Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het vervangen/afstellen van een lont van een petroleumkachel (Toyo Kuni 80-EU)


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het experimenteren met een Zibro-kloon, een Dyna-Gló RMC-CE3451C. Jaren geleden voor noodgevallen gekocht bij de Karwei. Helaas ben ik zelfs na flink wat zoeken op internet nog geen adresje tegengekomen waar ik nieuw lont zou kunnen kopen. Ik neem aan dat Zibro-lont beter te verkrijgen is want dat is tenslotte het orgineel. Zou ik dat Zibro-lont voor de Dyna-Gló kunnen gebruiken?

 

Nuttige adresssen waar ik tegen een redelijke prijs lont kan bestellen/kopen zijn altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben aan het experimenteren met een Zibro-kloon, een Dyna-Gló RMC-CE3451C. Jaren geleden voor noodgevallen gekocht bij de Karwei. Helaas ben ik zelfs na flink wat zoeken op internet nog geen adresje tegengekomen waar ik nieuw lont zou kunnen kopen. Ik neem aan dat Zibro-lont beter te verkrijgen is want dat is tenslotte het orgineel. Zou ik dat Zibro-lont voor de Dyna-Gló kunnen gebruiken?

 

Nuttige adresssen waar ik tegen een redelijke prijs lont kan bestellen/kopen zijn altijd welkom.

 

Voor dit type kachel zijn pitten gewoon verkrijgbaar.

 

Hier bv. http://www.olielampen.nl/kachel-katoen.html?merk_kachel=101

 

Je kan het ook in Amerika bestellen, meestal goedkoper zelfs met de verzendkosten: http://www.milesstair.com/by_make/Dyna_Glo_Kerosene_Heaters.html

 

@carismo: Indien de pit te hoog is afgesteld krijg je snel een harde zwarte rand. Een keertje leeg laten branden is een prima idee, slijt je pit ook meteen een beetje af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...