Ga naar inhoud
GENEGEERD

Urban shtf oefenen


Gast ancestral-viking

Aanbevolen berichten

Gast ancestral-viking

heb als kind ooit eens een betonkogel op een aanbeeld gelegd en met een moker een mep erop gegeven :) duurde 3 dagen voordat die fluiiiiit toon uit me oren was :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ancestral viking , knap dat je dat gedaan heb en gemaakt hebt daar , petje af ! , maar even het volgende zoals Geert aangaf is het verboden terrein en dat heeft zo zijn redenen (en leuk dat het dan extra spannend wordt ) maar als je een shtf situatie wilt trainen dan is het denk ik slimmer om eerst even goed na te denken wat je gaat doen en daar bedoel ik mee dat je goed moet weten dat het je leven kan kosten of je verwondingen op kan leveren (iets waar je niet op zit te wachten ) en zo'n ''bouwplaats'' heeft zeker zo zijn gevaarlijke dingen , naast instortingsgevaar kun je net zo goed een stuk elektriciteitsdraad tegenkomen waar nog prik op staat ( 220/380 V) of in een stuk betonijzer trappen of vallen etc dus is het om te beginnen slimmer om met zijn tweeen te gaan (of meer) , goed de omgeving te verkennen en proberen te weten te komen wat voor gevaren je kunt verwachten . Als je het realistisch wilt oefenen moet je dat ook doen ook .

.Een groot probleem is dat mensen geen gevaar zien (van jong tot helaas oud toe) en is het niet eens een shtf situatie

ik ben helemaal niet bang maar als ik ergens in een groot gebouw ( een hotel of wat ook )kom , kijk ik altijd waar de nooduitgangen zijn dat is een automatisme . ik ga helemaal niet uit dat er brand uit zou kunnen breken maar als dat zo zou zijn weet ik wel hoe ik weg kan komen .

ik hoop dat u begrijp wat ik bedoel :D

 

Wat vuur betreft dat heeft naast het als een moraalbooster te gebruiken veel meer toepassingen en zonder zouden we het niet meer redden

hier nog een paar voorbeelden : http://www.primitiveways.com/uses_of_fire.html

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij een shtf zal ik sowieso wel voor een uitdaging staan, ik ben al 12 jaar vegetariër :p

 

Ik bijna een 2 jaar veggie met minimum aan zuivel. Ik heb ervoor gekozen wegens 4 redenen (gezondheid, ethisch, ecologisch en economisch) maar ik heb het geluk skills te kunnen trainen in mijn jeugd, tiener en 20er jaren dus maak me geen zorgen indien het nodig is om de knop om te draaien indien het nodig is.

 

Enkel zal het terug een aanpassing zijn voor mijn lichaam --> onlangs 1 keer onwetend eens vlees gegeten en een week met diaree gezeten :( dus ik zou jagen en vissen en de vangst ruilen voor bonen, uien, en diverse andere groenten in blik :cool: zodanig ik mijn ding verder kan doen en andere mensen de zware metalen, de dioxines en de pcb's verder kunnen consumeren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast ancestral-viking
@Ancestral viking Als jij daar beter van word en je hebt een hoop lol in wat je doet, o kan me wel indenken hoe de mensen na ngeacht of het mag of niet, ga zo door.

blauwe petten zijn ook jong geweest en preppen misschien ook? blijven oefenen.

 

ja jan001 inderdaad :) ook die zijn gelukkig jong geweest , ach gewoon goed verstand gebruiken en uit je doppen kijken scheelt al een berg....ik ben echt blij dat ik die kans heb genomen heb er zeker wel iets van geleerd .....nu was het enkel wat oude flat gebouwen maar wat als de hele stad er zo uit ziet??? heb respect voor de mensen die het bombardement hebben meegemaakt 40/45 toen de hele stad in puin lag.........

 

groetjes A.V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...