Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Kiwix] De offline encyclopedie


Communicator

Aanbevolen berichten

Wat is Kiwix

Kiwix geeft je de mogelijkheid om de gehele Wikipedia database voorhanden te hebben, waar je ook bent! Op een boot, in de jungle of in de gevangenis, Kiwix geeeft je toegang tot veel kennis! Hier heb je geen internet voor nodig. Alles is opgeslagen op je pc, USBstick of DVD.

 

Kiwix is een offline reader van webcontent speciaal gebouwd voor het lezen van wikipedia inhoud. Maar kan ook potentieel gebruikt worden voor alle HTML inhoud.

 

Het programma is makkelijk om te gebruiken en heeft de volgende mogelijkheden:

  • Tekst zoek engine*
  • Bookmarks en Notities
  • HTTP server**
  • PDF/HTML support
  • Gebruikers interface in 80 talen
  • Tab navigatie
  • Geintegreerde content manager en downloader

 

Bibliotheken / Libraries

Je kunt kiezen uit verschillende libraries (bibliotheken) Waaronder de volledige Engelstalige wiki en Nederlandse wiki

Maar ook over specifieke onderwerpen. Ik hoop dat wij binnenkort de prepper WIKI ook als Library kunnen aanbieden! ( @Dr.Prepper *wink*)

De huidige engelstalige wiki is momenteel bijna 10Gb groot. en de Nederlandse ongeveer 6,6Gb

LET OP! Dit neemt redelijk wat tijd in beslag om te downloaden!

Kiwix_0.9_rc1_library_fr_screenshot.png

 

*WIKI WebServer

Kiwix bezit ook een eigen Webserver. Te vinden onder: Extra > Server. Kies vervolgens een vrije poort (8000 zou standaard goed moeten werken).

Als je de pc in een netwerk hebt hangen, kunnen andere gebruikers dus contact maken met de wiki database op jouw pc.

Hiervoor dien je wel te weten welk IP adres de WIKI pc heeft:

Windows: Start > Uitvoeren > CMD >typ: ipconfig ,en controleer het ipnummer bij: IPv4-adres......XXX.XXX.XXX.XXX

(127.0.0.1 is niet te gebruiken voor andere pc's in jouw netwerk)

Kiwix_0.9_rc2_article_served_en_screenshot.png

 

**WIKI Search

Nou dit is een verhaal waar ik even apart aandacht aan wil schenken.

Voordat je de zoek opdracht kunt gebruiken, moet je eerst de gehele wikidatabase laten indexeren. En ik kan je vertellen... dat duurt LANG !

de engelstalige wiki is bijna 10Gb groot.. en mijn arme laptopje is bijna twee weken bezig geweest om die index bij elkaar te verzamelen!

Pas als dit indexeren gedaan is, kun je gebruik maken van de zoekfunctie!!

Dit geldt ook voor de webserver uitvoering!

 

Ps; het is ook mogelijk om een vooraf geïndexeerde database(ZIM) te downloaden, klik HIER voor de lijst met bestanden.

 

Al met al vindt ik dit een musthave voor elke prepper die denkt na een SHTF nog beschikking te hebben over stroom/laptop/infrastructuur.

 

Download link: http://www.kiwix.org/wiki/Software

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...