Ga naar inhoud

3th little Pig

Aanbevolen berichten

Hoe maak je een IBC container schoon nadat er een jaar lang water (met chloor voor de houdbaarheid) in heeft gezeten? Is uitspuiten met een tuinslang voldoende? En als ik er een chloor tablet in doe (ergens gelezen dat iemand dat hier doet) moet ik het water dan roeren om het chloor te verspreiden of gaat dat vanzelf? Ik wil wellicht een IBC in mijn tuinhuis plaatsen. In de zomer wordt het daar wel erg warm. Beïnvloed dat de waterkwaliteit ondanks de chloor? Ik wil een zwarte container zoeken zodat licht geen effect heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe maak je een IBC container schoon nadat er een jaar lang water (met chloor voor de houdbaarheid) in heeft gezeten? Is uitspuiten met een tuinslang voldoende? En als ik er een chloor tablet in doe (ergens gelezen dat iemand dat hier doet) moet ik het water dan roeren om het chloor te verspreiden of gaat dat vanzelf? Ik wil wellicht een IBC in mijn tuinhuis plaatsen. In de zomer wordt het daar wel erg warm. Beïnvloed dat de waterkwaliteit ondanks de chloor? Ik wil een zwarte container zoeken zodat licht geen effect heeft.

 

Als een IBC met water en chloor al meer als een jaar staat is de chloor al uitgewerkt. De werking/concentratie van chloor neemt af na verloop van tijd voornamelijk onder invloed van licht en warmte. een zwarte IBC zal dus zeker helpen maar wordt wel veel sneller warm in direct zonlicht. Als je het water wil bewaren zul je dus meerdere keren in het jaar chloor moeten toevoegen. Er blijft dus altijd wel een chloor-smaakje aan het water zitten.

 

Het zuiveren van water zou ik dan eerder doen met kaliumpermanganaat (smaakloos) @Raycoupe geeft in onderstaand draadje een geweldige uitleg over hoe het werkt;)

http://preppers.nl/forum/threads/4886-Waterzuiveren-door-middel-van-kaliumpermangaat-neutralisatie-middels-glucose#post111089

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...