Tom Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Met de info op de site van "DE GULLE AARDE" kan ik zo als kruidenvrouwtje beginnen, (bestaan er ook kruiden-mannetjes?). Voorlopig houd ik het maar als info om te preppen, dus op de link het onderwerp aanklikken en voilà weer een mooie uitleg over de werking om zelf te maken, kweken, bakken, koken. Hier dus de medicijnen afdeling (op de link kun je het aanklikken) kruiden kruiden afvallen: pu-erh thee allergie: brandnetel anaemie: brandnetel artitis : jeneverbes artrose : jeneverbes bloeduitstorting: smeerwortel - smeerwortelpoeder brandnetelprikken: brandnetel trekzalf brandwondjes: aardappel - aloë-vera bronchitis: stokroos - mierikswortel - jeneverbes - gemberthee cholesterol te hoog : rode klaver diarree : appelschillenthee - gemberthee doorlig wonden: goudsbloem eczeem: goudsbloem examenvrees: valeriaan glimmende neus: aardappel gordelroos pijn: Sint Jansolie griep: vlierbes - voordat je ziek bent haarproblemen: rozemarijn hartzwakte: meidoornbloesem hoest: stokroos - den - tijmsiroop - uiensiroop - anijsthee - hoefblad - vlierbes - mierikswortel - jeneverbes - kruidenpastilles hoge bloeddruk: hibiscus insectenbeten: weegbree - brandnetel trekzalf - rozen azijn ischias: seringenolie - Sint Jansolie jeugdpuistjes: kaneel honing - weegbree masker jeuk: aardappel jicht: zevenblad - aardappel - jeneverbes keelontsteking: basilicum kloven: goudsbloem kneuzingen : smeerwortel - smeerwortelpoeder koorts: griep met koorts koude handen en voeten: gemberthee litteken pijnlijk: Sint Jansolie maagzweer: aardappel menstruatie - te hevig: dovenetel menstruatie - pijnlijk: dovenetel - goudsbloem moedermelk, te weinig : fenegriek mondslijmvlies ontsteking: goudsbloem oedeem: brandnetel onzuivere huid: brandnetel - weegbree - goudsbloem oorpijn: Sint Jansolie overgangsklachten : fenegriek - rode klaver pijn: aardappelzak plankenkoorts: valeriaan premenstrueel syndroom : fenegriek prikkelbaarheid: valeriaan reiniging: berkensap - jeneverbes reumatische pijn: Sint Jansolie - aardappel - jeneverbes - gemberthee schaafwondjes: Sint Jansolie - goudsbloem schrale lippen: lippenbalsem slaapproblemen: hop - lieve vrouwe bedstro - citroenmelisse tinctuur spanningshoofdpijn: valeriaan spierpijn : jeneverbes spierverrekking: smeerwortel - smeerwortelpoeder spijsvertering: peterselie - basilicum - Zweeds kruidenbitter sportblessure: smeerwortel - Sint Jansolie stress: valeriaan tenniselleboog: smeerwortel - smeerwortelpoeder verkoudheid: vlierbes, longbalsem verzwikking: smeerwortel - smeerwortelpoeder voedselvergiftiging: gemberthee voetschimmel: citroenmelissetinctuur - klimopvoetenbad voorhoofds- bijholte ontsteking: toorts, longbalsem, lijnzaadkompres voorjaarsmoeheid: brandnetel weerstand verhogen: echinaceatinctuur winderigheid: pepermunt winterhanden en - voeten: Sint Jansolie witte vloed: dovenetel wondjes vies: brandnetel trekzalf - goudsbloem - aardappel zenuwachtigheid: valeriaan zonnebrand: pepermunt - Sint Jansolie - rozen azijn zuurbranden: aardappel zweren: brandneteltrekzalf OM TE ETEN after-eight appelbrood appeltaart appeltjes basilicum muffins bleekselderij met kaassaus brandnetel-chips brandnetelpasta brandnetelsoep brandnetel soepballetjes (vegetarisch) brood-envelop brownie in een pot cake zonder boter Chinees zout cup a soup zelf maken daslook boter dennenbrood met kaneel eetbare lepels eieren in het zuur fruitcake in een glas gebakken babybel geconfijte engelwortel gemarmerde eieren gevulde aardbeien hartjes in de vla havermoutsepap Herman's Brood honden koekjes instant vanille puddig kaas op olie kaneel honing kever toastjes koekje op het randje koekjes in een pot komkommer treintje maanzaadbroodjes maanzaad notenblokjes moederdag cake Oosterse stamppot paaskuikentjes paasmannetjes paddenstoelen` peterselie aardappels poffert pompoentaart Russisch paasbrood sla dressing spekkoek suiker noten Texas roadhouse butter uitsmijter-bollen valentijns-chips vlierbloesem bavarois vlierbloesem Turkish delight vliersnoepjes vogelmuur pesto zevenblad groenteschotel zevenbladtaart zonnebloempitten snack Maar genoeg gepraat op naar de link DE GULLE AARDE Heb de eigenaresse van de site DE GULLE AARDE OOK BERICHT GESTUURD I.V.M. RECHTEN ENZOO Ze vind het denk ik wel goed, zegt zelf; Alle foto's op dit weblog zijn door mij zelf gemaakt, tenzij anders vermeld, maar mogen vrij worden gebruikt zoals ook alle recepten en beschrijvingen, het me even laten weten stel ik wel op prijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 @Tom Bedankt voor deze link, ga ik eens op mijn gemakje doorlezen ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Ha, leuke site @Tom , thanx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Bedankt @Tom deze is in het Nederlands die ga ik met der tijd een rustig door nemen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Dank je @Tom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 aha, @Tom heeft een spatie achter zijn naam nodig om blauw te worden @Amazing Dree en @Bandoeng (klinkt bezopen, maar kan gebeuren... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 aha, @Tom heeft een spatie achter zijn naam nodig om blauw te worden @Amazing Dree en @Bandoeng (klinkt bezopen, maar kan gebeuren... ) Thanks a lot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Leuk @Tom, dank je voor deze prachtige site. En natuurlijk bestaan er ook kruidenmannetjes, serieus ik ken een aantal mannen die zich in kruiden verdiepen en er nog steengoed in zijn ook, dus heren: kruidenkennis is (juist) ook voor mannen!! :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 aha, @Tom heeft een spatie achter zijn naam nodig om blauw te worden @Amazing Dree en @Bandoeng (klinkt bezopen, maar kan gebeuren... ) Dus hij heet eigenlijk TomSpatie of niet @Tom ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 10 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2013 Ik weet niet of ik een spatie heb, stuur mezelf nooit een bericht. Misschien met de kersdagen zoals mr Bean;) Weet wel dat er nog een Tom is met een puntje ervoor. Dus de Tommen moeten vrij precies benaderd worden, zeer gevoelige types:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.