Captain Angus Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Voor de knutselaars: De beste man heeft wel dure apparatuur erin verwerkt, maar het idee is natuurlijk super. Vooral de antenne keuze vind ik bijzonder, was nieuw voor me. Volgens mij zou die koffer een ook mooi f.cage maken. http://www.youtube.com/watch?v=c73N1hW9T6U&sns=em Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Wel leuk idee, doet me een beetje denken aan die oude spionagezenders uit de oorlog. En je kunt natuurlijk gewoon een chinees bamizendertje erin hangen.. Maar ik zou persoonlijk geen ventilatortjes gebruiken. Bewegende delen slijten snel, en zal het eerste zijn dat stuk gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RayCokes Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 leuk gedaan voor de knutselaars en tech guys Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 oeh! mooi ding zeg! ... leuk in elkaar geknutseld! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Angus Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Maar ik zou persoonlijk geen ventilatortjes gebruiken. Bewegende delen slijten snel, en zal het eerste zijn dat stuk gaat. Inderdaad zou ook eerder kiezen voor een "heatsink" voor koeling, kan je er altijd nog een externe fan op zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Volgens mij zou die koffer een ook mooi f.cage maken. Dat dan weer niet. Die koffer is van plastic. Na enige modificatie aan de binnenkant zou dit wel mogelijk zijn (ijzeren bak in de koffer maken). Maar dan kun je jet zo goed een ijzeren koffer gebruiken. Waar je dan wel voor moet zorgen is dat de buitenkant niet in verbinding staat met de binnenste ijzeren kooi. Om hier een Faraday kooi van te maken zou, denk ik, te bewerkelijk zijn, en uiteindelijk ook te zwaar. Ik heb hier nog een soortgelijke flightcase liggen. Ik zit er nu wel aan te denken om ook zoiets te maken voor mijn basis set-up. Daarbij wil ik dan wel gebruik maken van hoogwaardigere coax kabels als in het filmpje. Dat idee van die antenne vind ik dan weer wel erg leuk verzonnen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Er zijn meer (Go) comm kits.. op yt.. Daarnaast kan je op de DARES-site ook goede voorbeelden zien van "Veldstations" zie http://dares.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=44&Itemid=66 Daarnaast heeft DARES een soort standaard gemaakt voor antennekoppelingen, 12volt stekkers en voorzieningen, zeker de moeite waard om kennis van te nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 dat zijn leuke projecten daar op die DARES site het begint hier te kriebelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 mooi gemaakt brengt je weer op ideeen om te maken heb zelf nog een oude aluminiumkoffer liggen ergens eens zien of mij zoiets lukt te maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 nou eerst maar eens een andere 27 mc hiervoor op de kop zien te tikken ,die ik laast gekocht heb past niet in dit idee. maar wordt vervolgt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 zoek ook eens op emm comm enclosures, zelfde principe zoveel leuke projecten zo weinig tijd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.