Auke Geplaatst: gisteren om 08:37 Geplaatst: gisteren om 08:37 Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland en om duidelijkheid voor mijn vrouw te creeren heb ik een flowchart gemaakt wanneer te evacueren en wanneer thuis te blijven. Ook ben ik een docment voor haar aan het maken waar al onze afspraken in staan en hoe ze het water, gas en elektra moet afsluiten ingeval van nood. Dit zorgt naar mijn mening voor een heldere communicatie (vooral in stress situaties). Naast dat ik alles op papier ga zetten gaan we dit natuurlijk ook oefenen. Hebben jullie ook dergelijke afspraken op papier gezet, en zo ja, wat zou ik meer kunnen doen om een zo heldere mogelijke communicatie te krijgen, mis ik dingen? Ik ben benieuwd! Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: gisteren om 12:46 Geplaatst: gisteren om 12:46 4 uren geleden, Auke zei: hoe ze het water, gas en elektra moet afsluiten ingeval van nood. paar fotootjes erbij ? een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden is mijn ervaring 😉 Quote
Panoramix Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 😃 de eerste minuut moest ik echt lachen met je flowchart . Eerste wat ik dacht ook . Ga je de gevolgen ook aangeven als ze een foute tussenstap maakt enz ( evac..,,stop….dood) Maar na een minuutje relativeren en terugdenkend aan mijn ervaringen met ass. Zie ik er wel wat kracht in, om met wat pictogrammen de partner wat handvaten te reiken. Hoewel er natuurlijk weinig tot nul essentie zit in de volgorde. En ze waarschijnlijk wel bij machte is om bepaalde verantwoorde keuzes te kunnen maken. Maar iedereen is anders , dat is hier wel gebleken op het forum. Ik vindt het idee ook heel goed om wat pictogrammen weg te hangen in de meterkast zodat ze weet, wat waarvoor is . En niet hoeft te zoeken naar de hoofdkraan van het gas e.d. laten we het maar gewoon een plan van aanpak noemen . Klinkt een stuk gezonder. En wij hebben dat niet op papier , maar bv een Morex hier wel . ik ben wel trots op jou dat je bezorgd bent dat als er wat gebeurd als jijzelf in het buitenland bent. Je het vrouwtje of anderszins partner zo goed mogelijk probeert te beschermen. ik vindt wel dat je een beetje moet relativeren en wat nuchter moet blijven. Hoeveel jaar heeft ze zonder cpap geslapen. De fout die vele nieuwe mensen maken is het angstvallig vasthouden aan hun modern luxe bestaan. Als je de bereidheid kunt vinden om een stapje terug te doen, voor deze korte periode shtf, zoals het in de praktijk bijna altijd blijkt te zijn, zeker in zo een modern land als Nederland. Krijg je heel veel meer rust . We gaan op een enkele hoge uitzondering na , echt niet dood in een week zonder nutsvoorzieningen. Ik zag mevrouw grijpstra reageren, die kan je leuke tips geven om je huiskamer te verwarmen met wat kaarsjes, of een simpele maaltijd te bereiden. ik zou mezelf in jou geval meer bezig houden met als ik waar zit en in welk land. Hoe kom ik dan thuis. Je zag deze week met die sneeuw al die gestrande reizigers op Schiphol. Drama all over …en dan zie je een zo een man die naar Spanje wilde die besloot alsnog ( gewoon) de auto te pakken en bv een ander die een andere vlucht in plande vanuit Eindhoven. Kijk de één kiest ervoor om 12 uur lang tot zelfs twee dagen daar klagend in de rij te blijven staan . Of je pakt je verlies en dan blijken er ineens heel veel praktische oplossingen. Vanuit België en Duitsland werd er ook gewoon gevlogen. ik bedoel maar als je perse alles maar, wil doorzetten zoals het altijd gaat , blijf je in je slachtofferrol. Als je bereid bent om dingen minder luxe of met een omweg te doen . Blijkt de oplossing super simpel 🫶🏼 tot slot veel zogenaamde preppers gaan er altijd maar vanuit dat van het ene op het andere moment alles in stort. Maar buiten een verschrikkelijke natuurramp zoals een tsunami enz . Vervalt een maatschappij over het algemeen stapsgewijs Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.