Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water zuivering en testen


cool+

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wellicht niet helemaal een preppersvraag, maar denk dat het antwoord hier wel aanwezig is.

 

Ik heb op een locatie een watertoevoer, die verder niet gecontroleerd is. Ook is de oorsprong van het water onbekend.

 

Wel blijft het water tot nu toe eindeloos doorlopen. Het water ruikt goed en veranderd niet van kleur na koken of na langer bewaren.

Nu is mijn vraag op welke manier kan ik dit water testen. Ik wil weten of het gewoon drinkbaar is of wellicht na koken of dat het regenwater is.

 

In alle drie de gevallen is het nuttig, maar wel belangrijk om de kwaliteit te weten.

Ik zag de Sawyer Mini Waterfilter [sP128] hierboven staan maar vraag me af of dit wel de juiste oplossing is voor langdurig gebruik.

 

Alsvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@cool+

 

Voor het goed testen van je water zul je toch een laboratorium moeten inschakelen. Bepaalde zaken kun je wel een beetje idee van krijgen, bv met van die strips voor aquaria, maar dat test je maar een zeer beperkt aantal stoffen (Nitraat, nitriet, hardheid). Je wilt ook weten of er chemicaliën in zitten en bv. de hoeveelheid ijzer

 

Een Sawyer is perfect voor onderweg, maar beetje lastig om al je gebruikte drinkwater doorheen te halen als je bv woont op een locatie zonder waterleiding. Ook haalt de Sawyer, door het ontbreken van een actieve koolfilter geen chemicaliën uit het water. Er zijn ook compacte filters voor in de rugzak met actieve koolfilter maar vanwege het formaat zijn die vrij rap aan vervanging toe.

 

Er zijn diverse filter systemen die een grotere capaciteit hebben en dus ook minder mobiel zijn. Berkley filters, of de door mij geteste Aqualine 12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...