Wafels Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Mooie post , dank u , @vheeswijk is het mogelijk om een combinatie van het droog deel en het zuurstof absorbeer deel samen te stellen , dus dat je een twee in één krijgt U gebruikt een kokertje van papier maar je zou ook 5/8 pvc buis kunnen nemen waarin je wat gaatjes boort en aan weerszijde afstopt . (misschien dat het papier namelijk vochtig zou kunnen worden als CaCL2 vocht opneemt en dan lijkt mij een plastic buitenkant wat veiliger of nog een laagje van die magnetron folie (dat geperforeerde folie met die hele kleine gaatjes , ik dacht dat het water tegenhield maar damp doorliet ) rond het papier doen pvc buis 5/8 inch past ook door een petfles hals . gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 24 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2013 Mooie post , dank u , @vheeswijk is het mogelijk om een combinatie van het droog deel en het zuurstof absorbeer deel samen te stellen , dus dat je een twee in één krijgt U gebruikt een kokertje van papier maar je zou ook 5/8 pvc buis kunnen nemen waarin je wat gaatjes boort en aan weerszijde afstopt . (misschien dat het papier namelijk vochtig zou kunnen worden als CaCL2 vocht opneemt en dan lijkt mij een plastic buitenkant wat veiliger of nog een laagje van die magnetron folie (dat geperforeerde folie met die hele kleine gaatjes , ik dacht dat het water tegenhield maar damp doorliet ) rond het papier doen pvc buis 5/8 inch past ook door een petfles hals . gr will @Wafels : Die combinatie van zuurstof adsorber en droogmiddel lijkt me in de praktijk niet handig omdat nogal wat voedingsmiddelen (zoals bv. de zetmelen) alleen een droogmiddel behoeven. Zo'n PVC kokertje lijkt me handzamer voor een DIY zuurstofadsorber omdat je pas gaatjes hoeft te boren vlak voor het toevoegen aan etenswaar. Op deze wijze is het mogelijk de zuurstofadsorbers gewoon aan de lucht te bewaren tot je 'm nodig hebt! Overigens stemt je opmerking over de magnetronfolie mij tot nadenken. Ik moet wat met het materiaal gaan spelen om de mogelijkheden te exploreren. Wolf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 @vheeswijk de commerciele zuurstofabsorbers zitten ook in een plastic verpakking waarvan ik denk dat het toch ook een soort membraan is wel lucht erin geen vocht eruit en die magnetron folie die heeft ook toch zoiets , wel lucht erin geen vocht eruit . Je ziet ook wel van die soort transparant plastic broodzakjes waar je luxe broodjes in kunt kopen ook die hebben een soort kleine gaatjes erin . (hoe het werkt , ik heb geen idee ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Zijn superabsorbant polymers geschikt voor het drogen van voedsel en/of bewaren van metalen voorwerpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 @vheeswijk erg prettig zo'n duidelijke uitleg! En wellicht heb ik het gemist, maar is de sillicagel net zo goed bruikbaar bij voedingsmiddelen als de normale vochtvreter, of is dat schadelijk voor het voedsel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 @vheeswijk erg prettig zo'n duidelijke uitleg! En wellicht heb ik het gemist, maar is de sillicagel net zo goed bruikbaar bij voedingsmiddelen als de normale vochtvreter, of is dat schadelijk voor het voedsel? Alles over de vochtvreter en silicagel: zie mijn posting. Have fun. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.