Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vissen en vallen


Gemini

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op een plaats waar veel houtduiven komen kan je ze misschien dronken maken . Graan in alcohol geweekt . Werkt echt een graantje en ze zijn stom dronken .

O . Er is maar een graan soort dat alcohol op neemt al de rest stoot het af .

Boekweit en nog best ongepelde . Maar dat eten houtduiven nu niet graag . Dus maïs open snijden boekweit er in en uit strooien . Duif op de menu . En het voordeel is dat je jonge van oude kunt onderscheiden . De oude laat je gewoon weer vrij .

Grt Geert

 

@Piroska woont in Hongarije daar gelden andere regels dan bij ons, maar op de door haar genoemde manier een fazant vangen of zoals jij voorstelt een duif dronken voeren om deze op het menu te zetten mag hier in Nederland volgens mij niet. http://wetten.overheid.nl/BWBR0011849/geldigheidsdatum_19-01-2013

 

Voor zover ik weet mag je alleen in een bepaald seizoen op houtduiven jagen wanneer je er een vergunning voor hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska woont in Hongarije daar gelden andere regels dan bij ons, maar op de door haar genoemde manier een fazant vangen of zoals jij voorstelt een duif dronken voeren om deze op het menu te zetten mag hier in Nederland volgens mij niet. http://wetten.overheid.nl/BWBR0011849/geldigheidsdatum_19-01-2013

 

Voor zover ik weet mag je alleen in een bepaald seizoen op houtduiven jagen wanneer je er een vergunning voor hebt.

 

klopt, er gelden andere regels in Hongarije... EN de meeste regels houdt toch niemand zich aan, meestal zonder consequenties:)

 

Mijn voorbeeld was vooral bedoeld om tijdens een shft-situatie toch een beest te kunnen vangen, in dat geval denk ik dat DAN de regels in Nederland en België niet meer zo belangrijk zijn, afhankelijk van de shtf-situatie natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vissen is ook nog een hobby apart ..ik dacht wat haakjes ,yoyo trap of speedhook en aas en eten maar ..Gelukkig voorzover ik weet zijjn alle in Nederland voorkomende vissen goed te eten?

 

Qua wild: konijn haas,rat?,muis?, wild zwijn (zijn er weinig van in Noord-Holland)wat nog meer..

 

Gevogelte: duif,eend,gans (die ga ik niet op krijgen hier, is officieel bestempeld tot plaag ,zeggen ze)

 

Huisdieren ??(sorry dat is taboe..)maar kip koe varken geit moet wel van de boer te kopen of ruilen zijn in de omgeving)

 

Dan komen we toch aan een aardige shtf maaltijd gecombineerd met wilde planten,bloemen en vruchten..

 

In de stad wordt alles weer lastiger ,maar een duifje moet wel te pakken zijn op bovenstaande wijze op het dak van je woning en voor eenden zou ik een werpnet/klamboe preppen voor het geval dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, er gelden andere regels in Hongarije... EN de meeste regels houdt toch niemand zich aan, meestal zonder consequenties:)

 

Mijn voorbeeld was vooral bedoeld om tijdens een shft-situatie toch een beest te kunnen vangen, in dat geval denk ik dat DAN de regels in Nederland en België niet meer zo belangrijk zijn, afhankelijk van de shtf-situatie natuurlijk..

 

Ik dacht idd al dat je dat zo bedoelde hoor! Maar ik wilde de medepreppers even waarschuwen dat ze dit niet nu al zomaar gaan uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemini,

 

Formeel gezien:

Plaag = schadelijk wild (gewassen)

 

Tamme konijnen wellicht er nog bij.

Rat zo ik zo snel niet doen... i.v.m. dragen van ziektes, net als de vos bijvoorbeeld (vossenlintworm).

En natuurlijk een keur aan insecten. (zou ik ook niet zo snel doen, maar wel goed om te weten)

Verder zijn heel veel inheemse planten en wortels van planten eetbaar.

enz nez.

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...