Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Video] Eenvoudige lier


AWOL

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Carismo als je katrollen gebruikt

dan wordt de krachten op het touw verdeeld over de katrollen maar de begin belasting blijft volgens mij toch hetzelfde wat inhoud dat het stuk touw dat van de last af naar de eerste loper gaat nog altijd de volle mep is . De kracht die jezelf moet zetten aan de andere kant wordt bepaald door het aantal lopers (katrollen ) voordeel bij katrolblokken gebruik is dat het touw dus over een katrol loopt en dus niet kapot schuurt

want touw kan zichzelf zelfs kapot schuren .

 

Dit kan je oplossen door de naar katrol aan de last als geleidingspunt te gebruiken en deze verbinden naar met 2 andere lopers en terug naar een dubbele loper aan de last zodat je aan 2 lijnen kan trekken en hoef je ook geen knopen in het touw te maken die de trekkracht verminderen.

 

dit geeft ook het voordeel indien de 'last' een wagen is, dat deze kan bijsturen zonder dat er te veel druk op de lijn komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wie dit soort materiaal bij zich heeft op SC .

En vergeet niet een ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel .

 

Geert

 

als je off road gaat rijden kan je die dingen best als voorzorg meenemen, ik heb (nog) niet zo'n voertuig maar indien aanschaf zal dat er standaard inliggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...