Ga naar inhoud
GENEGEERD

Droogmiddelen voor voedsel


vheeswijk

Aanbevolen berichten

Mooie post , dank u , @vheeswijk is het mogelijk om een combinatie van het droog deel en het zuurstof absorbeer deel samen te stellen , dus dat je een twee in één krijgt

U gebruikt een kokertje van papier maar je zou ook 5/8 pvc buis kunnen nemen waarin je wat gaatjes boort en aan weerszijde afstopt .

(misschien dat het papier namelijk vochtig zou kunnen worden als CaCL2 vocht opneemt en dan lijkt mij een plastic buitenkant wat veiliger

of nog een laagje van die magnetron folie (dat geperforeerde folie met die hele kleine gaatjes , ik dacht dat het water tegenhield maar damp doorliet ) rond het papier doen

pvc buis 5/8 inch past ook door een petfles hals .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooie post , dank u , @vheeswijk is het mogelijk om een combinatie van het droog deel en het zuurstof absorbeer deel samen te stellen , dus dat je een twee in één krijgt

U gebruikt een kokertje van papier maar je zou ook 5/8 pvc buis kunnen nemen waarin je wat gaatjes boort en aan weerszijde afstopt .

(misschien dat het papier namelijk vochtig zou kunnen worden als CaCL2 vocht opneemt en dan lijkt mij een plastic buitenkant wat veiliger

of nog een laagje van die magnetron folie (dat geperforeerde folie met die hele kleine gaatjes , ik dacht dat het water tegenhield maar damp doorliet ) rond het papier doen

pvc buis 5/8 inch past ook door een petfles hals .

gr will

@Wafels : Die combinatie van zuurstof adsorber en droogmiddel lijkt me in de praktijk niet handig omdat nogal wat voedingsmiddelen (zoals bv. de zetmelen) alleen een droogmiddel behoeven. Zo'n PVC kokertje lijkt me handzamer voor een DIY zuurstofadsorber omdat je pas gaatjes hoeft te boren vlak voor het toevoegen aan etenswaar. Op deze wijze is het mogelijk de zuurstofadsorbers gewoon aan de lucht te bewaren tot je 'm nodig hebt!

 

Overigens stemt je opmerking over de magnetronfolie mij tot nadenken. Ik moet wat met het materiaal gaan spelen om de mogelijkheden te exploreren.

Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk de commerciele zuurstofabsorbers zitten ook in een plastic verpakking waarvan ik denk dat het toch ook een soort membraan is wel lucht erin geen vocht eruit

en die magnetron folie die heeft ook toch zoiets , wel lucht erin geen vocht eruit . Je ziet ook wel van die soort transparant plastic broodzakjes waar je luxe broodjes in kunt kopen

ook die hebben een soort kleine gaatjes erin . (hoe het werkt , ik heb geen idee )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...