Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lifeboot: Het beste overlevingsmiddel bij een vloed, tsunami, poolwisseling ed.


deruiterwa

Aanbevolen berichten

Het is bekend dat o.a. de Russen nucleaire torpedo's hebben waarmee je een kunstmatige tsunami mee kunt veroorzaken. Een enkele onderwater nucleaire explosie in de Noordzee veroorzaakt een tsunami die de kustgebieden overstroomt van Nederland, Engeland en België en de vloedgolf in de richting van het nauw van Calais (trechtervormig) alleen maar verder verhoogt. De Noordzee is een ideaal target voor een dergelijk wapen.

 

Weer wat geleerd.

In mijn optiek wel erg ver gezocht maar goed.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

heeft iemand ze wel eens van binnen gezien? en dan bedoel ik er echt in gezeten?

ik niet, mn broertje wel (die zit in de off shore) en volgens hem is de lancering van 20m hoog echt beter dan een achtbaan maar 0.000000 luxe ze zijn puur gemaakt om erger te overleven (brand op een eiland of boot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft iemand ze wel eens van binnen gezien? en dan bedoel ik er echt in gezeten?

ik niet, mn broertje wel (die zit in de off shore) en volgens hem is de lancering van 20m hoog echt beter dan een achtbaan maar 0.000000 luxe ze zijn puur gemaakt om erger te overleven (brand op een eiland of boot)

 

Het is minder spannend dat het lijkt. Het is vooral spanning van het wachten als iemand die pomphendel aan het bedienen is en het ergens tussen de 5 en 7 slagen de twistlock open gaat.

 

Ze lijken mij niet echt handig om om te bouwen. De zitplekken zitten schuin en lijken deel van de constuctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind een lifeboat ook een goed plan, zelf heb ik dit ook overwogen maar ben toch gegaan voor mijn off road laplander.

Waar ik zo mijn bedenkingen over heb is IJsland, de vulkanen aldaar zijn de afgelopen jaren zeer actief, als daar iets gebeurd heb je de lifeboat hard nodig.

400 liter water is erg weinig, zelf zou ik een gebruikte osmose zout/zoet watermaker zien te vinden en plaatsen, deze kan je wel eens hard nodig hebben bij een volle lifeboat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...