Dr.Prepper Geplaatst: 2 mei 2012 Delen Geplaatst: 2 mei 2012 Afgelopen weekend las ik een erg interessant artikel over het fermenteren van voedsel, zie 'Fermentatie voor lang houdbaar voedsel' op het Preppers.nl blog. Ik verheug me op dat boek, want wil er graag meer over leren. Zijn er preppers op het forum die al ervaring hebben met het zelf vermenteren van voedsel? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Klinkt goed! Gister met medeprepper nukeitall het al over bier, kaas en zuurkool gehad toevallig. Zeker kaas spreekt me wel aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goof Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 Ik sta in de startblokken om m'n eigen voorraad groente en fruit te prepareren voor lange houdbaarheid. Echter........ veel info op 't net, maar veel machinaal geharrewar.. weinig ambacht. Iemand info op dit gebied? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 Iemand info op dit gebied? Als het goed is, is dat boek op http://preppers.nl/2012/05/fermentatie-voor-lang-houdbaar-voedsel/ wel erg informatief en interessant. Helaas wel in het Engels (heb mijn koekboeken e.d. liefst in NL, vanwege maatvoeringen e.d.) maar staat sowieso op mijn verlanglijstje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 The art of fermentation staat op mijn lijstje voor volgende maand . Maar voor iedereen die buiten canning en drogen voedsel langer wil bewaren is het boek Preserving food without freezing or canning een echte aanrader. Groetjes Chin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 En steeds leer ik weer wat nieuws. Dank je wel @Dr.Prepper. Na even googlen (wiki erg leerzaam) kwam ik deze tegen: http://www.kennislink.nl/publicaties/het-genot-van-bederf Dat is een leuk stukje! Maar ook verrassend, verhelderend en waarschuwend (onderaan de bladzijde). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 4 mei 2013 Delen Geplaatst: 4 mei 2013 Heb gisteren ( Het zoveelste ) Boekje gekocht over fermenteren van voedsel. Dit maal met de title " How to make probiotic drinks for a raw food diet " Kvoel mij net een koe hahaha Maar serieus voor 1.16 dollar ( Kindle editie ) echt een aanwinst. Wat komt eraan bod ? Kefir, Kombucha, Ginger beer, naturally fermented ciders, sodas and smoothies. Allemaal met een heel laag alcohol gehalte. Dat is zo is wat anders want meestal kan er niet genoeg alcohol inzitten , neeeee dat is niet waar. Groetjes Chin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tove Geplaatst: 4 mei 2013 Delen Geplaatst: 4 mei 2013 Hier ook de nodige informatie over fermenteren. Dit boek is ook gratis op internet te vinden, de vertaling is nogal slecht. Maar toch: http://www.westonaprice.org/images/pdfs/nl-voedzame-tradities.pdf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.