Ga naar inhoud
GENEGEERD

Radio Gelert


Navauden

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Navauden het mocht er af dat is geen probleem . Ik vraag me af hoe je weet dat hij niet plaats met het zonnepaneel ? Je moet de batterijen volledig leeg laten lopen en dan in de zon zetten en liefst buiten dus niet op de vensterbank achter glas .

 

Geert

Awel ja dat heb ik al een paar keer geprobeerd, ook gewoon op mijn terras laten staan in de zon (dus niet achter glas).

Volgens de mini handleiding zou er dan een rood lichtje moeten beginnen branden, gelijk wanneer je draait aan dat hendeltje. Dat lichtje krijg ik al niet, en wanneer ik hem -na hem uren in de zon te laten staan- aan zet krijg ik helemaal niets :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden, kun je het zonnepaneeltje doormeten? ik bedoel heb je een universeelmeter? Dan kun je meten of het paneeltje stroom levert. Als het paneeltje geen stoom levert, ben je klaar... en igv van wel stroom, dan even verder zoeken tot het punt waar je geen stroom meer meet.

@Wonderland, is een leuk apparaatje, die basecamp! wat een leuk ding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ja dat heb ik al een paar keer geprobeerd, ook gewoon op mijn terras laten staan in de zon (dus niet achter glas).

Volgens de mini handleiding zou er dan een rood lichtje moeten beginnen branden, gelijk wanneer je draait aan dat hendeltje. Dat lichtje krijg ik al niet, en wanneer ik hem -na hem uren in de zon te laten staan- aan zet krijg ik helemaal niets :(

 

Ha jij hebt de hand leiding nog . Bij mij brand het rode lampje naast de antenne als je aan de zwengel draaid . Maar anders ook niet .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden, kun je het zonnepaneeltje doormeten? ik bedoel heb je een universeelmeter? Dan kun je meten of het paneeltje stroom levert. Als het paneeltje geen stoom levert, ben je klaar... en igv van wel stroom, dan even verder zoeken tot het punt waar je geen stroom meer meet.

@Wonderland, is een leuk apparaatje, die basecamp! wat een leuk ding!

Hmm, nee dat heb ik niet :( Misschien dat iemand er een bijheeft op SC Vlaanderen, I hope so!

Toch bedankt voor de tip! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha jij hebt de hand leiding nog . Bij mij brand het rode lampje naast de antenne als je aan de zwengel draaid . Maar anders ook niet .

 

Geert

Ja een mini-handleiding, er staat echt amper informatie op. Hmm, als ik aan de zwengel draai, gaat het rode lampje ook aan bij mij.. anders ook niet. Als het ooit nog eens goed weer wordt in dit apenland, zal ik nog maar eens proberen om hem buiten te zetten. Wie weet lukt het dan wel :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het radiootje staat nu al een hele morgen te jengelen . Een beetje buiten mijn principe want ik ben niet radioactief . Het staat in de zon . Nog steeds met de energie dat er in de fabriek is in gestopt . Dus volgens mij levert het zonnepaneeltje stoom om de radio te doen spelen maar niet om de batterij op te laden .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het radiootje staat nu al een hele morgen te jengelen . Een beetje buiten mijn principe want ik ben niet radioactief . Het staat in de zon . Nog steeds met de energie dat er in de fabriek is in gestopt . Dus volgens mij levert het zonnepaneeltje stoom om de radio te doen spelen maar niet om de batterij op te laden .

 

Geert

Hmmmm! :o Dat kan ook, dat heb ik nog niet geprobeerd. Brandt het rode lichtje trouwens bij jou?

Ik zal de radio hier ook eens op de vensterbank zetten waar de raam open staat, maar er is geen zon :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het radiootje staat nu al een hele morgen te jengelen . Een beetje buiten mijn principe want ik ben niet radioactief . Het staat in de zon . Nog steeds met de energie dat er in de fabriek is in gestopt . Dus volgens mij levert het zonnepaneeltje stoom om de radio te doen spelen maar niet om de batterij op te laden .

 

Geert

En hoe bedoel je trouwens 'met de energie dat er in de fabriek is ingestopt?'

Bij mij deed hij toen ook al helemaal niets, alleen maar als ik aan dat ding zwengel :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe bedoel je trouwens 'met de energie dat er in de fabriek is ingestopt?'

Bij mij deed hij toen ook al helemaal niets, alleen maar als ik aan dat ding zwengel :p

 

Ik heb had het voordien nog niet gebruikt ook niet opgewonden amper een paar toeren . Het rode lampje brand enkel als je de zwengel gebruikt .niet als het in de zon staat . Hoe geen zon ? Hier wel af en toe een wolk dat wel .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb had het voordien nog niet gebruikt ook niet opgewonden amper een paar toeren . Het rode lampje brand enkel als je de zwengel gebruikt .niet als het in de zon staat . Hoe geen zon ? Hier wel af en toe een wolk dat wel .

 

Geert

Ah oke. In die gebruikshandleiding staat dat hij ook zou moeten branden als hij in de zon staat... Hmm! :p

 

Anyway, leuk dat hij het bij jou wel doet! Bij mij echt niets.. misschien moet ik nog eens proberen als de zon wel schijnt, want hier is het ALLEEN maar wolken :( Bedankt om nog iets te laten weten van hoe het is gegaan bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst een aantal verschillende tuinlampen die op zonne-energie branden gekocht. Allemaal deden ze het (en nu nog) behalve één. Na twee weken nog niets. Bij nader onderzoek zat er een plastic lipje in die je moest verwijderen. Nu doet hij het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst een aantal verschillende tuinlampen die op zonne-energie branden gekocht. Allemaal deden ze het (en nu nog) behalve één. Na twee weken nog niets. Bij nader onderzoek zat er een plastic lipje in die je moest verwijderen. Nu doet hij het gewoon.

 

Ja dat hing er bij mij ook aan, en dat had ik er in het begin al afgehaald. Dus daar ligt het niet aan :(

@Geert: Het radiootje staat nu al een paar uur in de zon, er komt niets uit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook eindelijk eens!

 

Meh, ik zal er maar vrede mee nemen dat hij niet werkt :p

 

Heb het radiootje aan gazet in de zon en nu een paar uur later dacht ik verdomd wat is het hier stil . Batterij leeg als ik aanzwengel doet hij het weer . Denk niet dat het voorjaars moeheid is maar gewoon dat het zonnepaneel niet werkt .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het radiootje aan gazet in de zon en nu een paar uur later dacht ik verdomd wat is het hier stil . Batterij leeg als ik aanzwengel doet hij het weer . Denk niet dat het voorjaars moeheid is maar gewoon dat het zonnepaneel niet werkt .

 

Geert

Ahaaa! Dus die van u werkt ook niet meer in de zon? ;o

 

Pff, de volgende keer dat ik nog eens in het Stockhuis kom, ga ik toch eens klagen zenne!

 

Jeeej, 200ste bericht zie ik net :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ahaaa! Dus die van u werkt ook niet meer in de zon? ;o

 

Pff, de volgende keer dat ik nog eens in het Stockhuis kom, ga ik toch eens klagen zenne!

 

Jeeej, 200ste bericht zie ik net :o

 

Gefeliciteerd.!

Dat loopt mooi synchroon met uw pm's. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...