damnsharp Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Kijk, dit spreekt mij dan ook erg aan, een man die een jaar zonder geld probeert te leven door in een caravan en zelfvoorzienend te leven. Schrijft er uiteindelijk boek over en ik vond een kort interview met hem. Guardian artikel Guardian interview 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Okee, die ga ik later even lezen. Thanx @damnsharp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
damnsharp Geplaatst: 27 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Heb nog wat gegoogled en vond ook NL info, zie bij deze website. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 "I believe the key reason for so many problems in the world today is the fact we no longer have to see directly the repercussions of our actions." "The point is, I'd much rather have my time consumed making my own bread outdoors than kill it watching some reality TV show in a so-called "living" room." En daarom zit ik niet voor de TV. Maar ik ben er nog lang niet, 'k zit nu op dit forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Ik heb even naar het filmpje gekeken, en vond het wel interessant. Hoorde hem wel zeggen, dat alles wat hij doet, zoals koken, veel langer duurt. Ben zelf ook met het een en ander bezig, en inderdaad, wanneer je dingen zelf gaat maken, anders gaat doen, dan kost het veel meer tijd. Maar de voldoening die je er van krijgt, is vele malen groter, wanneer je alles regular doet !! Inmiddels krijg ik ook veel leuke reacties van niet-preppers, die het toch wel interessant vinden wat ik allemaal doe, en dat is niet eens veel. Lijkt wel, of er ineens toch meer belangstelling voor is. Mijn zoon, die op een bouwbedrijf werkt, had een briket meegenomen, die ik gemaakt had. Hadden ze daar nog nooit gezien, vonden het wel interessant, en wilde weten hoelang zo'n ding nou brand Gingen we ineens denken, waarvoor het nog meer geschikt zou kunnen zijn, misschien isolatie materiaal, eventueel mee metselen, hahahahaah, word een heel brandbaar muurtje denk ik. Afijn, wat ik wil zeggen daarmee, als je eenmaal dingen anders gaat aanpakken en doen, lijkt t wel, of je ineens veel meer creativiteit krijgt om dingen op te lossen, en dat is leuk ! Nu, is het allemaal niet echt nodig, de skills die ik mezelf wil aanleren, maar ik doe het, want ik denk dat je er nog veel gemak van kan hebben. En is het niet meer in mijn leven, kan ik mijn kennis wel doorgeven aan de volgende generatie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muktaronic Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 Goede en interessante post, @damnsharp Gaat op mijn readlist, bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
damnsharp Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2013 @Raycoupe, ik snap het! Mooie citaten. Ik heb paar jaar geen tv gekeken wat toen heel goed beviel. Uiteindelijk, mede door gezondheid van mijn vrouw want die lag 's avonds al vroeg op de bank en tv kijken is makkelijk, gingen we weer meer tv kijken. Nu zijn wij het weer aan het minderen. Ik ben meer dingen aan het doen zoals kippen houden, moestuin opzetten waar ik mee ga beginnen, elke avond een uur sporten, kortom meer bezig met preppen dan met tv kijken en dat bevalt goed. Alleen internet (komt ook door mijn werk) laat ik niet los. Maar voordeel daarvan is dat je veel gerichter bezig bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 28 maart 2013 Delen Geplaatst: 28 maart 2013 Bedankt voor het delen @damnsharp Had er wel al overgelezen maar het stuk voor de Guardian is echt ontzettend goed (geschreven). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.