Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 naar aanleiding van een diskussie op motorforum over het verwarmen van garage/sleutelhok kreeg ik deze link . goedkoop stoken op afgewerkte olie. en die is er genoeg met al die stilstaande auto's . http://wasteoilheaterforum.com/index.php?action=forum Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Thx, ik gooi dagelijks minimaal 5 liter weg dus ik zou er graag iets mee doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Je kunt er een olielampje mee maken. Met een jet-achtige kachel (naam ontschiet me) is de olie wellicht te verstoken. Afhankelijk van de bron is e.e.a. te filtreren en bruikbaar om in de brandstoftank van een dieselvoertuig te gieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 nog een, die motorgasten zijn er ineens helemaal ingedoken http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me4.html#mwoh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 nog een, die motorgasten zijn er ineens helemaal ingedoken http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me4.html#mwoh Blijkbaar kennen ze daar geen recycling van motorolie. En hoe gezond zijn de dampen van zo'n kachel? In nood echter.....! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 @jobs, Vroeg ik me ook af,hoe gezond die dampen zijn en of je het ruikt als je zo'n kachel binnen hebt staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 als je de links even opent, en goed leest schijnt het nogal mee te vallen met giftige dampen . zelfs in het hier alom geprezen SAS handboek staat een drip, kachel. zelfde principe . lezen loont zich, vóór je commentaar geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 @jobs, Vroeg ik me ook af,hoe gezond die dampen zijn en of je het ruikt als je zo'n kachel binnen hebt staan Verbrande koolzaadolie kan ik je zo laten ruiken, dat is niet verkeerd. Verbrande motorolie is wat anders... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m600350186-te-koop-diesel-kachel-dieselkachel-als-nieuw.html Zijn redelijk goedkoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Verbrande koolzaadolie kan ik je zo laten ruiken, dat is niet verkeerd. Verbrande motorolie is wat anders... Newbie * Posts: 23 koolistdude View Profile Re: Project: Kerosene heater/oil drip « Reply #1 on: January 10, 2012, 12:30:55 pm » i have a couple of those old heaters, on mine, the line that comes out of the carb had a tee with a plug, i just took the plug out and hooked in a hose that came from my meter pump, when i started it i put a cup of diesel inside in the pot and lit with newspaper and started feeding oil,after it got going and warmed up it had no smoke just heat wave out of chimney, the one i have has a cabinet around burn chamber, and has a fan that blows warm air out as well as provides combustion air having a metering pump that you can adjust and maintain steady flow of oil is the key! using a needle valve to adjust oil flow does not work well as the oil viscosity changes with the temp of the room does your heater have some sort of diffuser plate above the burning pot ? mine has one that makes flame swirl to burn better kijk, er wordt gesproken over een hitte die de schoorsteen verlaat , gëën oliewalm . zal dus wel mee vallen met stank en zwarte rook . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m600350186-te-koop-diesel-kachel-dieselkachel-als-nieuw.html Zijn redelijk goedkoop jaaaaaaaaaa, die dingen ken ik nog. kon je de schoorsteen als een raket van lanceren , als je de druppelaar verkeerd afstelde . maar werkte geweldig die dingen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Heb goed gelezen maar er word nergens gesproken over geur/stank van verbrande motorolie binnenshuis. Een gaskachel ruik je een petrolium kachel ruik je en een houtkachel ruik je en dan bedoel ik binnen en niet de rookgassen uit de schoorsteen. Was benieuwd of iemand over deze geur/stank iets kon vertellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 naar aanleiding van een diskussie op motorforum over het verwarmen van garage/sleutelhok kreeg ik deze link . goedkoop stoken op afgewerkte olie. en die is er genoeg met al die stilstaande auto's . http://wasteoilheaterforum.com/index.php?action=forum Ja leuke dingen. Ik zat al wat youtubejes te kijken, je kan er ook een forge of kiln mee maken. Messen/metaal-oven of aluminium smelten dus. Over dampen maak ik me niet zo druk: ik rij in een oude Laro. En moet je eens kijken wat een binnenvaartschip uitspuugt. Gaat er wel eens iemand met een vliegtuig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 sas handboek niet bij de hand hier, maar volgens mij kun je ding ook in het klein maken met blikje zand en los tankje brandstof Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 ik vul een oude oliefilter met olie en zet deze rechtop in de brandende houtkachel. Dit geeft heel veel warmte tot alle olie is verbrand. Geen rook, wel een heeeele warme kachel En zo kom ik langzaam van mijn olievoorraad af (tot de eerstvolgende smeerbeurt weer haha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 goede tip.zal ik eens proberen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Bij mijn weten is het in Europa verboden om als particulier aftap olie te verbranden . Vroeger had iedere garage houder een verwarming op aftappen olie . Die zijn bijna allemaal vervangen door stookolie of gas althans in mijn streek . Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Bij mijn weten is het in Europa verboden om als particulier aftap olie te verbranden . Vroeger had iedere garage houder een verwarming op aftappen olie . Die zijn bijna allemaal vervangen door stookolie of gas althans in mijn streek . Grt Geert Geert, neem van mij aan dat niemand komt kijken waarmee jij je garage verwarmt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
proppert Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 kheb dat eens aan mijn garagehouder gevraagd. de olie word tegenwoordig gerecydeld en men krijgt geld voor een liter afgewerkte olie. ook mag deze olie niet opgestookt worden en men moet met een hele olieboekhouding 90% van de verkochte olie weer terug leveren..... idee was leuk, maar dit gaat em ook niet worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudi Geplaatst: 21 mei 2013 Delen Geplaatst: 21 mei 2013 Kan best zijn maar ik heb zo een ding en ben er heel blij mee. Motorolie, rem- hydraulische- versnellingsbak, frietolie geen probleem. Geen rook en geen geur. Nood breekt wet ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudi Geplaatst: 21 mei 2013 Delen Geplaatst: 21 mei 2013 Nog iets, je kunt er ook koolzaadolie in verbranden. Heb je een oude dieselauto dan kan je daar ook mee rijden zonder ombouw. Als er iemand voor een prikje koolzaadolie te koop weet ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 mei 2013 Delen Geplaatst: 21 mei 2013 Haha, met kleine aanpassing kan er vrijwel het hele jaar door op veel olie (PPO, GPO, KZO, etc) gereden worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.