homerun Geplaatst: 21 november 2013 Delen Geplaatst: 21 november 2013 Ik heb zelf gewoon een veldvles past lekker veer water in. Alleen gaat een beetje stinken. Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 21 november 2013 Delen Geplaatst: 21 november 2013 Ik heb deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/drinken-toebehoren/rvs-fles-1l.html Prima flesje, lekt niet, als je de dop tenminste goed dichtdraait.... Is er, om het boven het vuur te hangen niet een simpel hangertje te maken van ijzerdraad ? (om de schroefdraad lussen, strak trekken en hangen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 1 februari 2015 Delen Geplaatst: 1 februari 2015 Even een oud topic afstoffen ; Ik heb in de jaren verschillende containers gebruikt voor drinkwater. En ik was toe aan een extra containers. En ik deel even mijn ervaringen. De oude veldflessen, van defensie, stinken, en je kan ze niet eenvoudig controleren op zichtbare verontreinigen. SIGG en alle metalen flessen in de vorst, gaan stuk, als het hard vriest Het opwarmen van water in de zelfde container heeft nadelen, dat je een groot deel van je voorraad direct verwarmt, waarbij de bacterie-groei groter wordt, als je de restant weer wil meenemen. Opvouwbare flessen als de platyplus, prima als backup, en hoort ook in je BOB, 72uur kit, maar niet zo geschikt. voor veel het stevig gebruik en even snel ook uit te drinken. Er zijn inmiddels ook nalgene BPA vrij wijdhals opvouwbare flessen ; ruimte besparend, en niet klotsen. De bekende ronde nalgene wijdhals flessen BPA free waren altijd mijn favoriet, zeker om dat ik er een precies omsluitende metalen container bij heb, die waarmee je kan koken. Dat zijn zeker blijvers. Ondanks stevig gebruik, onder zware omstandigheden nooit lekkages gehad. Ook de bekende veldflessen zijn inmiddels beschikbaar in transparant BPA vrij nalgene. (echter niet in wijdhals formaat) De wijshals heeft als voordeel dat je bijvoorbeeld ijsklontjes etc in kwijt kan. Het belangrijkste voordeel van de veldfles is toch, dat dichter op je lijf of rugzak aansluit dan een ronde fles en het blijft een robuuste oplossing. Dus een review van wat er op de markt is, en uitproberen blijft leuk te doen. Toch kom ik steeds vaker terug op back2basic De nalgene Veldfles is zeker een blijvertje voor het dragen op de heup. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.