Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Advies Drinkflessen/bidons


SHTF

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 jaar later...

Even een oud topic afstoffen ;

 

Ik heb in de jaren verschillende containers gebruikt voor drinkwater. En ik was toe aan een extra containers.

 

En ik deel even mijn ervaringen.

 

De oude veldflessen, van defensie, stinken, en je kan ze niet eenvoudig controleren op zichtbare verontreinigen.

SIGG en alle metalen flessen in de vorst, gaan stuk, als het hard vriest

Het opwarmen van water in de zelfde container heeft nadelen, dat je een groot deel van je voorraad direct verwarmt, waarbij de bacterie-groei groter wordt, als je de restant weer wil meenemen.

 

Opvouwbare flessen als de platyplus, prima als backup, en hoort ook in je BOB, 72uur kit, maar niet zo geschikt. voor veel het stevig gebruik en even snel ook uit te drinken. platypus_platy_plusbottle_1_liter.jpg

Er zijn inmiddels ook nalgene BPA vrij wijdhals opvouwbare flessen ; ruimte besparend, en niet klotsen.

 

6_144937.jpg

 

078611[1470x849].jpg

 

De bekende ronde nalgene wijdhals flessen BPA free waren altijd mijn favoriet, zeker om dat ik er een precies omsluitende metalen container bij heb, die waarmee je kan koken. Dat zijn zeker blijvers. Ondanks stevig gebruik, onder zware omstandigheden nooit lekkages gehad.

 

Ook de bekende veldflessen zijn inmiddels beschikbaar in transparant BPA vrij nalgene. (echter niet in wijdhals formaat) De wijshals heeft als voordeel dat je bijvoorbeeld ijsklontjes etc in kwijt kan.

 

nalgenecntn_new.jpg 100_2061.jpg

 

Het belangrijkste voordeel van de veldfles is toch, dat dichter op je lijf of rugzak aansluit dan een ronde fles en het blijft een robuuste oplossing.

 

Dus een review van wat er op de markt is, en uitproberen blijft leuk te doen. Toch kom ik steeds vaker terug op back2basic De nalgene Veldfles is zeker een blijvertje voor het dragen op de heup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...