Ga naar inhoud
GENEGEERD

[TEST] Aspirine uit jaren 70


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
[MENTION=2139]Overigens is de bepaling van de zuiverheid tijdens de SHTF wel goed mogelijk met TLC (dunnelaag chromatografie) en ik heb daar elders al over gepubliceerd: zie http://home.kpn.nl/~vheeswijk/Chemutil.html onder "Publications". Ik denk dat jij, gezien je achtergrond, dit gemakkelijk zou kunnen, maar is voor de niet (bio)chemisch geschoolde niet haalbaar.

 

Interessant, ik had nooit gedacht aan het gebruik van talk als vaste fase in TLC. Het probleem is dat je met dit systeem enkel iets kunt zeggen over zuiverheid (een spot of meerdere spots) maar niets over wat deze spots zouden kunnen zijn. Stel dat je na een SHTF situatie een serieuze infectie oploopt en je het tetracycline nodig dan kun je dit bekomen door te ruilen maar je weet niet zeker of de andere persoon je wel echte tetracycline heeft gegeven. Misschien is het een gewone aspirine of een pilletje tegen diarree. Je zou dit te weten kunnen komen door naar de Rf waarden te kijken en deze te vergelijken met de literatuur maar dit werkt enkel als alle omstandigheden hetzelfde zijn. De literatuur heeft echter geen waarden voor TLC gedaan met talkpoeder als vaste fase... Tijdens een SHTF zal het vaststellen van de identiteit van medicijnen waarschijnlijk belangrijker zijn dan de zuiverheid. Het is makkelijk om een soort pilletje voor een ander soort uit te geven door het in een leeg potje met een ander label te stoppen. Het is daarentegen niet zo makkelijk om zelf pilletjes te maken van onzuivere grondstoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ,en de vrij verkoop ,zoals paracetamol,loperamide, antihistamine en alle verband zijn al binnen, moet nog met de keizer iets regelen voor voorschiften spullen.

 

Over de datum paracetamol en loperamide, als zij niet vervalst zijn is geen probleem. Welke antihistmine?

 

Genuine but expired paracetamol and loperamide are OK for the time being. Please, quote which antihistaminicum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All D. Survivalist en @vheeswijk . mijn problem is dat nu in de apotheek op mijn eiland en de hele omgeving bijna alleen maar vervals medecatie verkoop. mensen met geld probiere een huis apoteek aan te leren met spullen gekocht in the us of europa.medicatie zijn ook buiten op de markt te kopen en die zijn altijd over de datum. kleine ziekenhuis in arme landen makken geen deals met roche of andere grote bedrijf en kunnen zelf niet achter halen of de spullen echt zijn of niet.

@Mrsjones : Ik kan uw situatie niet goed inschatten. Probeer toch zoveel mogelijk spullen uit de 1e wereld te krijgen. Noem producer, handelsnaam, chemische naam van de geneesmiddelen. Quote company name, trade name and chemical name of suspect drugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...