AWOL Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Gaaf ding @kwakster de volgende stap lijkt me duidelijk, een gelamineerd mes met M2 als kern, succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Met behulp van het Artu boortje en de kolomboormachine van een behulpzame messenmaker is de klus geklaard. Ging niet heel erg gemakkelijk: eerst lijkt er niks te gebeuren tot het materiaal wat gaat opwarmen, en dan komt er een mooie blauwe spaan af en gaat de boor snijden. Het boortje zelf heeft zo te zien niks geleden, alleen wat verkleurd. En de bijbehorende foto's: De patentschroeven van de greepdelen pasten in eerste instantie net niet, maar nadat ik met behulp van een Dremel met diamantfreesje een van de gaten een tikje had opgeruimd wel. Vervolgens de patentschroeven ingekort (het M2 lemmet is natuurlijk beduidend dunner als het originele S30V Strider lemmet), de G-10 greepdelen gemonteerd, en als laatste het teveel aan "vlees" rondom weggeslepen. (behalve bij de vingeruitsparing aangezien ik dat gedeelte niet te smal wil hebben) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Strak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Niet slekt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @kwakster gaaf... goed gelukt zo, ziet er strak uit. en scherp? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Of het mesje scherp is durf ik zelf niet te zeggen. Moet nog eens een keer iemand vinden die me kan leren slijpen, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Of het mesje scherp is durf ik zelf niet te zeggen. Moet nog eens een keer iemand vinden die me kan leren slijpen, Doe normaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Mijn opa zei altijd "schik moet je zelf maken" Dus dan doe ik dat maar :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Je opa kan trots op je zijn. Want het lukt je aardig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 @kwakster Mooi gedaan. Met de juiste spullen is niets onmogelijk. Succes met slijpen. 65-66 HRc is vreselijk hard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Even zonder gekheid: ik heb de snede reeds gepolijst t/m 6 micron diamantpasta, en ik kan het haar op mijn kuit boven de huid scheren. Ik wil er nu achter zien te komen of ik nog fijner moet polijsten of juist een of meerdere stapjes terug moet gaan. We will see, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johannes. Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Of het mesje scherp is durf ik zelf niet te zeggen. Moet nog eens een keer iemand vinden die me kan leren slijpen, @kwakster, ik wil het jou wel leren hoor, ik kan er ook niets van. Groet, J. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.