Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Laten we eerlijk wezen, tegen grof militair geweld zijn wij als normale preppers njet opgewassen. Dus? Maar stoppen met preppen? Nee natuurlijk niet, een shtf situatie is waarschijnlijk iets heel anders dan een oorlog alhoewel een oorlog ook bijna altijd wel een shtf is? Natuurlijk gaan we niet stoppen met preppen. Er is niets tegen om exotische oplossingen zoals een BOL in een watertoren eens te bespreken. Zoiets kost natuurlijk wel een onvoorstelbare hoeveelheid geld, tijd (is die er nog?) en moeite. Ik vind het dan razend leerzaam om te beseffen, dat je in zo'n exotische BOL ook extra risico's loopt. Want als het toevallig wel (burger) oorlog wordt, dan ben je zeker aan de beurt in je toren! Al dit gefilosofeer maakt dat ik weer uiterst tevreden ben met mijn grey man's oplossing in een flatje en met een rijtjeshuis als BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Laten we eerlijk wezen, tegen grof militair geweld zijn wij als normale preppers njet opgewassen. Dus? Maar stoppen met preppen? Nee natuurlijk niet, een shtf situatie is waarschijnlijk iets heel anders dan een oorlog alhoewel een oorlog ook bijna altijd wel een shtf is? Grt Kans Kans, je geeft nooit op, en je stopt nooit met preppen tot je het nodig hebt. Maar in een SHTF situatie gelijk intrek te nemen in een toren of watertoren is een No-go in mijn plan. Ik wacht liever tot het rustig wordt (lees: stil) in BIL of BOL, en dan kan ik altijd nog die verhoogde positie opzoeken met omheind terrein. 2 BOL's met een toren tot mijn beschikking, respectievelijk met een silo van 23 en 26 meter. Maar dat puur ter overzicht en zekering van de omgeving. Niet als permanente bewoning, die is namelijk onder de grond. De silo is de borging van "a safe 308 way of living" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Natuurlijk gaan we niet stoppen met preppen. Er is niets tegen om exotische oplossingen zoals een BOL in een watertoren eens te bespreken. Zoiets kost natuurlijk wel een onvoorstelbare hoeveelheid geld, tijd (is die er nog?) en moeite. Ik vind het dan razend leerzaam om te beseffen, dat je in zo'n exotische BOL ook extra risico's loopt. Want als het toevallig wel (burger) oorlog wordt, dan ben je zeker aan de beurt in je toren! Al dit gefilosofeer maakt dat ik weer uiterst tevreden ben met mijn grey man's oplossing in een flatje en met een rijtjeshuis als BOL Mijn beeld bij een shtf is dat dingen nogal uit de hand lopen. Dus dan verklaar ik domweg zon toren tot mijn eigendom, water zal er toch al niet meer zijn overheid bestaat niet meer. ( ik zal helemaal niks verklaren, gewoon doen) Als het oorlog wordt dan pas je een iets andere tactiek toe. (dan is zo'n toren eerder een magneet voor problemen) Denk eens buiten het boekje de shtf zal zich er ook niks van aantrekken..... Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik blijf me Calimero voelen. Over vuurwapens mag niet gesproken worden, maar mijn bol mag wel met zwaar geschut bestookt worden. Het is niet eerlijk zij zijn groot en ik ben klein..... Kans Hoop bushcrafters, en woodcrafters die ik ken. Middag werk en we hebben zo zwaar geschut in elkaar gezet. Jij zorgt voor de betonklinkers....cover your ass everyone Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Mijn beeld bij een shtf is dat dingen nogal uit de hand lopen. Dus dan verklaar ik domweg zon toren tot mijn eigendom, water zal er toch al niet meer zijn overheid bestaat niet meer. Als het oorlog wordt dan pas je een iets andere tactiek toe. Denk eens buiten het boekje de shtf zal zich er ook niks van aantrekken..... Het wordt al direct oorlog wanneer al die preppers de paar (water)torens die we nog hebben gaan bestormen........ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik zou zeggen " dat moet je nu toch wel bijna op orde hebben" ? Prep ze, Kans Dus je hebt al een watertoren ingericht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Het wordt al direct oorlog wanneer al die preppers de paar (water)torens die we nog hebben gaan bestormen........ Ja, met losse flodders... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Het wordt al direct oorlog wanneer al die preppers de paar (water)torens die we nog hebben gaan bestormen........ Die paar preppers moeten samenwerken. Als er dan een paar met dat speelgoed van @Riesie aankomen, dan moet dat maar met een paar .308 opgelost worden.. Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Voor Kans http://www.johanvoermans.nl/images/uploads/fa120166.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Dus je hebt al een watertoren ingericht? Een bol is een bol. En ja ik heb mijn bol redelijk op orde.. Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sofie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Wat ik zo mogelijk nog verwonderlijker vind is dat men OF in deze foto Engelse MB's rijdt, OF dat deze foto gespiegeld is... Het stuur zit namelijk aan de verkeerde kant... Twijfel tussen mariniers of verkenners LMB. Overigens wel veel mensen in de bak als het mariniers zijn... BVE'ers iig. Geen KCT, die hebben geen Mag (meer). Is ook geen tactische oefening, anders waren de platen wel afgeplakt. Maar goed, Engelse MB's... Goed gezien! foto is overigens gespiegeld, kijk maar naar de letter L (van nl) op het nummerbord Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Voor Kans http://www.johanvoermans.nl/images/uploads/fa120166.jpg http://www.reliplan.nl/objects.asp?mid=10966&pid=8106&id=556819 Wie doet er mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Een bol is een bol. En ja ik heb mijn bol redelijk op orde.. Kans Nee floeper, dat is dus geen watertoren. Maar wel goed, dat je al een BOL hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Moet ik mijn haar zeker wel laten groeien, kunnen jullie daarlangs uit de vuurtoren naar beneden klimmen Bij het wonen in zo'n object heb je wel voordelen, maar mij lijkt het wel behoorlijk shit als je belegerd word door een groep die jouw eten willen. Als je het eten op hebt, dan kun je er niet meer om, zit je vast.................... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Moet ik mijn haar zeker wel laten groeien, kunnen jullie daarlangs uit de vuurtoren naar beneden klimmen Bij het wonen in zo'n object heb je wel voordelen, maar mij lijkt het wel behoorlijk shit als je belegerd word door een groep die jouw eten willen. Als je het eten op hebt, dan kun je er niet meer om, zit je vast.................... Ik snap er nou echt geen bal meer van.....dan zit je vast....is jouw haar zo kleverig?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik snap er nou echt geen bal meer van.....dan zit je vast....is jouw haar zo kleverig?? Van kerktorens naar losse flodders zo over naar kleverig haar....alleen op Preppers is dat mogelijk I LOVE IT. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik snap er nou echt geen bal meer van.....dan zit je vast....is jouw haar zo kleverig?? De shampo is natuurlijk ook op Dick en ja dan wordt haar kleverig, ik had ooit iets gepost over een tondeuze viel ook al slecht, her en der... Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik snap er nou echt geen bal meer van.....dan zit je vast....is jouw haar zo kleverig?? Hahahahhhahaha, neeeeeeee, @Dick Berts, ik bedoel, als je belegerd word zit je vast in die toren kun je er niet meer uit. Misschien stiekem 's nachts langs mijn weelderige lange haren dan Als je belegerd word, en het eten is op, nou, dat lijkt me nu niet echt een prettige BOL........ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 STOP DE PERSEN....als we nu eens collectief met zijn allen een eiland kopen? http://spotlight.excite.nl/vuurtoreneiland-te-koop-N11192.html Prepper island, the place when the shit go's down. Ik stem voor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 STOP DE PERSEN....als we nu eens collectief met zijn allen een eiland kopen? http://spotlight.excite.nl/vuurtoreneiland-te-koop-N11192.html Prepper island, the place when the shit go's down. Ik stem voor Een vuurtoren EN een eiland... Wat wil een prepper nog meer? Wat kost dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Nee floeper, dat is dus geen watertoren. Maar wel goed, dat je al een BOL hebt. Mijn definitie van bol is wat anders dan die van jou? Het is niet alleen een of meerdere vaste plekken die al 100% op orde zijn, dat is eerder mijn eerste locatie mijn woning. De uitwijk locaties zijn een verzameling van opties en mogenlijkheden die afhankelijk van de omstandigheden uitgerold worden. Ik vind een vaste bol niet de beste optie, kan niet echt kiezen en de eerste optie, Australie is nog niet haalbaar, en kies voor een veel flexibeler concept. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Mijn definitie van bol is wat anders dan die van jou? Het is niet alleen een of meerdere vaste plekken die al 100% op orde zijn, dat is eerder mijn eerste locatie mijn woning. De uitwijk locaties zijn een verzameling van opties en mogenlijkheden die afhankelijk van de omstandigheden uitgerold worden. Ik vind een vaste bol niet de beste optie, kan niet echt kiezen en de eerste optie, Australie is nog niet haalbaar, en kies voor een veel flexibeler concept. Grt Kans Ah, duidelijk. Het beste is natuurlijk een vaste BOL (of meer) en meerdere uitwijk-lokaties/opties. Flexibiliteit is zeker goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ah, duidelijk. Het beste is natuurlijk een vaste BOL (of meer) en meerdere uitwijk-lokaties/opties. Flexibiliteit is zeker goed. Waarom is een vaste bol beter? Kans dat hij gevonden wordt, onderhoud, kosten enz enz? Klinkt alsof jij een scenario in je hoofd hebt, dan is mijn prefered scenario geen shtf..... Grt, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Waarom is een vaste bol beter? Kans dat hij gevonden wordt, onderhoud, kosten enz enz? Grt, Kans Kosten en onderhoud moet je er voor over hebben/op kunnen brengen. Maar je kan dan wel meer voorraad aanleggen, dan je mee kan nemen in je BOB. En je weet in de tussentijd wel wat voor BOL ik bedoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Waarom is een vaste bol beter? Kans dat hij gevonden wordt, onderhoud, kosten enz enz? Klinkt alsof jij een scenario in je hoofd hebt, dan is mijn prefered scenario geen shtf..... Grt, Kans Ik moest in het begin een beetje lachen om je watertoren als BOL. Bij jou wel altijd binnen de grenzen van respect he Kans. De opmerking van Riesie, dat torens in een (burger) oorlog vrijwel altijd doorzeefd worden, vond ik ook heel leerzaam. Ik wist dat ook wel uit mijn eigen militaire opleiding, maar ik was dat even vergeten. En nu komt Kans aan met het concept van de flexibele BOL. Helemaal niet verkeerd. Kennelijk waren mijn hersens niet flexibel genoeg om dat zelf te bedenken. Bij een BOL denk ik altijd aan iets permanents. Een flexibele BOL heeft uiteraard voor- en nadelen. Maar als je het in een flexibele BOL zoekt, dan is een watertoren wel degelijk een mogelijkheid. Dank je wel Kans. Ik heb je een beetje zitten plagen, maar daar kun je wel tegen. Uiteindelijk toch weer wat geleerd van dit draadje. De overleving van de mens als soort is het meeste gebaat bij heel verschillende overlevingsstrategien. Dat maakt de soms iets wat afwijkende denkbeelden als die van Kans ook zo waardevol. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.