Starikurac Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Ok, mijn eerste vraag op dit forum Hoeveel liter drinkbaar water dien ik te voorzien per persoon/per 24u? Zo heb ik ongeveer een idee wat ik dien op te slaan voor een gezin van 5 personen. Bedankt alvast voor de antwoorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 wat goed van je dat je even gegoogled hebt....NOT! Enfin,om te drinken reken op TEN MINSTE 1-1,5 liter maar comfortabel is 2,5 liter. Om je te wassen, eten klaar te maken, de bordjes af te wassen, kleren te reinigen, heb je tenminste nog eens 2,5 liter per dag nodig. Das dus 5liter per persoon per dag dus keer 5 is 25 liter per dag om comfortabel te kunnen zijn.Minimalistisch dus 5-7,5 liter. Doe de rekensom zelf maar wat je denkt nodig te hebben........en veel succes met het aanleggen van een vijver in je tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Er vanuit gaande alleen drinkwater, dus wassen koken etc niet meegerekend. Een kale anderhalve liter is dan al veel. In een noodsituatie waarbij rust en vooral kalmte (lees: weinig doen dan afwachten) een pre is, kan een liter al volstaan. Ga je echter rekenen naar koken wassen en afwassen dan ga je zo over 10-20 liter per persoon praten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 wat goed van je dat je even gegoogled hebt....NOT! Enfin,om te drinken reken op TEN MINSTE 1-1,5 liter maar comfortabel is 2,5 liter. Om je te wassen, eten klaar te maken, de bordjes af te wassen, kleren te reinigen, heb je tenminste nog eens 2,5 liter per dag nodig. Das dus 5liter per persoon per dag dus keer 5 is 25 liter per dag om comfortabel te kunnen zijn.Minimalistisch dus 5-7,5 liter. Doe de rekensom zelf maar wat je denkt nodig te hebben........en veel succes met het aanleggen van een vijver in je tuin. Bam, tegeljk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Minimum 3L / dag / persoon als drinkwater en er niets anders gedronken wordt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deventerprepper1 Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Met wassen meegerekend lijkt vijf mij wel ok. Ben echter geen expert op dit gebied dus als iemand het beter weet, by all means edit: ik ook al tegelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Verwacht je zware lichamelijke inspanning? Hoge temperaturen? http://lmgtfy.com/?q=minimale+hoeveelheid+water+per+dag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Bam, tegeljk ik ook al tegelijk Misschien moeten we hier maar een stickie van maken @leidseprepper anders gaan we op een gegeven moment nog vervelend reageren op lieve nieuwe goedwillende brave en vooral welkome preppers. Dan gaan we bijvoorbeeld dit doen: Basaal 1-1,5 liter en comfort 10 liter p/d Tip: koop het SAS handboek van Wiseman, heel veel antwoorden op allerlei vragen, als je die nog niet hebt, prima Valentijnscadeau, verjaardagscadeau, iets voor onder de boom of voor Sint. Of gewoon zomaar omdat je je goed voor wil bereiden. Aangezien ik dom ben heb ik één grote, en vijf kleintjes voor in de diverse tassen. Dan hoef ik het niet uit me hoofd te leren;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Starikurac Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Bedankt, allemaal en sorry dat ik het eerst niet gegoogeld heb. We hebben al een grondwaterput en ik ga een regenton plaatsen. Nu nog flessen water inslaan ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 zo veel mogelijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Flessen in het donker opslaan . Had onlangs een 6 pak dat teveel en ook belang zon licht heeft gekregen en bij het aanraken barste er 2 flessen stuk . Dan kan je ook achteruit bidden en de boel op ruimen Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 @Starikurac, Vergeet ook een waterfilter niet om jou regen en grondwater te filteren (katadyn pocket) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Starikurac Geplaatst: 15 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Ik ga me alvast een regenton aanschaffen en een filter voor mijn grondwater (heb een grondwaterput). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.