lijkt mij zelf erg leuk en nog makkelijk te realiseren om in te wonen. Hoe denken jullie er over om dit als BOL te gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Volgens mij @Gerbenvink, is dit niks. Je kan hier bijna niet liggen, moet je de hele dag rechtop blijven staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Nee hoor er is in principe best veel ruimte kijk maar een filmpje want vaak slapen ze boven op een plateau met een lader kom je daar op. En sommige hebben een gewone badkamer. En eigelijk kan ja ze zo groot maken als je wilt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 wel leuk, heb ze al eerder voorbij zien komen. beetje lastig voor mij om met 4 personen in zo'n huisje te zitten. misschien zou ik een tiny ruitjeshuis of tiny flatje kunnen bouwen misschien ook wel makkelijker om in zo'n geval een caravan te pakken en die met of zonder as/wielen te droppen in het bos, beetje camo verf er op en je bent sneller en goedkoper klaar dan met dit (tenzij je elk plankje uit het omliggende bos haalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2513154/Farmer-builds-house-just-150-using-materials-skips--current-tenant-pays-rent-MILK.html http://www.tinyhousedesign.com/molecule-tiny-homes/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Eigenlijk kan het wel @houthe dan zou je er een kunnen maken die 2 x zo groot is. Mij lijkt het best wel mooi om er nu een te bouwen maar ik heb geen grond waar ik die kan zetten dus dat is jammer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 @Gerbenvink: zie mijn 2e link. Die is nog mobiel ook ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Haha had ik al gezien @Peerke. Maar achter de fiets hangen wordt zwaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Mooi, maar niet practisch. Het idee van @houthe is een beter idee deank ik, hoewel het wel iets minder romantisch is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Wat te denken van een schaftwagen van 6 bij 2.3 uit oering snelverkeer. Die van BAM zijn al groen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Eigenlijk kan het wel @houthe dan zou je er een kunnen maken die 2 x zo groot is. Mij lijkt het best wel mooi om er nu een te bouwen maar ik heb geen grond waar ik die kan zetten dus dat is jammer als je hem 2x zo groot maakt is het dan nog wel een tiny house;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Eigenlijk kan het wel @houthe dan zou je er een kunnen maken die 2 x zo groot is. Mij lijkt het best wel mooi om er nu een te bouwen maar ik heb geen grond waar ik die kan zetten dus dat is jammer moet je wel een eindje fietsen maar je kan hem dan bij mij droppen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 @GuywithAplan Zou leuk zijn als je in het volgende dorp woonde. En niet in Polen duurt me helaas te lang om heen te fietsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Er is eens een student geweest die een huis heeft ontworpen, compleet met keuken, slaapplaats, wc en douche op 8m2. Nu is 8m2 wel heel weinig maar je zou makkelijk een blokhut van 20m2 met bovenverdieping om te slapen slim kunnen inrichten. http://www.hetkanwel.net/2013/09/11/wonen-een-huis-van-8-m2-duurzaam/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Barber Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Lijkt me wel wat, maar dan onder de grond enorme ruimtes realiseren en dit "tiny house" dus eigenlijk de toegang is tot je ondergrondse huis. Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Top idee @Gerbenvink. De mensen die groter willen hebben geld zat en zijn geen consuminderaars, die zelfvoorzienend of the grid willen gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 @Heksenboot bedankt! Maar nu kan ik het zelf nog niet realiseren maar zou het wel willen als het kon. En dan eventueel uit bouwen tot blokhut achting iets Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Of een prefab kelder met daarop een blokhut. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerbenvink Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Dat zou eigelijk ook kunnen. Maar is dat zelf makkelijk te maken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Dat zou eigelijk ook kunnen. Maar is dat zelf makkelijk te maken? De kelder niet, want die moet waterdicht zijn en in NL bestand tegen het grondwater. Maar de prijzen liggen zo laag van die dingen, dat je ze zelf erniet voor kunt maken. Voor 5000€ heb je al een hele behoorlijke kelder gegarandeerd waterdicht. En hier bovenop kun je dan een houten blokhut bouwen. Met ongeveer 7.500-10.000€ heb je dus al iets leuks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Barber Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Met waterglas kun je je kelder ook mooi waterdicht maken, werkt goed en kost weinig. Kun je door je cement doen en de muren mee aanrapen bijvoorbeeld. Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 In Spanje gebruik ik altijd Sika Waterproofer door mijn beton om het waterdicht te maken. Dat kost daar geen drol en je doet er heel wat mixjes beton mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Barber Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Zal wel ongeveer zelfde zijn. Vriend van mij had het meegenomen uit polen( heeft daar een huis wat te koop staat) 2 jerrycans voor 10 euro en dat moet met water verdunt worden. Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Nee hoor er is in principe best veel ruimte kijk maar een filmpje want vaak slapen ze boven op een plateau met een lader kom je daar op. En sommige hebben een gewone badkamer. En eigelijk kan ja ze zo groot maken als je wilt. Het ziet er wel leuk uit, je hebt wel gelijk. Ik heb inderdaad een tijdje terug een filmpje gezien van zo'n huisje, er woonde een jong stel in en inderdaad werd boven geslapen. Is misschien wel een makkelijk modelletje om zelf te bouwen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 het kan altijd kleiner Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.