Highway Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 De warmte van compost gebruiken om je douchewater te verwarmen... geniaal [video=youtube;-Jm-c9B2_ew] Je zou zo ook centrale verwarming kunnen aanleggen in je sheltertje Gooise preppers humor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ik zie mij nog niet onder zijn douche staan als het min. 10 is met een zachte zee blies van 50 km/u uit de Noordzee Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Mooi idee. Welke compost geeft de meeste warmte? En wanneer is het tuinafval bruikbaar, na hoeveel tijd, als compost? Paardenmest geeft prima warmte weet ik uit ervaring. (een paar kuub en je bevriest echt niet) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 @jobs Wanneer is de compost klaar? Als het materiaal donkergekleurd is en een lekkere boslucht heeft, dan is de compost klaar. Afhankelijk van het materiaal duurt dat 3 tot 12 maanden Geschikte compostmaterialen zijn: Koffieprut en theeblaadjes Bladeren, gras, bloemen en stengels Fruit- en groente afval Stro en hooi Eierschalen Plantaardige etensresten Zaagsel en houtkrullen Konijnen en kippenuitwerpselen Vermijdt behandeld hout, vlees en botten, ziek plantmateriaal, onkruidwortels en zaden, honden- of kattenuitwerpselen en menselijke ontlasting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Duif-excrementen zijn die aanbevelenswaardig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ik gooi zelf ook geen aardappelschillen of schillen van bespoten fruit (sinaasappel, banaan e.d.) op mijn compostbult. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 @jobs, zelf hou ik het zo plantaardig mogelijk maar ik weet niet hoeveel duivenpoep kwaad kan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 @jobs nee stop er geen duivenpoep in is erg zuur en niet goed voor de compost Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Volgens mij kan duivenpoep niet veel kwaad als je maar in verhouding blijft met de rest . Pas wel op met veren van kippen of duiven dat duurt op zijn minst 2 jaar voor ze verteert zijn . Citrusvruchten afval is zeker niet goed als je het later wil gebruiken om te composteren . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.