Lindaja Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Soms vraag je je af waar zou ik dit kunnen plaatsen omdat er zoveel topics over budget gaan of budgeteren weer genoemd word dacht ik ik zal even mijn systeem laten zien dit heb ik even snel in elkaar gezet de bedragen zijn dus ook verzonnen normaal maak ik dit op jaar basis en heb ik dus 3 tabbladen die aan elkaar gelinkt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Misschien handig, maar ik kan het hier niet lezen, te kleine letters, te groot veld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2013 als je de afbeelding opent in nieuw tabblad kun je het vergroten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Ah, truukje wat ik nog niet kende Goed dat je een systeem hebt wat jou overzicht geeft. Zo is het voor iedereen altijd even zoeken welk systeem werkt en ook daadwerkelijk overzicht geeft. Voor mij geld, gewoon vast weekbedrag, niet eroverheen gaan. Elke extra of bedragjes die ik overhoud in een spaarpotje voor reserve. Niet koken uit pakjes en potjes, inkopen op de markt en bij toko's, wat ik kan zelf maken, wasmiddel bijvoorbeeld. Goede en tevens voedzame recepten zoeken (bijvoorbeeld havermout smorgens, ipv brood met beleg) Ik zie jou @Lindaja ook wel eens opmerkingen maken over toko of goedkoop inslaan. En je hebt een bruikbaar overzicht. Ik neem aan dat dat ook voortvloeit uit moeten budgetteren. Jij kan dat wel, zie ik zo wel. Complimenten dat je dat lukt en je methode wilt delen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Voor iedereen die geïnteresseerd is, ik heb nog een oude jaarbegroting gevonden op excel formaat, van de tijd dat ik in scheiding lag. Ik kan die aan belangstellenden doorsturen, via een pm denk ik, anders gewoon per mail. Alle onderwerpen zijn aan je eigen situatie aan te passen. Ik zie nu dat ik huishoudgeld niet verder gespecificeerd heb, er staat ook geen item spaargeld. Dat kun je natuurlijk zelf toevoegen. Het huishoudgeld dat ik per maand overhoud in het betreffende jaar, is niet de werkelijkheid. Ik heb blijkbaar al het een en ander verwijderd uit de lijst, zoals alimentatie. Het voordeel van alle posten apart benoemen, is dat je makkelijk kunt zien waar je tekort komt en wat je eventueel kunt bezuinigen. Bedragen verwijderen, resulteert direct in aanpassing onderaan. Ik weet niet hoe @Lindaja die schermafdruk heeft toegevoegd, ik kan dat niet zo snel vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Ieder nadeel heeft z'n voordeel, want des te minder geld je hebt, des te minder 'posten' op je begroting. Die van mij staat geeneens in excel, maar gewoon een txt bestand, want die paar getallen kan ik zelf nog wel optellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 http://vrekkenpagina.nl/content/2011/08/Geldplanner Ik zal deze jaarplanner ook hier nog even posten. Deze werkt ook goed. Alles invullen, het berekent vanzelf wat er tekort en over is. Jaarplanner, waarin zo goed als elke mogelijke opti van een eventuele rekening wel gevraagd wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2013 @Raycoupe ik kan nu niet zeggen dat ik zoveel getallen heb dat het moeilijk word om het zelf op te tellen. Maar het grote voordeel van een excel is dat op deze manier als je in week 2 over je budget heengaat dat het dan alles vanzelf herberekent en je ook kunt zien of je in week 20 daarmee niet in de problemen komt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 @Raycoupe ik kan nu niet zeggen dat ik zoveel getallen heb dat het moeilijk word om het zelf op te tellen. Maar het grote voordeel van een excel is dat op deze manier als je in week 2 over je budget heengaat dat het dan alles vanzelf herberekent en je ook kunt zien of je in week 20 daarmee niet in de problemen komt . Ik probeer altijd een spaarpot aan te houden. Als die boven een bepaalde grens zit, mag ik het besteden aan wat leuks (SC), preps of andere extra dingen. Soms teer ik daar wel een beetje op in, maar dan moet ik daar een hele goede reden voor hebben. Hierdoor kan ik onverwachte toestanden meestal wel opvangen en geeft dus rust in de kop, want geen paniek bij de eerste de beste extra rekening of het stuk gaan van de wasmachine oid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2013 mijn vraag is dan wat is er onverwachts ? in mijn schema heb ik ook de zaken zoals eindafrekening eigen riskio op een maximaal bedrag ingepland voor die periode. daar vind ik mijn rust in door geen rode cijfers te zien aan het einde van een week. over een heel jaar. en het spaargeld zie ik als afschrijving voor zaken die vervangen moeten worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.