Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kippen tippen


Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam
Nog 1 tip als je last hebt van bloed luis.

Spuit je hok in met petroleum en je ben er vanaf.

 

zou dat ook werken tegen die bloedluizen die het binnenhof bevolken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Piroska: Wellicht toch maar vliegen.. is waarschijnlijk goedkoper. (hoe tegenstrijdig dat ook is, want ik verstook veel minder peut)

 

Maar ja, 'k moet er wat voor over hebben om die kippen van jou te bewonderen en te proeven. (zo, weer ontopic :p)

 

Ow ja doet mij denken aan het slachten, TS is vega, dus die vermeldt er niets over. Iemand nog goede zgn "diervriendelijke" tips? Ik ken er wel een paar maar misschien komt er nog wat interessants. Ik wil liefst geen stress voor de dieren die gegeten gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska: Niet veel ervaring mee. Mooiste zou zijn als je ze eerst kunt verdoven, bv met een electrische schok, maar of zoiets voor particulieren op de markt is, weet ik niet.

 

Ik weet wel dat er onderzoek gedaan is ten tijde van de franse revolutie. Men sprak met de "veroordeelden" voor de quillotine af dat ze een of twee keer met de ogen zouden knipperen op vragen. De vraag of het pijn deed, werd steevast beantwoord met Nee. Sommige hoofden blijven tot 60 seconden bewust, de meesten maar 6 tot 10 seconden, sommigen 0 seconden. M.a.w. bijltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska: Niet veel ervaring mee. Mooiste zou zijn als je ze eerst kunt verdoven, bv met een electrische schok, maar of zoiets voor particulieren op de markt is, weet ik niet.

 

Ik weet wel dat er onderzoek gedaan is ten tijde van de franse revolutie. Men sprak met de "veroordeelden" voor de quillotine af dat ze een of twee keer met de ogen zouden knipperen op vragen. De vraag of het pijn deed, werd steevast beantwoord met Nee. Sommige hoofden blijven tot 60 seconden bewust, de meesten maar 6 tot 10 seconden, sommigen 0 seconden. M.a.w. bijltje.

 

Ja maar dan hebben ze dus de stress van het vastpakken en op het hakblok gaan. wat werkt is vastpakken, knuffelen, iemand anders geeft ze een knal op de kop, dan pas het bijltje, de klap komt van achter dus die zien ze niet. Maar ik hoopte op nog andere stessloze oplossingen.

 

Wel interessant ook die test met die guillotine, maar alleen mbt de pijn dus, niet tot de stress

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska: Klopt, alleen de pijn. Die onderzoeker had sterk het idee, dat de bewering, dat de quillotine het meest humaan was, klopte. Daar zou stress ook bij moeten horen.

 

De kippen die ik mijn vader heb zien slachten, waren uiteraard vrij mak en geheel comfortabel om opgepakt te worden. Dat verbaasde mij altijd, 't leek ze niks te kunnen schelen. Alleen altijd een gruwelijk gezicht, zo'n spartelende kip zonder kop, maar dan is het al gebeurd.

 

Er teveel een knuffel ritueel van maken en de ander is de bad guy lijkt me niet goed. Voor de mens niet, wordt het alleen maar moeilijker van. Kalm blijven, diertje weghalen bij z'n maatje en daarna meteen klap. Rustig en beheerst. 'k Heb het zelf twee keer gedaan, maar vond het toch vreselijk. Maf he, die beestje hebben een superleven gehad, vergeleken met de "normale" slachtkippen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak ze op en draai snel de nek om, daarna meteen op het blok en hoofd eraf.

Geen stress en snel werk,weet ik zeker dat ze snel dood zijn.

 

Ja die werkt ook goed denk ik.. Wij hebben de kippen nog niet geslacht, eerdere kippen aten we ook niet, waren alleen voor de eitjes en er was geen haan bij. Vissen geven we altijd een klap met een achterkant van een bijltje dan kop eraf. maarja vissen de nek omdraaien is ook best lastig natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag mijn kippen ren in twee gedeeld is ongeveer 40 m2 . De ene helft heb ik een beetje omgewoeld dan vlak geharkt en gras in gezaaid . Er stond geen sprietje gras meer in . Ook heb ik aan een rand mergkool gezaaid . Als de kool boven komt en min. 2 blaadjes heeft ga ik die uit dunnen en de overig her planten in de andere helft . Zo hebben de kippen straks weer wat groen te pikken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag mijn kippen ren in twee gedeeld is ongeveer 40 m2 . De ene helft heb ik een beetje omgewoeld dan vlak geharkt en gras in gezaaid . Er stond geen sprietje gras meer in . Ook heb ik aan een rand mergkool gezaaid . Als de kool boven komt en min. 2 blaadjes heeft ga ik die uit dunnen en de overig her planten in de andere helft . Zo hebben de kippen straks weer wat groen te pikken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...