Ga naar inhoud
GENEGEERD

The Golden Hour


Tom

Aanbevolen berichten

Het Gouden uur heeft niets met goud te maken, maar is de tijd die je kunt gebruiken om als een van de eersten een SHTF scenario zien of horen aankomen en dan de juiste beslissingen neemt.

 

Bijvoorbeeld Bug Out of een bankrun of een supermarkt run (hamsteren)

 

In de preppers wereld is dit dus de tijd die je voor hebt op anderen omdat je je voelsprieten (b.v. alternatieve nieuws sites) scherp hebt staan, dus alles scherp in de gaten houden.

 

Hoe dat moet of in zijn werk gaat is hier mooi beschreven

http://www.themodernsurvivalist.com/archives/1003

 

En wat daar op aansluit is een situatie waarin een Australier die in Thailand woont en werkt kan doen als er zich een kernsmelting voordoet, dus Preparations for Bugging Out of the Country (BOTC)

 

BOTC betekent dat er iets ernstig is gebeurd of staat te gebeuren en het hele land, misschien zelfs de hele regio dus in verschillende landen van de regio er gevaar dreigt en u bent nu overal in gevaar. Dit kan alles zijn van natuurrampen tot oorlogsdaden en pandemieën.

 

Hoe je dan moet handelen staat hiet mooi omschreven, dus een situatie waarin je je in een andere regio bevindt, weer blijkt dat de Gouden Uren essentieel zijn.

http://www.themodernsurvivalist.com/archives/2678

 

Uiteraard zijn de tips over vuurwapens niet bedoeld voor de EU.

 

De term Golden Hour komt uit de medische wereld;

Iedereen die urgentiegeneeskunde (eerste hulp) kent, kent de term "gouden uur" . Dit verwijst naar het eerste uur na letsel tot medisch ingrijpen. Als de mogelijkheid er is dat de patiënt een medische behandeling krijgt binnen het eerste uur de overlevingskansen exponentieel verhogen.

 

Voor een uitgebreide beschrijving van de Gouden Uren voor een prepper is dit een mooie uitleg op SURVIVALBLOG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als er iets ernstig is gebeurd of staat te gebeuren in dit kikkerland dan is het Bugging in of Bugging out.

Niets meer en niets minder. Winkels zijn potentiele doodsvallen als het fout gaat. En het land uit komen gaat je in geval van een ramp niet lukken. Ons wegennet slipt op een doordeweekse dag al binnen een half uur dicht.

Vrouw en kids waarschuwen, BOB's staan klaar, ijzerwaren klaar zetten. En geduldig de ontwikkelingen afwachten.

En of dat nu een "golden hour" is, of een "mellow monday" ik bepaal dan wel wat het plan-de-campagne is of wordt.

 

Overlevingskansen moet je niet dan verhogen, als het moment zich aanbied.

 

Overleving moet je ruim van te voren al gegarandeerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bug out wordt inderdaad lastig als iedereen in Nederland tegelijk vertrekt. Je zou het massale vertrek voor moeten zijn.

 

Een scenario:

Je hoort bijvoorbeeld op het nieuws dat er dreigende meltdown in een kernreactor in Belgie is, er zijn beelden van rook die opstijgt. En dan hoor je dat er geen gevaar voor de volksgezondheid is en dat bovendien de wind uit het Noorden komt, dus er is geen gevaar.

Je kijkt dan op buienradar en je ziet dat de wind morgen of overmorgen draait naar het zuidwesten.

Ondertussen hoor je op het journaal dat alles onder controle is, maar er duiken youtube filmpjes op van de kernreactor waarop zichtbaar is dat er juist nog meer rook op stijgt.

 

Wat doe je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan binnen korte tijd de grens over naar Duitsland, en verder. Niet via de autowegen. ;)

Het liefste blijf ik toch thuis, met alle gemakken. Zelfvoorzienend binnenshuis zou ik het fijnste vinden, maar zonder iets overleven is ook goed mogelijk. Ik heb al voor vrij hete vuren gestaan, en heb in het leven veel geleerd.

Het is niet je plan, maar je aanpassingsvermogen wat het meeste telt voor overleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bug out wordt inderdaad lastig als iedereen in Nederland tegelijk vertrekt. Je zou het massale vertrek voor moeten zijn.

 

Een scenario:

Je hoort bijvoorbeeld op het nieuws dat er dreigende meltdown in een kernreactor in Belgie is, er zijn beelden van rook die opstijgt. En dan hoor je dat er geen gevaar voor de volksgezondheid is en dat bovendien de wind uit het Noorden komt, dus er is geen gevaar.

Je kijkt dan op buienradar en je ziet dat de wind morgen of overmorgen draait naar het zuidwesten.

Ondertussen hoor je op het journaal dat alles onder controle is, maar er duiken youtube filmpjes op van de kernreactor waarop zichtbaar is dat er juist nog meer rook op stijgt.

 

Wat doe je?

 

Na jou bericht ben ik eens gaan kijken hoe het met die kerncentrales zit in mijn buurt. Ik zag dat ik 3 drie in mijn buurt heb. Hemelsbreed op 80, 70 en 110 km afstand.

Lijkt ver, maar is toch erg dichtbij.

In jouw genoemde scenario is thuisblijven dan geen optie. Bugging out dan de enige.

Na de chemische brand in Moerdijk vertrouw ik niet meer op de Nederlandse officiële berichtgeving.

 

Als idd alternatieve berichtgevingen mijn overtuigen dat de poep daar de ventilator heeft geraakt, ga ik er liever vandoor, voordat heel mijn woongebied dat officieel door heeft.

Liever van Jan Doedel vertrokken, dan vast komen te zitten in een officiële evacuatie. (Ach... hebben we een goeie oefening gehad.)

Mijn auto rijdt 1 op 20, dus met 1 tank komen we een heel end. (+ 2 jerricans extra achterin).

 

Maar bugging out in de drukbevolkte Randstand is wel n probleem.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...